John Parker, de oprichter van Yeti Cycles lanceert dit nieuwe merk. De eerste bike heet "Revival" en is handmade by Frank the Welder himself in Vermont.
Signature FtW welds:
"Hey Heckler het is wel 2018" ehh, oh ja. wel, Frank lastte in 1992 frames voor Yeti. In een ontwikkelingsprogramma met Easton ontstonden de eerste Easton aluminium MTB frames. Op Frank's handwelded specials werden Juli Furtado en John Tomac prompt wereldkampioen. Een partnership met historie dus, een beetje als Paul Turner en Maverick bikes.
Not cheap. 7k$ hardtail anyone?
Underground Bike Works
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Eindelijk weer eens een fiets met een "normale" geometrie
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Concurrentie voor zijn eigen merk, of bestaat FTW niet meer?
Mooi frame wel, met die strakke lassen en Yeti verwijzingen.
Mooi frame wel, met die strakke lassen en Yeti verwijzingen.
FTW bestaat volgens mij nog wel maar Frank is laatst ook weer verhuisd. Activiteit op de website was echt slow, en op Instagram zag je wel eens een project voorbijkomen.
Ik heb hem vorig jaar nog aangeschreven voor een LTHT frame (a la Vendetta) maar hij nam toen geen opdrachten aan. Misschien was hij gewoon druk met de deal voor John Parker.
Enjoy!!
PS er komt ook een Taiwanees broertje van de Revival.
Ik heb hem vorig jaar nog aangeschreven voor een LTHT frame (a la Vendetta) maar hij nam toen geen opdrachten aan. Misschien was hij gewoon druk met de deal voor John Parker.
Enjoy!!
PS er komt ook een Taiwanees broertje van de Revival.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Yup, mooie lijn, alleen jammer van die (nutteloze) bend in de zitbuisJamis Diablo schreef: Mooi frame wel, met die strakke lassen en Yeti verwijzingen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- All rounder
- Berichten: 139
- Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
- Mijn mountainbike: Scott Spark 930
Zal dit niet gedaan zijn om een rechtere zitbuishoek te bereiken?yo-eddy schreef:Yup, mooie lijn, alleen jammer van die (nutteloze) bend in de zitbuisJamis Diablo schreef: Mooi frame wel, met die strakke lassen en Yeti verwijzingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Nop, steilere zitbuishoek geeft al meer clearance, dan heb je die bend nog minder nodigScottSpark schreef: Zal dit niet gedaan zijn om een rechtere zitbuishoek te bereiken?
Vind het gewoon grafisch niet zo mooi als je bend niet de contouren vd band volgt, de bend is nu ingekort om genoeg plek te laten voor de zadelpen, maar hij had ook gewoon recht kunnen zijn.
Yeti style achtervork en de rest vd looks vind ik wel tof, ziet er gewoon gelijk uit als een fijn speelfietsje
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
En geen plastic fantastic...yo-eddy schreef:Eindelijk weer eens een fiets met een "normale" geometrie
Al had ik liever een Titanium versie gezien. Ook al snap ik de geschiedenis.
Die seat tube met dubbele bend is een Frank the Welder feature, te zien op zijn 29ers.
Hieronder Frank's Simon Bar 29er van 2008-1020. Die had 10 jaar geleden een 630mm bovenbuis bij een 425mm ligende vork. Is in kleine aantallen handgemaakt onder de naam Sinister bikes. Eerst met voor die tijd normale (steile) hoeken maar met rider feedback kwam dat uit op 68gr of daaromtrent. (Custom geometry ook)
signature welds?
Who tha man?
Hieronder Frank's Simon Bar 29er van 2008-1020. Die had 10 jaar geleden een 630mm bovenbuis bij een 425mm ligende vork. Is in kleine aantallen handgemaakt onder de naam Sinister bikes. Eerst met voor die tijd normale (steile) hoeken maar met rider feedback kwam dat uit op 68gr of daaromtrent. (Custom geometry ook)
signature welds?
Who tha man?
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Hier is die bocht functioneel, om meer ruimte voor de band te laten. Bij het nieuwe model laat die onzinnige bocht juist minder ruimte voor de band. Staat bijna gewoon dom, alsof een Chinees weer wat gekopieerd heeft zonder dat hij benul had wat de functie was van het onderdeel... .Heckler40 schreef:Die seat tube met dubbele bend is een Frank the Welder feature, te zien op zijn 29ers.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Nu zie ik wat je bedoeld, de dubbele bocht is omgekeerd uitgevoerd bij de nieuwe bike.
De frames zijn zeker niet Chinees, en de Taiwan versie heeft de bocht juist niet.
De frames zijn zeker niet Chinees, en de Taiwan versie heeft de bocht juist niet.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"