Nordest Cycles

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik was weer eens een weekje in Portugal en dat was een mooie kans om bij Pedro, die in zijn eentje verantwoordelijk is voor Nordest Cycles & Jeronimo Cycles, langs te gaan. Met Jeronimo Cycles is hij jaren geleden begonnen en het zijn voornamelijk custom made frames voor mtb, gravel en race. Toevallig was hij een model aan het opbouwen voor een klant toen ik langs kwam. Grotendeels hebben we het verder gehad over het NORDESTE (noord oosten) deel van Portugal waar wij beiden onze roots hebben liggen. Het was voor hem ook niet moeilijk om aan een merknaam te komen ongeveer 2 jaar terug tijdens een bakje koffie op een terras. Hij wilde stoppen met zijn baan in Tenerife en terug naar Portugal. Daarvoor moest er naast Jeronimo iets anders erbij komen. Als logo dacht hij aan de carnavalsmaskers uit die streek en deze is hij voor beide merknamen gaan gebruiken. Een stukje historie maar wat had hij verder als nieuws te melden vragen jullie je af. Helaas had hij niet veel liggen op zijn kleine werkplaats maar het was genoeg om er even wat over te schrijven.

Zo zag ik om te beginnen meteen een oranje Bardino frame in een doos klaar om verzonden te worden. Ik vroeg hem of het om een nieuwer model ging maar dat was niet het geval. Huidig model blijft nog tot begin 2020. Deze oranje versie was dus op verzoek van een klant (zie foto met Pedro zelf)

Afbeelding

Verder had hij een stalen Jeronimo prototype staan waar ik even op mocht fietsen. De bedoeling is dat op basis hiervan een pure stalen 29er met 120mm vering onder merknaam Nordest gaat komen. Wanneer is nog niet bekend, alles is nog in een beginfase.

Afbeelding
Afbeelding

Als laatste kan ik wel met zekerheid zeggen dat er een gravel model onder de naam Nordest Albarda gaat komen. Ook daar mocht ik even een blokje door Lissabon mee fietsen. Hij wil er nog wel wat aan veranderen maar de fiets voelde degelijk en soepel aan. Ik kan het echter niet echt goed beoordelen aangezien ik geen ervaring heb op dit soort fietsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste mocht ik ook op de foto met natuurlijk een passend shirtje aan (de sneakers waren heel toevallig in bijna dezelfde kleur)

Afbeelding
Afbeelding
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Top, bedankt voor je post. :-q

Als Bardino rijder leuk om te lezen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ook als niet Bardino rijder is het wel leuk lezen hoor ;-)
Ik vind het iig altijd wat hebben als mensen vanuit hun passie zoiets doen. Geeft meteen een bepaald (positief) gevoel bij het merk vind ik.

Benieuwd waar Pedro allemaal nog mee gaat komen.
Dat oranje oogt meer geel op mijn monitor, leuk kleurtje wel.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

kermit schreef: wo 7 november 2018, 17:37 Ook als niet Bardino rijder is het wel leuk lezen hoor ;-)
Ik vind het iig altijd wat hebben als mensen vanuit hun passie zoiets doen. Geeft meteen een bepaald (positief) gevoel bij het merk vind ik.
Zeker, door dit soort dingen te lezen/zien krijg ik zin om een fiets te bestellen 8)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Aha! Ik krijg nu een vaag vermoeden welke kant jouw nieuwe project op gaat Victor! :wink: Gaat spannend worden!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ad58 schreef: vr 9 november 2018, 09:06 Aha! Ik krijg nu een vaag vermoeden welke kant jouw nieuwe project op gaat Victor! :wink: Gaat spannend worden!
:-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een oranje Bardino?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 9 november 2018, 13:46 Een oranje Bardino?
haha nee, al vond ik hem wel heel erg mooi en je gaat meteen denken dat je zelf een kleur kan bedenken. Maar die gedachte moest ik snel opzij zetten want ik had helaas een maand ervoor al een kleurloze besteld :D
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zeker leuk om te lezen :-q
Last hij ook zelf?
Die Jeronimó's zijn ook erg mooi, zijn dat de custom varianten van de Nordest?
Of andersom de Nordest de productie varianten van Jeronimó.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Jamis Diablo schreef: vr 9 november 2018, 14:06 Zeker leuk om te lezen :-q
Last hij ook zelf?
Die Jeronimó's zijn ook erg mooi, zijn dat de custom varianten van de Nordest?
Of andersom de Nordest de productie varianten van Jeronimó.

Hij is begonnen met Jeronimo en dan enkel custom en titanium. Inmiddels heeft hij over de jaren heen zo een 250 ti frames die allemaal anders zijn voor klanten ontworpen. En er zitten inderdaad een paar pareltjes tussen. Zelf lassen doet hij niet, hij houdt zich enkel bezig met ontwerp, verkoop en alles eromheen. Nordest is inderdaad niet custom en meer productie varianten van een Jeronimo of erop gebasseerd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jamis Diablo schreef: vr 9 november 2018, 14:06 Zeker leuk om te lezen :-q
Last hij ook zelf?
Ben er inmiddels wel achter dat 99% van dit soort bedrijfjes niet zelf last, ze ontwerpen met de "lego doos" van een, meestal Chinese, bouwer en creeren zo hun eigen merk. Hou persoonlijk wel van de vaak strakke ontwerpen van Nordest, de "custom" frames zijn uiteraard zo mooi of lelijk als de klant wenst :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Victor1977 schreef: vr 9 november 2018, 14:47
Jamis Diablo schreef: vr 9 november 2018, 14:06 Zeker leuk om te lezen :-q
Last hij ook zelf?
Die Jeronimó's zijn ook erg mooi, zijn dat de custom varianten van de Nordest?
Of andersom de Nordest de productie varianten van Jeronimó.

Hij is begonnen met Jeronimo en dan enkel custom en titanium. Inmiddels heeft hij over de jaren heen zo een 250 ti frames die allemaal anders zijn voor klanten ontworpen. En er zitten inderdaad een paar pareltjes tussen. Zelf lassen doet hij niet, hij houdt zich enkel bezig met ontwerp, verkoop en alles eromheen. Nordest is inderdaad niet custom en meer productie varianten van een Jeronimo of erop gebasseerd.
Dat is dan weer jammer, dacht eigenlijk dat hij Jeronimo zelf bouwde en Nordest in het verre Oosten liet maken. Niettemin grafisch wel lekker fietsen!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgens mij is Jeronimo maatwerk en Nordest confectie. Nordest komt zeker uit Azie.
Grappig die oranje Bardino.
Ik kreeg een mailtje van hem dat hij een Bardino met lakbeschadiging had, speciaal prijsje.
(jaja, ik had ook interesse in zo'n stalen LTHT, maar toch maar besloten nog even op de Parkwood te blijven)
Ik denk dat ik wel weet wat hij met de lakschade heeft gedaan ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 9 november 2018, 20:29 Volgens mij is Jeronimo maatwerk en Nordest confectie. Nordest komt zeker uit Azie.
Grappig die oranje Bardino.
Ik kreeg een mailtje van hem dat hij een Bardino met lakbeschadiging had, speciaal prijsje.
(jaja, ik had ook interesse in zo'n stalen LTHT, maar toch maar besloten nog even op de Parkwood te blijven)
Ik denk dat ik wel weet wat hij met de lakschade heeft gedaan ;)
Als het een Bardino frame is met een beschadiging aan de onderkant van bovenbuis dan ligt die er nog. Hij had die voor iemand omgeruild en zat eraan te denken om hem zelf op te bouwen en te gebruiken. Maar misschien was het een ander geval, dat weet ik niet. Verder weet ik dat hij eerst met een Taiwanese bouwer werkte en nu met eentje uit Vietnam vanwege betere service.
Laatst gewijzigd door Victor1977 op ma 19 november 2018, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, was een klein plekje aan de isg tabs.
Was van die zending nog de enige in mijn maat.
Moet zeggen dat ik oranje mooier vind dan lichtblauw.
Als mn PW de handdoek in de ring gooit ga ik hem een berichtje sturen over custom colors
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie