SRAM X.7 review op Bikemagic

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Afbeelding

With Shimano backing Dual Control, anyone looking for an alternative should try these - for our money SRAM's trigger offering is the best non-integrated shifting solution out there

Meer: http://www.bikemagic.com/news/article.a ... 27&SP=&v=1
The freedom to ride where you want, when you want.
t to the tizzle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 9 augustus 2003, 18:04
Mijn mountainbike: t to the tizzle = neutthecarpenter (op dp)
Contacteer:

er is bij mij een metalen palletje afgebroken in het schakel mechanisme
nu kan ik nog wel aan de kabel trekken maar hij blijft niet in de versnelling hangen :-{
op 1 been kom je niet vooruit, op 1 wiel wel!!! ( met 1 gear trouwens ook)
wannes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 8 augustus 2003, 14:11
Mijn mountainbike: DMR Trailstar & Granville Mahone SLM

Weet iemand of deze trigger shifters van SRAM gecombineert kunnen
worden met Magura HS33 remmen :~ ?
Wannes is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke schrijffouten.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

wannes schreef:Weet iemand of deze trigger shifters van SRAM gecombineert kunnen
worden met Magura HS33 remmen :~ ?
ja.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Waarom niet?
The freedom to ride where you want, when you want.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

wannes schreef:Weet iemand of deze trigger shifters van SRAM gecombineert kunnen
worden met Magura HS33 remmen :~ ?
De trigger shifters van SRAM kunnen net als de "normale" shifters van Shimano met alle soorten velg en schijfremmen gecombineerd worden die hun eigen remhendels hebben.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

misschien in het eggie wel een mooi systeem (weet ik niet), maar op de foto erg lelijk!
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Dreezz schreef:misschien in het eggie wel een mooi systeem (weet ik niet), maar op de foto erg lelijk!
Tja, op de foto wellicht een prototype (niet zo mooi afgewerkt als de seriemodellen), maar in ieder geval eentje met flinke gebruikssporen en ook nog op een stuur dat niet al te nieuw meer is. Dan ziet het er al snel minder uit.

In het echt ziet het er net zo net (en misschien eigenlijk zelfs wel een ietsiepietsie netter) dan de shimano-shifters.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Ik was blij verrast met deze 'real life' pix. Kun je eens zien hoe het er na een paar ritten bijhangt... Kijk eens naar de rest van die foto's..
The freedom to ride where you want, when you want.
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

jf schreef:In het echt ziet het er net zo net (en misschien eigenlijk zelfs wel een ietsiepietsie netter) dan de shimano-shifters.
ik vond ze er op de bikemotion plusbeurs juist een beetje goedkoop uitzien, dat plastic enzo.
flipsen
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC Big Bear, Race Face, Giant MPH II. SRAM 7.0 Rigida Taurus Disc
Contacteer:

Ja, Ik ook. Maar het schakelde wel lekker. Ik heb nu Gripshift en dat vind ik eigenlijk maar niks. Weet iemand of deze shifters ook in X.0 uitvoering zijn. Ben ik erg geinterreseerdnaar
Zo, da's een tijd geleden
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Hmm, moet eerlijk bekennen dat ik de X.9 in handen heb gehad en die zagen er wel redelijk uit.

En ze zijn er voorlopig alleen als X.7 en X.9 De X.0 versie zou in ontwikkeling zijn. Maar aangezien er al leveringsproblemen zijn met de X.7 en X.9 moet je dat denk ik sowieso voorlopig even uit je hoofd zetten.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
flipsen
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC Big Bear, Race Face, Giant MPH II. SRAM 7.0 Rigida Taurus Disc
Contacteer:

Dan doe ik dat maar. Heb zelf nu 7.0 erop zitten. Is wel aardig maar wil toch naar deX.0 toe.

Kwestie van geduld
Zo, da's een tijd geleden
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

ik heb nu sinds vrijdag zelf de X.7 shifters en derailleur op m'n fiets zitten en ik moet zeggen dat het er zeer gelikt uitziet (vooral de derailleur) en ook zeer gelikt schakelt. Ik moet wel toegeven dat ik hiervoor gereden heb met Gripshift shifters gecombineerd met Shimano derailleur en dat dit toch niet een echte lekkere combinatie is.
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

heb nu x.7 shifters met x.9 derrailleur;
SUPERSYSTEEM!!!!
De duimshifter is wel even wennen na een paar jaar shimano, Sram X.7 of hoger het schakelt altijd, direct en zonder blijven hangen. Ook echt onder de bagger!
Ik ben er zuper over te spreken in ieder geval :-q
Plaats reactie