On-One goes Carbon

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
BramJ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 24 november 2008, 17:10
Mijn mountainbike: Weert

You read it here first - Our BIG news for 2010 - On-One gets into carbon! Yes, we are breaking the hot news that we have been spending the past 6 months working on developing the On-One fleet by using the black wonder material and were getting very close to launching some hot new models in 2010.

This is a World exclusive sneak preview to the first product to be launched in what we will be a first year launch of three exclusive
frame designs plus the worlds first, only, and probably last carbon 29er rims.

Working alongside one of europes leading carbon bike designers - a man so elusive and secretive that he can will only be photographed with a brown box on his head , and with product development and testing involving the likes of our multi world champion adventure racer Richard Ussher its going to be a big and bold move for us.

Were getting very close to tooling now , first up is the classic 456 which gets the carbon makeover transformation - making On-One one of the first companies to produce a true ground up exclusive own design, ideal for UK conditions, long travel hardtail, award winning designed, perfect for all mountain long days out .

First sample here end December so Peak District riders should keep their eyes peeled for glimpses of a no longer not so top secret pre-production prototype kiwi ridden off the radar wonderbike in the christmas holidays .

More next week…
Jaja, On-One, vooral bekend van stalen frames gaat carbon frames maken!
Er komen vervangbare dropouts op zodat je zelf kunt kiezen tussen singlespeed of geared
er zijn nog geen foto's maar wel al 3D renders, ziet er iig mooi uit :)

Afbeelding
(klikbaar)

Afbeelding
(klikbaar)
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Gelukkig kun je over smaak twisten. Ik zou zeggen hou het bij staal.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Interessant! Hopelijk ook geschikt voor wat langere vorken :wink:
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Zeer jammer. Gaat toch een deel van de aantrekkingskracht van on-one verloren als ze ineens ook Carbon frames lopen maken..

Staal is toch het handelsmerk van on-one!
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Frame heeft zeer mooie lijnen, tis wel jammer dat ze niet bij staal alleen blijven maar ik geloof dat er zeker een voor een Carbon frame van On-One een markt is..
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Niet goed in engels zeket D.run? de 456 is de eerste die in carbon uitgebracht wordt, dus geschikt voor 6" vorken.
ZItten wel leuke details in het frame vind ik, maar ik vind het er ook nogal lomp uit zien.
Don't believe the hype!
agent mulder
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 14:17
Mijn mountainbike: EPIC CUSTOM, KONA ROVE LTD

Nou ik geloof er wel in, ben benieuwd naar de eerste foto's ;-)
BramJ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 24 november 2008, 17:10
Mijn mountainbike: Weert

Staal zullen zo ook echt wel blijven maken hoor. En ze hadden ook al een scandium frame, de Scandal.
Zolang ze maar lekker hun eigen dingen blijven doen (geschikt voor singlespeed, geo) vind ik het wel goed hoor :)
Thiesem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 487
Lid geworden op: za 18 oktober 2008, 16:40
Mijn mountainbike: is sneller dan de berijder!!

Ik vindt het wel een mooi frame. Strak en wel apart zo met een 'gedraaide' onderbuis. Het is niet wat je gewend bent van hun, maar zoals al gezegd zullen ze de voornaamste productie van stalen frames wel behouden.
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

HotSnail schreef:Niet goed in engels zeket D.run? de 456 is de eerste die in carbon uitgebracht wordt, dus geschikt voor 6" vorken.
ZItten wel leuke details in het frame vind ik, maar ik vind het er ook nogal lomp uit zien.
Had alleen even snel de plaatjes bekeken, had het nogal druk. en niet de moeite genomen om het even te lezen :wink:
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

Stalen rigid vork erin... :D

maar zeker een verassende stap van on one
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

GAB-STAR schreef:Stalen rigid vork erin... :D

maar zeker een verassende stap van on one
Mwa, gezien de band met Planet-X en de hoeveelheid plastic die hun produceren...
Misschien dat Brant het nooit had toegelaten, maar die is er niet meer bij.
Bahlman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: vr 8 februari 2008, 23:18
Mijn mountainbike: Klein Attitude // Big Sky Blue // 8.8 KG
Contacteer:

Wel leuk al die 'scherpe' vormen bij het balhoofd, maar dat zorgt er waarschijnlijk voor dat veel belasting zich daar ophoopt en er gepiekt wordt..

Maar goed dit is een concept, ik zie nog geen cable routing etc.
Trinity
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 augustus 2003, 22:49
Mijn mountainbike: komt binnenkort...
Contacteer:

Hmm...Beetje jammer die Hydroformed-achtige onderbuis, verpest IMO de looks van het frame.
Waar de meeste carbon frames vrij lomp en chunky waren/zijn, worden de betere carbon frames juist ranker en slanker (denk aan de Flash & QNine), een look die veel beter past bij On-one.
ProJosh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 17 januari 2008, 20:48
Mijn mountainbike: BMC Teamelite, Felt F4 (racer), Flyxxi (beacher)
Contacteer:

Ik kan het wel mooi vinden (hoewel de cablerouting het theoretisch nog kan verpesten). Ben benieuwd wat het mag gaan kosten...
Bougondische volpension mountanbikevakantie?
http://www.mountainbikevakantiefrankrijk.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie