Nieuwe wielen van Syncros

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Afbeelding

Afbeelding

https://www.bikerumor.com/2018/04/19/so ... ke-wheels/" onclick="window.open(this.href);return false;

Carbon wielen uit 1 stuk dus, maar nu met traditioneler uiterlijk dan de 3, 4 of 6 spaaks wielen uit 1 stuk.

Gewicht is lekker laag, vooral de velg met minder dan 300 gram bij 26 mm intern!

En prijstechnisch past het setje prima bij de Cane Creek crank... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik zeg doen Lars. Kun je gelijk ontdekken of de stijfheid een beetje acceptabel is.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Yikes wat lelijk, zit eruit als iets van een aanbieder op Ali Expres .....
Je bent met carbon vrij om iets te ontwerpen qua vormen etc ..... en dat gaat echt belachelijk vaak fout :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met zulke bedragen zou voor mij toch ook een belangrijk punt zijn of een eventueel gebroken spaak (tak in het wiel...) nog betrouwbaar gerepareerd kan worden.
Als je een dergelijk duur wiel al zou moeten afschrijven na zo'n accidentje wordt je daar toch niet vrolijk van.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

En uiteindelijk niet eens extreem licht. Je kan ook (voor veel minder geld) een setje laten spaken die net zo licht is, maar gewoon vervangbare onderdelen heeft.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nversteege schreef:En uiteindelijk niet eens extreem licht. Je kan ook (voor veel minder geld) een setje laten spaken die net zo licht is, maar gewoon vervangbare onderdelen heeft.

Maar niet zo breed is en zeker niet zo sterkt!


Ik vind het gewoon leuk gedaan, maar zal er ook nooit meer gaan rijden. Vanwege de prijs.

Vergis je niet, in het zondag-peloton op de weg (liefhebbers dus, geen wedstrijdrijders) rijden in Nederland zeker meerdere sets Lightweight (https://lightweight.info/de/de/" onclick="window.open(this.href);return false;) rond. En die beginnen ook zo een beetje bij € 3.000,-. Dus zo heel raar is het verder ook niet :roll: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

kermit schreef:Met zulke bedragen zou voor mij toch ook een belangrijk punt zijn of een eventueel gebroken spaak (tak in het wiel...) nog betrouwbaar gerepareerd kan worden.
Als je een dergelijk duur wiel al zou moeten afschrijven na zo'n accidentje wordt je daar toch niet vrolijk van.
3 jaar no-nonsense garantie op breuk, zag ik in een product filmpje.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

De kracht van een spaakwiel is dat de boel onder voorspanning staat. Hoe krijgen ze dat hier voor elkaar?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marke schreef:De kracht van een spaakwiel is dat de boel onder voorspanning staat. Hoe krijgen ze dat hier voor elkaar?
Vergelijk het gewoon met een auto velg, die is ook uit 1 stuk. Je moet de 'spaken' hier niet als spaken zien, vergelijk het eerder met bijvoorbeeld de 3-spaaks wielen van Spengle of zo.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nou, de spaken staan wel degelijk onder voorspanning. Dit doen ze door na lamineren de flenzen uit elkaar te drukken en dan de naaf er tussen te lijmen. Dat alles in tegenstelling tot een Spengle. De 4-Spaaks Spinergy werd ook zo onder voorspanning gezet.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Dus de spaken aan de rechterkant staan even steil als de linkerkant?

Spinergys waren zijdelings ook als een wonder van stijfheid. Je hoefde niet te kijken bij aanzetten dat iemand die krengen er in had. Ze liepen geheid aan.
Plaats reactie