Canyon Neuron komt ook beschikbaar in Carbon

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef: vr 12 oktober 2018, 12:03 We wijken nu wel enorm af, en dat als moderator... :oops:
Je mag het verplaatsen naar 'techniek', dan lezen nog wat meer mensen mee :wink:
kermit schreef: vr 12 oktober 2018, 12:03 Maar het zal altijd getheoretiseer blijven of een fiets voor iemand van 1.70m precies hetzelfde aanvoelt als een fiets voor iemand van 1.90m, ook als je de verhoudingen zoveel mogelijk aanpast. Want niemand kan allebei die fietsen daadwerkelijk voelen, althans niet op een juiste manier (op een fiets die past).
Zeker met 26" heb ik genoeg verschillende opzetten geprobeerd dat ik daadwerkelijk kan zeggen wat een bepaalde houding/gewichtsverdeling/rijderspositie doet en dat is vrij makkelijk over te zetten naar andere maten. Maar ook met 29" en de 'tussenmaat' heb ik genoeg geprobeerd om redelijk onderbouwde uitspraken te kunnen doen.
Daarnaast zie ik wat grote en kleine rijders ervaren en doen met hun fietsen, iets wat mijn theorie alleen maar bevestigt!

Wederom, geen goed of fout hier!
kermit schreef: vr 12 oktober 2018, 12:03 Maar de reden lijkt dus te zijn dat Canyon vindt dat een Neuron in S met 29er wielen niet wendbaar/speels genoeg gebouwd kan worden?
Ja, lijkt mij wel.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Eigenlijk zou ik eens een Neuron in S moeten rijden om te voelen wat zij er dan mee bedoelen cq willen bereiken.
Tot die tijd blijf ik me afvragen of ze met 29er wielen niet net zo goed een Neuron maatje S hadden kunnen bouwen die wendbaar/lichtvoetig/flickable genoeg is...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

in 2017 maakten ze dat onderscheid ook, maar dan iets genuanceerder.
Toen was er nog wat overlap in plaats van dat ze een strakke grens trokken.
Maar goed, deze Neuron is een anders beestje aan het worden, dus dat kunnen we eigenlijk niet meer vergelijken.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Stuur breedte is bij de twee kleinere modellen ook afwijkend.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef: vr 12 oktober 2018, 12:43
kermit schreef: vr 12 oktober 2018, 12:03 Maar de reden lijkt dus te zijn dat Canyon vindt dat een Neuron in S met 29er wielen niet wendbaar/speels genoeg gebouwd kan worden?
Ja, lijkt mij wel.
Volgens mij heeft het niets te maken met of men bij Canyon denkt dat het kan. Canyon concurreert op prijs en zet in op wat men daar denkt dat de grootste kans heeft om goed te verkopen, en blijkbaar is dat in dit segment kleine maten met kleine wielen en grote maten met grote wielen. In het businessmodel van Canyon is het simpelweg niet mogelijk om voor elke nichemarkt een model te leveren.

Uiteraard weet de marketingafdeling er altijd wel een mooie uitleg bij te geven.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ben ik dan nu de eerste die opvalt dat de balhoodhoek 2 graden kleiner geworden is.
67,5 voor de nieuwe tov 69,5 voor de oude neuron en nerve. Dat is wel iets waar ik op aan het wachten was.

Owja, en 130mm voor én achtervering.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Pat. schreef: vr 12 oktober 2018, 20:37 Ben ik dan nu de eerste die opvalt dat de balhoodhoek 2 graden kleiner geworden is.
67,5 voor de nieuwe tov 69,5 voor de oude neuron en nerve. Dat is wel iets waar ik op aan het wachten was.

Owja, en 130mm voor én achtervering.
Wat dan weer een enorm gat creëert tussen de Lux en de nieuwe Neuron... . :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Pat. schreef: vr 12 oktober 2018, 20:37 Ben ik dan nu de eerste die opvalt dat de balhoodhoek 2 graden kleiner geworden is.
67,5 voor de nieuwe tov 69,5 voor de oude neuron en nerve. Dat is wel iets waar ik op aan het wachten was.

Owja, en 130mm voor én achtervering.
Nee hoor! Dat is uitgebreid besproken in het draadje over canyon.

Ik zat er ook op te wachten. Wil binnenkort een alleskunner trailbike kopen. Dacht aan 27,5 anthem of een fuel ex. Dan ben je dus €500 of €1000 meer kwijt voor dezelfde specs.
Als dit ding fiets zoals het er uit ziet slaan ze een homerun.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: vr 12 oktober 2018, 22:22
Pat. schreef: vr 12 oktober 2018, 20:37 Ben ik dan nu de eerste die opvalt dat de balhoodhoek 2 graden kleiner geworden is.
67,5 voor de nieuwe tov 69,5 voor de oude neuron en nerve. Dat is wel iets waar ik op aan het wachten was.

Owja, en 130mm voor én achtervering.
Wat dan weer een enorm gat creëert tussen de Lux en de nieuwe Neuron... . :-{
Dat gat zat hiervoor tussen de neuron en spectral...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

I_do schreef: za 13 oktober 2018, 09:18
Lars TB schreef: vr 12 oktober 2018, 22:22

Wat dan weer een enorm gat creëert tussen de Lux en de nieuwe Neuron... . :-{
Dat gat zat hiervoor tussen de neuron en spectral...
Daar heb je zeker een punt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens.


Dit 'probleem' zie je bij meerdere merken: het programma bestaat uit: een enduro bike met 160 mm veerweg, een enduro bike met 140 mm veerweg en een enduro bike met 120 mm veerweg. En als ze dan echt fanatiek zijn hebben ze ook nog een enduro bike met 105 mm veerweg... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: za 13 oktober 2018, 09:38
I_do schreef: za 13 oktober 2018, 09:18

Dat gat zat hiervoor tussen de neuron en spectral...
Daar heb je zeker een punt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens.


Dit 'probleem' zie je bij meerdere merken: het programma bestaat uit: een enduro bike met 160 mm veerweg, een enduro bike met 140 mm veerweg en een enduro bike met 120 mm veerweg. En als ze dan echt fanatiek zijn hebben ze ook nog een enduro bike met 105 mm veerweg... .
Of je bedoelt dat alles te lang en slack is of ik snap je punt niet :)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Pat. schreef: vr 12 oktober 2018, 20:37 Ben ik dan nu de eerste die opvalt dat de balhoodhoek 2 graden kleiner geworden is.
67,5 voor de nieuwe tov 69,5 voor de oude neuron en nerve. Dat is wel iets waar ik op aan het wachten was.

Owja, en 130mm voor én achtervering.
Daarom liet ik al even vallen dat het eigenlijk de terugkomst is van de oude spectral 29
qua speck lijkt hij hier heel erg op.
alleen heet hij nu Neuron ;)
Prima opvolger voor mijn spectral 9.9 uit 2015.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

I_do schreef: za 13 oktober 2018, 09:48 Of je bedoelt dat alles te lang en slack is of ik snap je punt niet :)
Inderdaad. Ook bij fietsen waar het helemaal geen functie heeft is 'long and slack' nu doorgedrongen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Carbon? Lees wel van alles maar zie geen carbon.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jurriaan schreef: za 13 oktober 2018, 17:53 Carbon? Lees wel van alles maar zie geen carbon.
Wel aangekondigd, nog niet verkrijgbaar.
Gesloten