SRAM stopt met Vertex, AGU wordt Nederlandse distributeur

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

SRAM RUILT KOCH KLEEBERG EN VERTEX IN VOOR AGU

AMERSFOORT (24 Dec.) - Met ingang van 1 maart 2004 wordt AGU de Nederlandse distributeur voor de after market producten van SRAM en RockShox.

Beide partijen hebben onlangs een vijfjarige overeenkomst getekend, waarmee tegelijkertijd een einde gekomen is aan de vertegenwoordigingen door Koch Kleeberg en Vertex Cycle Systems. "De after market business is in Nederland de laatste jaren significant gegroeid. We waren niet langer in staat om met onze huidige distributiesysteem goed aan vragen uit de markt te voldoen. Daarom hadden we behoefte aan een grotere distributeur," motiveert Robert Priest de overstap naar AGU. "We hadden twee mogelijkheden: óf we boden de huidige distributeurs een kans om hun activiteiten te combineren, óf we gingen op zoek naar een grotere distributiepartner. De eerste mogelijkheid kwam te vervallen, toen Koch Kleeberg besloot z'n zakelijke koers te verleggen en die minder nadrukkelijk op de fietsenbranche te richten."

AGU was al langer geïnteresseerd samenwerking met SRAM, dus toen dit verzoek de Alkmaarse grossier bereikte was een overeenkomst snel gesloten. Tijdens de FietsVAK, die start op 29 februari 2004, zullen AGU en SRAM zich voor het eerst gezamenlijk naar de markt presenteren.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Damn SRAM wordt nog eens SMARt. :-q
The freedom to ride where you want, when you want.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Goede ontwikkeling, gezien de problemen die Vertex heeft met de begrippen "Service" en "Garantie".
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Olé
Plaats reactie