Handhaving Vuursche bossen afgelopen weekend

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Afgelopen weekend verzorgde Staatsbosbeheer een handhavingsactie in de Vuursche bossen. Er werden 16 proces-verbalen uitgeschreven.
En wat blijkt? De verbalisanten waren eigenaren van honden die losliepen daar waar dat niet is toegestaan en 3 personen die zich buiten de gebaande paden begaven.

En de mountainbikers? Die hielden zich allemaal aan de toegangsregels, gefeliciteerd medebikers :bier:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Komt er de volgende keer een vooraankondiging waar de controles zijn? Ik wil na al die tijd eindelijk wel eens mijn vignet laten zien namelijk!

:lol: :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Jurriaan schreef: vr 2 november 2018, 15:03 Afgelopen weekend verzorgde Staatsbosbeheer een handhavingsactie in de Vuursche bossen. Er werden 16 proces-verbalen uitgeschreven.
En wat blijkt? De verbalisanten waren eigenaren van honden die losliepen daar waar dat niet is toegestaan en 3 personen die zich buiten de gebaande paden begaven.

En de mountainbikers? Die hielden zich allemaal aan de toegangsregels, gefeliciteerd medebikers :bier:
Ik geloof er niks van.
Was afgelopen weekend gekkenhuis op de MTB route. Hoeveel procent zou een vignet hebben?

Ik denk nog niet de helft
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

worstkaas schreef: vr 2 november 2018, 15:27
Jurriaan schreef: vr 2 november 2018, 15:03 Afgelopen weekend verzorgde Staatsbosbeheer een handhavingsactie in de Vuursche bossen. Er werden 16 proces-verbalen uitgeschreven.
En wat blijkt? De verbalisanten waren eigenaren van honden die losliepen daar waar dat niet is toegestaan en 3 personen die zich buiten de gebaande paden begaven.

En de mountainbikers? Die hielden zich allemaal aan de toegangsregels, gefeliciteerd medebikers :bier:
Ik geloof er niks van.
Was afgelopen weekend gekkenhuis op de MTB route. Hoeveel procent zou een vignet hebben?

Ik denk nog niet de helft

Mee eens.. Als ik op LV of HV ben geloof ik ook niet dat iedereen daar een vergunning heeft... Gaat er bij mij niet in.. Vooral niet de helmloze mensen die ik dan zie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Uiteraard ligt dat er aan waar je controleert en wat het doel is van de controle 8)

Wij zijn als bikers vrij om te vragen aan andere bikers of ook zijn al een vignet hebben. En zo niet om dan bij het stuk appeltaart en de koffie gelijk een vignet aan te schaffen :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als er alleen gecontroleerd werd of je buiten de route reed, haal je de vignetlozen er niet tussenuit nee.

Niettemin een positief bericht, vind ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

RoySmit schreef: vr 2 november 2018, 15:38Mee eens.. Als ik op LV of HV ben geloof ik ook niet dat iedereen daar een vergunning heeft... Gaat er bij mij niet in.. Vooral niet de helmloze mensen die ik dan zie
Daar kon je (helaas) wel eens 100% gelijk in hebben. Ik zou best graag een keertje met enkele anderen op mooie zondag willen helpen met controle. Dit mits mandaat van verantwoordelijken natuurlijk.
Kassa en mobiel pin apparaat bij de hand (niet betalen is band lek prikken of Garmin in bewaring nemen :wink: ).
Dit als een gezamenlijke actie vanuit de MTB Utrechtse Heuvelrug actieve vrijwilligers.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja leuk.....met z'n alle eerst op boa cursus, daarna de koddebeier helpen :-D ik stem voor.... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef: vr 2 november 2018, 21:46
RoySmit schreef: vr 2 november 2018, 15:38Mee eens.. Als ik op LV of HV ben geloof ik ook niet dat iedereen daar een vergunning heeft... Gaat er bij mij niet in.. Vooral niet de helmloze mensen die ik dan zie
Daar kon je (helaas) wel eens 100% gelijk in hebben. Ik zou best graag een keertje met enkele anderen op mooie zondag willen helpen met controle. Dit mits mandaat van verantwoordelijken natuurlijk.
Kassa en mobiel pin apparaat bij de hand (niet betalen is band lek prikken of Garmin in bewaring nemen :wink: ).
Dit als een gezamenlijke actie vanuit de MTB Utrechtse Heuvelrug actieve vrijwilligers.

