Schwalbe 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: di 6 november 2018, 16:24 Hoeveel Conti bandjes krijg ik deze keer?


Met Eddy hielt ik mij natuurlijk enorm in 8)
Je hield je zo in dat je Schwalbes leeg liepen :winkie: :winkie: ..... binnenkort maar ff met z'n allen om 't hardst? .... alsof we weer 14 zijn :D :D :D
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

yo-eddy schreef: di 6 november 2018, 18:43
Lars TB schreef: di 6 november 2018, 16:24 Hoeveel Conti bandjes krijg ik deze keer?


Met Eddy hielt ik mij natuurlijk enorm in 8)
Je hield je zo in dat je Schwalbes leeg liepen :winkie: :winkie: ..... binnenkort maar ff met z'n allen om 't hardst? .... alsof we weer 14 zijn :D :D :D
Leuk idee gewoon weer tiener zijn.. geen gevaar zien en gaan! ik ga mee maak er maar een lets ride van
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

Die Nobby Nic's... Ik ben van plan om een setje NoNi's te kopen om wat meer grip te hebben nu het wat vettiger ligt. Ik rij nu met Continental RaceKing, maar het is meer glijden dan rijden daar mee.
Ik dacht gewoon de Snakeskin versie te kopen maar op de site van Schwalbe spreekt men van TLE APEX, TLE en LS. Wat wil dit allemaal zeggen? En van Snakeskin spreekt men blijkbaar niet meer...? Wie kan mij vertellen welke band ik juist moet kopen dan?
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

Ondertussen door dat TLE voot Tubeless easy staat...
En op Bike Components spreekt men toch nog van Snakeskin.

Of heeft iemand een beter alternatief dan de NoNi om in winterse omstandigheden wat meer grip te hebben? Vooral op het voorwiel dan.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

NoNi is een goede keuze. Conti X-King ook.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

X-King als het natter is wel, bij echte mud niet. Scheelt dat tegen die tijd veel Trails gesloten zijn. Ik denk, om bij Schwalbe te blijven, een RoRo je ook blij gaat maken bij wat plakkeriger zand. Blij dan een R-King.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

De nieuwe Racing Ray?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: ma 26 november 2018, 23:34 NoNi is een goede keuze. Conti X-King ook.
Neem aan dat je Mountain King bedoeld?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: wo 28 november 2018, 18:51
Lars TB schreef: ma 26 november 2018, 23:34 NoNi is een goede keuze. Conti X-King ook.
Neem aan dat je Mountain King bedoeld?
X-King.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

NoNi heeft meer grip dan de X-king, in de modder steiler bergop heeft de NoNi meer grip, de X-King gaat dan eerder glijden (bergaf ook trouwens). Referentiegebied: Zuid-Limburg/Voerstreek/Vise, met erg veel club... Beide banden gereden.
Als je voor een NoNi kiest: de 'blauwe' = Speed-grip Addix is prima. De naamt zegt het al, allround compound, en goede grip, en goede rolweerstand.
X-King is 'hier' wel prima voor als het droog is, of slechts nat, maar niet modderig. Rijd je in niet-heuvelachtig gebied, of op een ondergrond die de regen goed verwerkt, waar modder amper een issue is, dan is de X-King ook goed.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: wo 28 november 2018, 21:14
yo-eddy schreef: wo 28 november 2018, 18:51

Neem aan dat je Mountain King bedoeld?
X-King.
Ten eerste is het tegenwoordig Cross-King :tong en ten tweede heeft deze nou niet bepaald de beste eigenschappen als het wat natter is (wel beter dan Raceking uiteraard) dus als gelijkwaardig alternatief van NoNi zou ik de Mountainking aanraden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Blijft leuk hoe mensen die banden per se willen vergelijken. De realiteit is dat de NoNi ergens tussen cross- en mountainking in hangt dus het is altijd het een of het ander.
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: do 29 november 2018, 13:58
Lars TB schreef: wo 28 november 2018, 21:14

X-King.
Ten eerste is het tegenwoordig Cross-King :tong en ten tweede heeft deze nou niet bepaald de beste eigenschappen als het wat natter is (wel beter dan Raceking uiteraard) dus als gelijkwaardig alternatief van NoNi zou ik de Mountainking aanraden.
Misschien dat de Cross-King dus minder werkt dan de X-King! :kiss:

De toevoeging van Aurelius klopt helemaal. Op steenachtige, natte ondergrond en misschien wel in de bagger in het algemeen is het een mindere band. Maar op zandgrond, van kurkdroog tot zeiknat, is het 1 van de allerbeste banden. En het grotere deel van de parcoursen in NL is zanderig. Dus daar gaat de X-King als de brandweer.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: do 29 november 2018, 21:47
yo-eddy schreef: do 29 november 2018, 13:58

Ten eerste is het tegenwoordig Cross-King :tong en ten tweede heeft deze nou niet bepaald de beste eigenschappen als het wat natter is (wel beter dan Raceking uiteraard) dus als gelijkwaardig alternatief van NoNi zou ik de Mountainking aanraden.
Misschien dat de Cross-King dus minder werkt dan de X-King! :kiss:

De toevoeging van Aurelius klopt helemaal. Op steenachtige, natte ondergrond en misschien wel in de bagger in het algemeen is het een mindere band. Maar op zandgrond, van kurkdroog tot zeiknat, is het 1 van de allerbeste banden. En het grotere deel van de parcoursen in NL is zanderig. Dus daar gaat de X-King als de brandweer.
Het was een reactie op StijnV en die spreekt over "vettiger" vandaar dat ik niet direct aan zandgrond denk .... in de "vettige" modder is de X-king r#k .... in het zand (waar ik veel rij met de X-king) is het een prima band inderdaad
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: vr 30 november 2018, 17:17
Lars TB schreef: do 29 november 2018, 21:47

Misschien dat de Cross-King dus minder werkt dan de X-King! :kiss:

De toevoeging van Aurelius klopt helemaal. Op steenachtige, natte ondergrond en misschien wel in de bagger in het algemeen is het een mindere band. Maar op zandgrond, van kurkdroog tot zeiknat, is het 1 van de allerbeste banden. En het grotere deel van de parcoursen in NL is zanderig. Dus daar gaat de X-King als de brandweer.
Het was een reactie op StijnV en die spreekt over "vettiger" vandaar dat ik niet direct aan zandgrond denk .... in de "vettige" modder is de X-king r#k .... in het zand (waar ik veel rij met de X-king) is het een prima band inderdaad
Hmm, daar heb je een punt, effe overheen gelezen. Dus als het daadwerkelijk om modder gaat: geen X-King!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie