Bescherming Leemcule (hattem)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Dan ga ik toch ff De Grote Bosch Atlas raadplegen :oops:
Beetje vergezocht overigens, vraag me af hoe dat gat in de grond daar gekomen is.
Verder ben ik van mening dat 1500 mtb'ers minder schade toevrengen aan paden en singletrack als 1500 wandelaars, of erger nog, 150 ruiters.
Maar omdat we met 2 benen geboren zijn en al eeuwen op paarden rijden kan dat wel.
Twee wielen is iets nieuws ( :~ ), dus is men vol onbegrip.
In dit land van hekjes en hokjes leidt dat al snel tot frustraties en afsluiten.

Natuurlijk ben ik ook voor behoud/bescherming van de laatste stukjes "natuur" die we nog hebben.
Maar dan wel consequent, en dan moet er dus veel meer uit het bos verdwijnen dan alleen de mountainbikers.
Verder mogen we ons best realiseren dat er eigenlijk geen echte natuur meer is in ons land, wat weer een heel nieuw licht op de situatie werpt, en een heel stel nieuwe vragen.
Wat te doen met een bos waar de bomen keurig in rijen staan opgesteld?
megabike
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek 6500, Manitou super six, Deore / LX /Magura HS33 /Bontrager
Contacteer:

Leemcule heeft niet zo heel veel met natuur te maken. Het gat is afgegraven om huizen of wegen van te maken.

Ik moet nog zien of er maatregelen genomen gaan worden. Las ik ergens een officieel bericht tegenkom zal ik de gemeente eens aanschrijven.
"Als ik niet meer door de kuil mag fietsen ga ik Hattem verlaten !" Zo, dat zal ze leren.
"Talk is cheap. Show me the code."
- Linus Torvalds
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Geen paarden erbij betrekken he ( of klagen ruiters zo over mountainbikers, volgens mij alleen als mountainbikers op het ruiterpad komen toch?)

ruiters hebben het ook lastig ( mogen die wel in de leemcule)
Ook alleen maar aangegeven paden , en die zijn er niet zo veel.
Eigenlijk zelfde probleem als mountainbikers.


Maar weer ontopic jammer van de leemcule.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Wat ik bedoel te zeggen is dat "nieuw" sowiezo verkeerd is.
Terwijl "oud en vertrouwd" nog wel een potje kan breken.

Wanneer je naar vaste routes kijkt, of de routes waar een toertocht langs is geweest, zal je zien dat de schade erg meevalt.
Je kunt je ook serieus afvragen welke schade je aan een zandpad of een zandbak kunt aanrichten.
Herrie maken we ook al niet, en de meesten onder ons zijn vriendelijk tegen wandelaars. (En de rest zal zo z'n redenen hebben)
Maar we zijn relatief nieuw in 't landschap en lijken plezier te hebben.
Dat laatste valt bij veel mensen ook al verkeerd.

Ik blijf erbij, Nederland is te klein/zit te vol.
Ik denk hierbij niet aan kleur, maar aan de biologieles.
2 ratten in een kooitje gaat goed, 20 ratten in 't zelfde kooitje en 't is oorlog.
Toch nog iets onthouden, want met aardrijkskunde was 't niks...

Kunnen we niet gaan dammen?
Of zitten we dan ook iemand in de weg?
megabike
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek 6500, Manitou super six, Deore / LX /Magura HS33 /Bontrager
Contacteer:

Walter schreef: Kunnen we niet gaan dammen?
Of zitten we dan ook iemand in de weg?
Schijnt dat dammers bij meer dan 2 al lopen te mekkeren :(
"Talk is cheap. Show me the code."
- Linus Torvalds
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

De afbrokkeling van de Leemcule wordt idd wel voor een deel veroorzaakt door mountainbikers. Het overgrote deel komt volgens mij echter voor rekening van de natuur: regen. Daardoor spoelt flink wat van dat zand weg. Kijk vooral eens naar de wortels van de bomen langs de rand van de kuil. Alle zand is er intussen tussenuit gespoeld.

Ik stel voor dat we een dak boven de Leemcule plaatsen om verdere erosie tegen te gaan.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

En dat we nog wat schansjes en north shore style elementen aanleggen en onder in de kuil een serie dirt jumps maken en van het gebied een bikeparkje maken, met verlichting, zodat 's avonds ook gespeeld kan worden :P
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

jf schreef:De afbrokkeling van de Leemcule wordt idd wel voor een deel veroorzaakt door mountainbikers. Het overgrote deel komt volgens mij echter voor rekening van de natuur: regen. Daardoor spoelt flink wat van dat zand weg. Kijk vooral eens naar de wortels van de bomen langs de rand van de kuil. Alle zand is er intussen tussenuit gespoeld.

Ik stel voor dat we een dak boven de Leemcule plaatsen om verdere erosie tegen te gaan.
Tuurlijk, de menselijke invloed is in dit geval niets vergeleken bij de kracht van de natuur. erosie door wind en regen is wel ff wat anders dan een paar recreanten. Toch idd een deel ook door hen veroorzaakt, maar ja dat hou je toch :-{ . Dan zou je idd niemand meer toe moeten laten.
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Nou megabike, mischien dat ik een beetje uit de tijd ben, maar een ding weet ik zeker en dat is dat de cule 10jaar terug toch echt heel wat stijler was dan nu, hij brokkeld inderdaad af en wordt dan minder die en ook minder stijl.
Verder heb ik ook al een paar keer contact gehad met de nodige instanties, waaronder ook gem.hattem en de routes zullen in het eerste kwartaal van 2004 gerealiseert worden.
Waar ik alleen bang voor ben is dat er niet genoeg gekeken gaat worden naar de behoefte van de ATBer en daarmee gedoel ik dat het parkoer een beetje gaat lijken op heerde en dan weet je zeker dat er toch ook op plekken gereden gaat worden waar je dan mischien niet meer mag komen. Dus wild rijden. En dan krijgen de instanties gelijk terwijl ze nu nog een vertekend beeld hebben.
Heb 100den en 100den uren gespandeerd in het opserveren van mensen
in het bos[ onderanderen leemcule] en moet toch echt zeggen dat heel veel negatieve uitingen van ATBers te danken is aan een zeer negatieve houding van de wandelaars[ met honden of kinderen].
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Was nog vergeten, weet niet of 1van jullie dat ook gezien heeft, maar ik heb al meerdere keren gezien dat ze zelfs met landrovers door de kuil scheuren, wat zeg je daar van.....wij ATBers maken de boel stuk????
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

hotbiker schreef: wat zeg je daar van.....wij ATBers maken de boel stuk????
Ik zeg daarvan dat je dit ook in je vorige bericht had kunnen zetten met de wijzigen knop.

De discussie is al uit den treure gevoerd.

We kunnen op dit forum wel met vingertjes gaan wijzen. Goed voor de persoonlijke frustratie, maar je berijkt er op dit forum niks mee, want wij nemen de beslissingen niet.
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ag, ja, heb je nog gelijk ook, maar je moet toch wat doen.
Ik probeer het nog tenminsten.
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Zat te denken aan de handen in elkaar te slaan en met z"n allen[ niet tegelijk natuurlijk] contact op te nemen met de instanties zodat ze merken dat we ons gediscrimineerd voelen en onterecht behandelt.
Als we niet met ons allen wat doen kun je straks nergens meer terecht.
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Wist je dat je ook meerdere dingen in een post kan zetten?
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Joh, echt waar?
En dit Afbeelding knopje werkt ook?
Te gek zeg :-q
Plaats reactie