Intense gaat voor elektrisch

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

superrob schreef: zo 18 november 2018, 21:21 Het zit blijkbaar diep geworteld dat een e-bike pas mag als je het lichamelijk niet meer trekt. Het is een andere vorm van fietsen. Met een liftje de berg op en dan naar beneden knallen is ook een andere vorm van fietsen maar dat maakt het nog niet een minder sportievere variant. Je hoeft dus niet te wachten tot je 60 bent of een conditie van een borrelnoot hebt om een e-bike aan te schaffen.
Die discussie is ergens anders gaande.


Hier hebben we het over bar-ends!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Lars TB schreef: zo 18 november 2018, 21:50
superrob schreef: zo 18 november 2018, 21:21 Het zit blijkbaar diep geworteld dat een e-bike pas mag als je het lichamelijk niet meer trekt. Het is een andere vorm van fietsen. Met een liftje de berg op en dan naar beneden knallen is ook een andere vorm van fietsen maar dat maakt het nog niet een minder sportievere variant. Je hoeft dus niet te wachten tot je 60 bent of een conditie van een borrelnoot hebt om een e-bike aan te schaffen.
Die discussie is ergens anders gaande.


Hier hebben we het over bar-ends!
En ik had het over:
Uit mijn hart dit.
Ik ben 51 jaar en de druppelsgewijze afname van conditie en het trager verloop van herstel na een rit begint zich sterker af te tekenen.
Deze dalende trend zal zich doorzetten wat dus kàn betekenen dat ik, als het gaat om mountainbiken, binnen 10 jaar voor een principiële keuze kàn komen te staan.
Rond die tijd wordt die keuze wellicht wel wat minder lastig omdat non-e-bikes dan vrijwel niet meer leverbaar zullen zijn.
Mogelijk zijn er dan nog wel sites die restantpartijen unplugged frames in de collectie hebben (zoals bijvoorbeeld bike-discount met hun 26er Cube framepjes) maar de doorsnee biker wil daar dan inmiddels liever niet bij daglicht op gezien worden.
Ik kan het helaas dus niet uitsluiten dat ik ooit op een, met de nodige fantasie op een mountainbike gelijkend, voor het voortbewegen noodzakelijk elektrisch ondersteund vervoermiddel word gezien.
Er is nog wel één ontwikkeling die nog hoop geeft, de farmaceutische industrie zit ook niet stil.
Misschien vinden zij een middeltje om die spieren in mijn benen een beetje op te fokken, soort van Ethanol als brandstof voor de spieren van 50 plussers.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Vervelend te lezen Rob, hoop voor je dat het erg langzaam druppelt.

Verder natuurlijk pure speculatie die tekst, wat als niet leverbaar. Daarnaast is het niet enkel de kracht in je benen die het mtb-en mogelijk maken. Er komen ook andere belangrijke zaken zeer goed van pas op een beetje "route" die niet bij aanschaf van een e-mtb in het pakket zitten :-q
superrob schreef: zo 18 november 2018, 22:04 En ik had het over:
Uit mijn hart dit.
Ik ben 51 jaar en de druppelsgewijze afname van conditie en het trager verloop van herstel na een rit begint zich sterker af te tekenen.
Deze dalende trend zal zich doorzetten wat dus kàn betekenen dat ik, als het gaat om mountainbiken, binnen 10 jaar voor een principiële keuze kàn komen te staan.
Rond die tijd wordt die keuze wellicht wel wat minder lastig omdat non-e-bikes dan vrijwel niet meer leverbaar zullen zijn.
Mogelijk zijn er dan nog wel sites die restantpartijen unplugged frames in de collectie hebben (zoals bijvoorbeeld bike-discount met hun 26er Cube framepjes) maar de doorsnee biker wil daar dan inmiddels liever niet bij daglicht op gezien worden.
Ik kan het helaas dus niet uitsluiten dat ik ooit op een, met de nodige fantasie op een mountainbike gelijkend, voor het voortbewegen noodzakelijk elektrisch ondersteund vervoermiddel word gezien.
Er is nog wel één ontwikkeling die nog hoop geeft, de farmaceutische industrie zit ook niet stil.
Misschien vinden zij een middeltje om die spieren in mijn benen een beetje op te fokken, soort van Ethanol als brandstof voor de spieren van 50 plussers.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Voor het marktpotentieel van e-MTBs moet je vooral niet naar de Nederlandse markt kijken...

Ook voor redelijk fitte rijders is de beperking ten aanzien van wat je kan doen op een MTB in de regel toch het aantal hoogtemeters dat je moet klimmen, iets waar je in veel delen van Nederland niet echt veel mee te maken hebt. Respectabele uitzonderingen zijn SPB, NK2017 parcours, Kwintelooijen, ... maar het gemiddelde aantal hoogtemeters per km van de routes op MTBroutes.nl is <10m !

