Die van mij (van mijn schoonouders gekregen, die hem niet meer gebruikten) is naar de Kringloop gegaan. Heb nog wel de riempjes gehouden. Hoop dat iemand er blij mee is.Lorn schreef:Ik heb een tijdje geleden mijn twinnyload bij het oudijzer gezet, was er in ieder geval nog iemand blij mee.
Echt een van de slechtste fietsdragers ooit.
Twinny Load stopt
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10859
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 277
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
- Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.
In de twinny loads past mijn fiets toch niet
We hebben nu een Thule dakfietsendrager
We hebben nu een Thule dakfietsendrager
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Where the road ends The ride begins
-
- All rounder
- Berichten: 88
- Lid geworden op: di 21 april 2009, 20:42
- Mijn mountainbike: Radon frame, eigenbouw afmontage
Dat het bedrijf een doorstart heeft gemaakt is in deze economisch slechte tijden een goed bericht. Om de Twinny Load helemaal af te kraken zoals in dit topic al is gebeurd gaat mij veel te ver. Ik ben al jaren een tevreden TL gebruiker.
Als je de crankhouders en wielgoten goed afstelt staat de fiets muurvast. In die crankhouders passen de Shimano XT en Ultegra cranks prima en ook de Alivio cranks van mijn "gewone" fiets. Met een stukje binnenband bescherm ik de cranks wel. Die plaats ik tussen de crank en de blauwe kunststof schroef. Misschien dat ik de nieuwe crankklemmen nog wel aanschaf. Schade aan cranks en trapaslagers heb ik door de TL in al die jaren nog nooit gehad. Ik geloof ook helemaal niet dat er een extra zware belasting optreedt aan de cranks. Als ik met mijn 98 kg aanzet tijdens het fietsen worden de cranks en lagers volgens mij veel zwaarder belast.
De TL heeft natuurlijk wel weer nadeel van die lelijke buisjes aan de trekhaak. Daardoor kon ik ook geen afneembaar systeem kiezen voor mijn auto.
O ja, ik gebruik de TL ook op de caravan. Met een hulpstuk wordt de TL voor op de dissel vastgezet.
Wij hebben een eindkeuken caravan en met de beide fietsen op de dissel heb ik altijd een keurige kogeldruk van 70 kg.
Als je de crankhouders en wielgoten goed afstelt staat de fiets muurvast. In die crankhouders passen de Shimano XT en Ultegra cranks prima en ook de Alivio cranks van mijn "gewone" fiets. Met een stukje binnenband bescherm ik de cranks wel. Die plaats ik tussen de crank en de blauwe kunststof schroef. Misschien dat ik de nieuwe crankklemmen nog wel aanschaf. Schade aan cranks en trapaslagers heb ik door de TL in al die jaren nog nooit gehad. Ik geloof ook helemaal niet dat er een extra zware belasting optreedt aan de cranks. Als ik met mijn 98 kg aanzet tijdens het fietsen worden de cranks en lagers volgens mij veel zwaarder belast.
De TL heeft natuurlijk wel weer nadeel van die lelijke buisjes aan de trekhaak. Daardoor kon ik ook geen afneembaar systeem kiezen voor mijn auto.
O ja, ik gebruik de TL ook op de caravan. Met een hulpstuk wordt de TL voor op de dissel vastgezet.
Wij hebben een eindkeuken caravan en met de beide fietsen op de dissel heb ik altijd een keurige kogeldruk van 70 kg.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 277
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 15:26
- Mijn mountainbike: Cube Reaction Custom/Cube ams 100 carb.
Ze zijn prima
Alleen zijn ze te goed en gaan ze te lang mee waardoor Twinny er minder kan verkopen doordat ze te lang mee gaan
Alleen zijn ze te goed en gaan ze te lang mee waardoor Twinny er minder kan verkopen doordat ze te lang mee gaan
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Where the road ends The ride begins
Where the road ends The ride begins
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1822
- Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
- Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
- Contacteer:
Dat hulpstuk voor op de caravan gebruik ik ook ( kan ik tenminste ook nog de MTB meenemen naast 2 stadsfietsen )HarrieD schreef:Dat het bedrijf een doorstart heeft gemaakt is in deze economisch slechte tijden een goed bericht. Om de Twinny Load helemaal af te kraken zoals in dit topic al is gebeurd gaat mij veel te ver. Ik ben al jaren een tevreden TL gebruiker.
Als je de crankhouders en wielgoten goed afstelt staat de fiets muurvast. In die crankhouders passen de Shimano XT en Ultegra cranks prima en ook de Alivio cranks van mijn "gewone" fiets. Met een stukje binnenband bescherm ik de cranks wel. Die plaats ik tussen de crank en de blauwe kunststof schroef. Misschien dat ik de nieuwe crankklemmen nog wel aanschaf. Schade aan cranks en trapaslagers heb ik door de TL in al die jaren nog nooit gehad. Ik geloof ook helemaal niet dat er een extra zware belasting optreedt aan de cranks. Als ik met mijn 98 kg aanzet tijdens het fietsen worden de cranks en lagers volgens mij veel zwaarder belast.
De TL heeft natuurlijk wel weer nadeel van die lelijke buisjes aan de trekhaak. Daardoor kon ik ook geen afneembaar systeem kiezen voor mijn auto.
O ja, ik gebruik de TL ook op de caravan. Met een hulpstuk wordt de TL voor op de dissel vastgezet.
Wij hebben een eindkeuken caravan en met de beide fietsen op de dissel heb ik altijd een keurige kogeldruk van 70 kg.
Ik heb wel de TL die een framebevestiging hebben, ik ben niet helemaal te spreken over de stabiliteit. Maar met wat sjorbandjes krijg ik het wel goed vast.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Enfin, nu duidelijk is dat Twinny Load toch doorstart en de reacties in dit topic richting de gebruikerservaringen gaan, is de nieuwswaarde er wel weer vanaf.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.