Slijtage is nogal relatief. Weersinvloeden zand blubber en zut zullen zelfs de dure eagle cassettes en de goedkopere Sunrace cassettes sneller doen slijten. En hoe vaak wissel je v ketting. Ik ben ook lui en rijd met 1 cassette ketting combi. Maatje van mij rijd al keren rit om rit met andere ketting en die doet vele malen langer met cassette en ketting en voorblad.
Ik rijd nu zelf met de Sunrace 11-46 cassette. Ziet er solide uit. Zwarte coating blijft natuurlijk door schakelen niet zitten op d tandjes . Wat opvalt is de soepele werking . Ook ik mis de 10eigenlijk niet. Ik rijd met een oval 32 voorblad en kom in het terrein nergens tekort.
Ik denk dat Sunrace met de cassettes een goede slag maakt ook met de 12 speed 11-50 maar of de derailleur en shifter aanslaan ?? De massa fietsen zijn toch met Shimano en sram afgemonteerd .
Ik ben in ieder geval tevreden over de cassette als ze die blijven aanbieden kan goed zijn dat ik de eagle variant ga rijden met Sunrace cassette.
SunRace komt met een 12-speed drivetrain.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Recente info over de complete 1x12 aandrijflijn, met oa een 10-52 cassette, met alle range die je evt nodig hebt:
https://bikerumor.com/2018/11/06/sunrac ... 12-groups/
https://bikerumor.com/2018/11/06/sunrac ... 12-groups/
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
https://www.bike24.com/p2296052.html
Wat betere prijs: shifter, derailleur, ketting en cassette voor 200-210 euro. Ik kan nog niet zoveel erover vinden op internet verder qua ervaringen.
Wat betere prijs: shifter, derailleur, ketting en cassette voor 200-210 euro. Ik kan nog niet zoveel erover vinden op internet verder qua ervaringen.
Ik heb nog (wedstrijden) gereden met max 5 kransjes op de pignon . Dat was op de racefiets en crossfiets nog voor van uit de VS de MTB "opgdrongen" werd. Mijn ervaring met het stap voor stap een kransje toevoegen is dat de belangrijkste verschillen zijn: Duurder , slijtage gevoeliger en meer meedraaiende kransjes die nauwelijks gebruikt worden. Niet de consument maar de producent heeft er het meest baat bij.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.