En een eMTB stelt dan ook de redelijk fitte rijder in staat om met dezelfde energie van zijn kant een (veel) grotere ronde te maken, een directere weg naar boven te nemen in plaats van de lange saaie versie via schotter en asfalt, ... en uiteindelijk meer plezier te beleven en meer motivatie om erop uit te trekken.

Ja, je kunt ook meer gaan trainen maar als je vandaag 1500 aankan en een extra lus snel 250~300 hoogtemeters dan ben je nog wel even bezig voor je dat 2~3x extra doet. Als het je al gaat lukken wanneer je niet de tijd en/of motivatie hebt om er een pro traningsprogramma op na te houden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Cheeta slaat volgens mij de spijker op zijn kop :bier:
Velen zien het als vals spelen, ik zie het meer als een paar extra afdalingen kunnen pakken op een dag.

Neemt niet weg dat er mooiere E-MTB's zijn dan die van Intense :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

MacReal schreef:...Neemt niet weg dat er mooiere E-MTB's zijn dan die van Intense :roll:...
Wie had gedacht dat Merida nog eens met iets mooiers zou komen dan Intense :D
:wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

MacReal schreef: ma 19 november 2018, 09:17 Cheeta slaat volgens mij de spijker op zijn kop :bier:
Velen zien het als vals spelen, ik zie het meer als een paar extra afdalingen kunnen pakken op een dag.

Neemt niet weg dat er mooiere E-MTB's zijn dan die van Intense :roll:
Zolang het in wedstrijdverband niet wordt toegestaan kan er toch geen sprake zijn van vals spelen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tsjibiti schreef: ma 19 november 2018, 10:32
MacReal schreef: ma 19 november 2018, 09:17 Cheeta slaat volgens mij de spijker op zijn kop :bier:
Velen zien het als vals spelen, ik zie het meer als een paar extra afdalingen kunnen pakken op een dag.

Neemt niet weg dat er mooiere E-MTB's zijn dan die van Intense :roll:
Zolang het in wedstrijdverband niet wordt toegestaan kan er toch geen sprake zijn van vals spelen.
Ik zeg toch ook niet dat het vals spelen IS? Velen zien het alleen als vals spelen, omdat je hulp hebt bij de klimmetjes.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

kermit schreef: ma 19 november 2018, 09:32
MacReal schreef:...Neemt niet weg dat er mooiere E-MTB's zijn dan die van Intense :roll:...
Wie had gedacht dat Merida nog eens met iets mooiers zou komen dan Intense :D
:wink:
Wie had dat gedacht inderdaad ;)

Qua uiterlijk vind ik dat Specialized het trouwens wel aardig voor elkaar heeft. Alleen zo jammer dat de accu niet te verwisselen is.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De Levo is inderdaad best mooi. Die accu is dacht ik wel te wisselen, maar het is zo'n groot onding dat een tweede meenemen in je rugzak vrijwel niet te doen is. Dus of geen hele lange tochten maken, of de lader meenemen en een fikse middagpauze inlassen :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Ik heb een range extender op mijn levo geïnstalleerd, geeft me 252 wh erbij. Ik heb nog geen test gedaan omdat dit met deze kou niet representatief is.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

MacReal schreef: ma 19 november 2018, 10:42
Tsjibiti schreef: ma 19 november 2018, 10:32
Zolang het in wedstrijdverband niet wordt toegestaan kan er toch geen sprake zijn van vals spelen.
Ik zeg toch ook niet dat het vals spelen IS? Velen zien het alleen als vals spelen, omdat je hulp hebt bij de klimmetjes.
Scusa, mijn opmerking was ook meer bedoeld richting die "velen".
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

superrob schreef: ma 19 november 2018, 19:17 Ik heb een range extender op mijn levo geïnstalleerd, geeft me 252 wh erbij. Ik heb nog geen test gedaan omdat dit met deze kou niet representatief is.
Dan zit je op 750 Wh? Daar kun je een end mee komen, als je een beetje economisch rijdt. Ik kwam deze zomer al aan 60km/1.600hm met een 500Wh accu. Wel het grootste deel op het gemakkie in eco geklommen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

kermit schreef: ma 19 november 2018, 22:41
superrob schreef: ma 19 november 2018, 19:17 Ik heb een range extender op mijn levo geïnstalleerd, geeft me 252 wh erbij. Ik heb nog geen test gedaan omdat dit met deze kou niet representatief is.
Dan zit je op 750 Wh? Daar kun je een end mee komen, als je een beetje economisch rijdt. Ik kwam deze zomer al aan 60km/1.600hm met een 500Wh accu. Wel het grootste deel op het gemakkie in eco geklommen.
Inderdaad 750 Wh, eco staat bij mij op 18%. Met deze combi moet ik een heel eind komen.
Plaats reactie