Mountainbike route Sint-Pietersberg (Maastricht-West)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Op L1 stond een bericht over meer prullenbakken. Daar wordt ook vermeld dat er plannen zijn op (eindelijk) een mtb route uit te gaan zetten. Komen we misschien eindelijk eens uit de illegaliteit.

Hier het bericht: http://www.l1.nl/nieuws/183988-meer-pru ... -8YBbU2-So" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Ederer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 11:30

Ontwikkelingen over de nieuwe route zijn te volgen op Facebook onder de groep cross country biking Maastricht

Groet.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Ik ben geen lid van FB, en wil dat ook niet worden. En nu?
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ben zeer benieuwd of 'we' dan ook kunnen meedenken over de route. Daar wordt niets over gemeld.
En de Pietersberg is toch echt Maastricht Zuid. Westkant is het kanaal, daar valt niets te beleven.
Zou leuk zijn als het een grensoverschrijdende route wordt, er liggen mooie trails op de zuidkant van de St.Pietersberg, da's Belgisch grondgebied.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Ederer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 11:30

Ik ken persoonlijk geen mensen uit deze club. Maar zij hebben volgens mij het initiatief genomen. De route zal ook door België gaan, als ik de berichten op Facebook mag geloven. En voor diegene die geen facebook hebben, tsja... Dan maar wachten totdat de pijltjes in de grond staan!
Ederer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 11:30

Ik ken persoonlijk geen mensen uit deze club. Maar zij hebben volgens mij het initiatief genomen. De route zal ook door België gaan, als ik de berichten op Facebook mag geloven. En voor diegene die geen facebook hebben, tsja... Dan maar wachten totdat de pijltjes in de grond staan!
Ederer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 19 december 2011, 11:30

Ik ken persoonlijk geen mensen uit deze club. Maar zij hebben volgens mij het initiatief genomen. De route zal ook door België gaan, als ik de berichten op Facebook mag geloven. En voor diegene die geen facebook hebben, tsja... Dan maar wachten totdat de pijltjes in de grond staan!
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Ik ken persoonlijk ook geen mensen uit die groep maar volg ze wel al sinds het begin van die Facebook-groep. Zij hebben inderdaad het initiatief genomen en zijn in gesprek met de verschillende landeigenaren. De route bestaat uit 2 lussen, 1 kleine en 1 grote. De kleine heb ik al eens gereden en is een leuk rondje van 23km (uit mn blote hoofd), er zitten uitdagende paadjes in die ik nog niet kende maar zo goed ken ik de Pietersberg niet. Er is zelfs ook al een chickerun bij 1 afdaling gemaakt met medeweten van staatsbosbeheer (of een andere eigenaar) dus het gaat volgens mij allemaal wel goed. Parkeerplaats komt bij de recreatieplas bij de Enci.
Ramon, ze rijden op zaterdagochtend vanaf Enci en op woensdagavond vanaf Bergrust mocht je eens mee willen.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Deze ga ik zeker eens testen. Sjiek is miech dat! Meh mien lepke
HAPPY TRAILS!
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

[quo
aurelius schreef: En de Pietersberg is toch echt Maastricht Zuid. Westkant is het kanaal, daar valt niets te beleven.
Aangezien Maastricht door de Maas doorsneden wordt, hebben we twee helften, ieder aan zijn eigen kant van de brug. St Pietersberg ligt ten westen van de Maas.
Door die tweedeling van Maastricht wordt er alleen over West en Oost gesproken. Geografisch gezien klopt het natuurlijk wel, St Pietersberg ligt zowel west als zuid in Maastricht.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

[quo
aurelius schreef: En de Pietersberg is toch echt Maastricht Zuid. Westkant is het kanaal, daar valt niets te beleven.
Aangezien Maastricht door de Maas doorsneden wordt, hebben we twee helften, ieder aan zijn eigen kant van de brug. St Pietersberg ligt ten westen van de Maas.
Door die tweedeling van Maastricht wordt er alleen over West en Oost gesproken. Geografisch gezien klopt het natuurlijk wel, St Pietersberg ligt zowel west als zuid in Maastricht.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Die jongens steken daar veel tijd in en het beloofd een leuke route te worden...nu aan het lobbyen bij de Belgische provincie om het allemaal nog officieler te krijgen...De paadjes op de SPB onderhouden ze nu ook al...
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
CS645
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Giant Trance Advanced

Eerst parkstad, nu Maastricht. Rest van Zuid-Limburg zou ook gebaad zijn bij meer gescheiden paden.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Nog iemands nieuws gespot over de route?
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Marco V-brake
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 14:55

De genoemde FB groep vindt ik in ieder geval niet meer!?
Plaats reactie