Twinny Load stopt

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Lorn schreef:Ik heb een tijdje geleden mijn twinnyload bij het oudijzer gezet, was er in ieder geval nog iemand blij mee.
Echt een van de slechtste fietsdragers ooit.
Die van mij (van mijn schoonouders gekregen, die hem niet meer gebruikten) is naar de Kringloop gegaan. Heb nog wel de riempjes gehouden. Hoop dat iemand er blij mee is.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 13 november 2011, 23:13
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder (2013)

Hoe kan iemand dan de twinnyload gebruiken als je de riempjes niet meergeeft?
Dan zwabberen die wielen helemaal in het rond.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

nieuwe riempjes opzetten? Ik heb niet verder gedacht dan m'n eigen belang: die riempjes komen mij nog wel van pas.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

In de twinny loads past mijn fiets toch niet :-)

We hebben nu een Thule dakfietsendrager :tong
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Afbeelding

:lol:
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

zo oud is die koe niet :wink:
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

cervus schreef:zo oud is die koe niet :wink:
Klopt, ze is nog maar een kalfje. :tong
HarrieD
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 21 april 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Radon frame, eigenbouw afmontage

Dat het bedrijf een doorstart heeft gemaakt is in deze economisch slechte tijden een goed bericht. Om de Twinny Load helemaal af te kraken zoals in dit topic al is gebeurd gaat mij veel te ver. Ik ben al jaren een tevreden TL gebruiker.
Als je de crankhouders en wielgoten goed afstelt staat de fiets muurvast. In die crankhouders passen de Shimano XT en Ultegra cranks prima en ook de Alivio cranks van mijn "gewone" fiets. Met een stukje binnenband bescherm ik de cranks wel. Die plaats ik tussen de crank en de blauwe kunststof schroef. Misschien dat ik de nieuwe crankklemmen nog wel aanschaf. Schade aan cranks en trapaslagers heb ik door de TL in al die jaren nog nooit gehad. Ik geloof ook helemaal niet dat er een extra zware belasting optreedt aan de cranks. Als ik met mijn 98 kg aanzet tijdens het fietsen worden de cranks en lagers volgens mij veel zwaarder belast.
De TL heeft natuurlijk wel weer nadeel van die lelijke buisjes aan de trekhaak. Daardoor kon ik ook geen afneembaar systeem kiezen voor mijn auto.
O ja, ik gebruik de TL ook op de caravan. Met een hulpstuk wordt de TL voor op de dissel vastgezet.
Wij hebben een eindkeuken caravan en met de beide fietsen op de dissel heb ik altijd een keurige kogeldruk van 70 kg.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Die doorstart is idd mooi. Enne...niet iedereen kraakt Twinny Load af.
Mijn 29-ers passen er prima op. :-q
BaD RiDeR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.

Ze zijn prima :wink:

Alleen zijn ze te goed en gaan ze te lang mee waardoor Twinny er minder kan verkopen doordat ze te lang mee gaan :wink:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

HarrieD schreef:Dat het bedrijf een doorstart heeft gemaakt is in deze economisch slechte tijden een goed bericht. Om de Twinny Load helemaal af te kraken zoals in dit topic al is gebeurd gaat mij veel te ver. Ik ben al jaren een tevreden TL gebruiker.
Als je de crankhouders en wielgoten goed afstelt staat de fiets muurvast. In die crankhouders passen de Shimano XT en Ultegra cranks prima en ook de Alivio cranks van mijn "gewone" fiets. Met een stukje binnenband bescherm ik de cranks wel. Die plaats ik tussen de crank en de blauwe kunststof schroef. Misschien dat ik de nieuwe crankklemmen nog wel aanschaf. Schade aan cranks en trapaslagers heb ik door de TL in al die jaren nog nooit gehad. Ik geloof ook helemaal niet dat er een extra zware belasting optreedt aan de cranks. Als ik met mijn 98 kg aanzet tijdens het fietsen worden de cranks en lagers volgens mij veel zwaarder belast.
De TL heeft natuurlijk wel weer nadeel van die lelijke buisjes aan de trekhaak. Daardoor kon ik ook geen afneembaar systeem kiezen voor mijn auto.
O ja, ik gebruik de TL ook op de caravan. Met een hulpstuk wordt de TL voor op de dissel vastgezet.
Wij hebben een eindkeuken caravan en met de beide fietsen op de dissel heb ik altijd een keurige kogeldruk van 70 kg.
Dat hulpstuk voor op de caravan gebruik ik ook ( kan ik tenminste ook nog de MTB meenemen naast 2 stadsfietsen :D )
Ik heb wel de TL die een framebevestiging hebben, ik ben niet helemaal te spreken over de stabiliteit. Maar met wat sjorbandjes krijg ik het wel goed vast.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Enfin, nu duidelijk is dat Twinny Load toch doorstart en de reacties in dit topic richting de gebruikerservaringen gaan, is de nieuwswaarde er wel weer vanaf.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gesloten