SunRace komt met een 12-speed drivetrain.

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!

Moderators: Rogier, Bommie

arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker

do 10 mei 2018, 19:54

Slijtage is nogal relatief. Weersinvloeden zand blubber en zut zullen zelfs de dure eagle cassettes en de goedkopere Sunrace cassettes sneller doen slijten. En hoe vaak wissel je v ketting. Ik ben ook lui en rijd met 1 cassette ketting combi. Maatje van mij rijd al keren rit om rit met andere ketting en die doet vele malen langer met cassette en ketting en voorblad.

Ik rijd nu zelf met de Sunrace 11-46 cassette. Ziet er solide uit. Zwarte coating blijft natuurlijk door schakelen niet zitten op d tandjes . Wat opvalt is de soepele werking . Ook ik mis de 10eigenlijk niet. Ik rijd met een oval 32 voorblad en kom in het terrein nergens tekort.

Ik denk dat Sunrace met de cassettes een goede slag maakt ook met de 12 speed 11-50 maar of de derailleur en shifter aanslaan ?? De massa fietsen zijn toch met Shimano en sram afgemonteerd .

Ik ben in ieder geval tevreden over de cassette als ze die blijven aanbieden kan goed zijn dat ik de eagle variant ga rijden met Sunrace cassette.
Plaats reactie