Ja leuk Fred ik doe mee... kunnen we dit zaterdag al gaan doen dan?? miss zondag nog beter is het helemaal druk. doen we zeist ook gelijk
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik had even Google nodig voor koddebeier en zelfs op mijn 58e weer een nieuw woord geleerd :-q
Zonder gekheid: Iets met vignet controle zou wellicht vanuit de MTB Utrechtse Heuvelrug actieve vrijwilligers uitgevoerd kunnen worden. Maar denk zeker dat eea met de "legerleiding" goed besproken moeten worden voor zoiets uitgevoerd kan en mag worden.
Tegenhouden/verbieden van rijders zonder sticker zal wellicht niet mogen, maar zeeeeeeeeeer sterke druk uitoefenen om te betalen of omdraaien wellicht wel.
100% vignetdichtheid (3x woordwaarde) zal er nooit zijn, maar denk dat er best eea te winnen valt.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Fred (mtb-sport) schreef: vr 2 november 2018, 23:32 Ik had even Google nodig voor koddebeier en zelfs op mijn 58e weer een nieuw woord geleerd :-q
Zonder gekheid: Iets met vignet controle zou wellicht vanuit de MTB Utrechtse Heuvelrug actieve vrijwilligers uitgevoerd kunnen worden. Maar denk zeker dat eea met de "legerleiding" goed besproken moeten worden voor zoiets uitgevoerd kan en mag worden.
Tegenhouden/verbieden van rijders zonder sticker zal wellicht niet mogen, maar zeeeeeeeeeer sterke druk uitoefenen om te betalen of omdraaien wellicht wel.
100% vignetdichtheid (3x woordwaarde) zal er nooit zijn, maar denk dat er best eea te winnen valt.
Tsjonge jonge, misschien eerst solliciteren bij parkeerbeheer ofzo met die boete uitdeel fetisj? Kans is groot dat er aanzienlijke groepen onwetenden, vakantiegangers etc op de routes rondrijden die je met een vriendelijk verhaal prima kunt overtuigen van de aanschaf van een vignetje.

Ik zat toevallig een midweekje in Amerongen afgelopen week met veel Belgische bezoekers (vakantie daar) ik vraag me oprecht af of zij enig idee hebben van de vignetplicht op de UHR?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Vriendelijk aanspreken van bikers lijkt me ook gewoon de netste aanpak. Dat doen we al jaren (als we er zin in hebben). Heeft ook wel z'n effect. Je kan beter iemand uitleggen waarom het is. Wat betreft onwetendheid.... inmiddels staan er zoveel toegangsborden waarop het duidelijk vermeld staat.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: za 3 november 2018, 09:38 Vriendelijk aanspreken van bikers lijkt me ook gewoon de netste aanpak. Dat doen we al jaren (als we er zin in hebben). Heeft ook wel z'n effect. Je kan beter iemand uitleggen waarom het is. Wat betreft onwetendheid.... inmiddels staan er zoveel toegangsborden waarop het duidelijk vermeld staat.
ik denk gelijk aan drunen.. 1x geweest vignet vergeten te halen en gelijk kregen me zwager en ik 100 euri boete... als het vignet verplicht is kan je er toch voor schrijven? als dan een deel van die boete weer bij UHR terecht komt heb je een win win situatie toch? mensen kopen dan echt wel een vignet.. ben niet van de boetes per se maar ik ben echt nog nooit gecontroleerd op de UHR..

maar goed hoeft allemaal niet per se van mij maar waarom dan vignet plicht als er toch geen controle is???
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

yo-eddy schreef: za 3 november 2018, 09:23
Fred (mtb-sport) schreef: vr 2 november 2018, 23:32 Ik had even Google nodig voor koddebeier en zelfs op mijn 58e weer een nieuw woord geleerd :-q
Zonder gekheid: Iets met vignet controle zou wellicht vanuit de MTB Utrechtse Heuvelrug actieve vrijwilligers uitgevoerd kunnen worden. Maar denk zeker dat eea met de "legerleiding" goed besproken moeten worden voor zoiets uitgevoerd kan en mag worden.
Tegenhouden/verbieden van rijders zonder sticker zal wellicht niet mogen, maar zeeeeeeeeeer sterke druk uitoefenen om te betalen of omdraaien wellicht wel.
100% vignetdichtheid (3x woordwaarde) zal er nooit zijn, maar denk dat er best eea te winnen valt.
Tsjonge jonge, misschien eerst solliciteren bij parkeerbeheer ofzo met die boete uitdeel fetisj? Kans is groot dat er aanzienlijke groepen onwetenden, vakantiegangers etc op de routes rondrijden die je met een vriendelijk verhaal prima kunt overtuigen van de aanschaf van een vignetje.

Ik zat toevallig een midweekje in Amerongen afgelopen week met veel Belgische bezoekers (vakantie daar) ik vraag me oprecht af of zij enig idee hebben van de vignetplicht op de UHR?

ja en nee... vriendelijk vragen om vignet te kopen zou ik ook zeggen ja ga ik doen... maar doen mensen dat dan ook??? schat je mensen toch wel heel eerlijk in vind ik. denk dat het gros denkt ja doe ik en vervolgens geen actie onderneemt
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

2x en nagenoeg bijna op de zelfde plek :-D de eerste keer, heeft u uw vignet en de tweede keer tijdens het stoppen zag de veldwachter, de verplichte vignet....alles in orde fijne dag.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie