Cannondale komt met iets innovatiefs....
-
- Pro Biker
- Berichten: 1355
- Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
- Mijn mountainbike: 26er logischerwijs
Cannonfail komt (alweer zucht) met iets innovatiefs.
Onee hè, daar gáán we weer.....van de ene ramp in het volgende probleem.
Onee hè, daar gáán we weer.....van de ene ramp in het volgende probleem.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik heb een paar bladzijde teruggebladerd. Is er nu al iets innovatiefs gepresenteerd?
Zie ik iets over het hoofd, of is t loos alarm?
Zie ik iets over het hoofd, of is t loos alarm?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Jazeker, een halve RS-1
philippevk schreef:https://www.bikeradar.com/mtb/news/arti ... ils-52315/
Een nieuwe lefty.... wie had dat gedacht....
Wel nooi om te zien dat ze nu gebruik maken van een reguliere steerer zodat normale stuurpennen ook passen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
- Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis
Zeker, een single crown lefty. Maar wereldschokkend vind ik het persoonlijk niet.ThaSingleTrackMastah schreef:Ik heb een paar bladzijde teruggebladerd. Is er nu al iets innovatiefs gepresenteerd?
Zie ik iets over het hoofd, of is t loos alarm?
https://www.pinkbike.com/news/cannondal ... -2018.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefty Ocho Details
• Intended use: cross-country
• Travel: 100mm
• Wheel size: 27.5'' or 29''
• Carbon (tested) or aluminum chassis
• Air-sprung w/ volume adjustment via tokens
• New Chamber damper
• External low-speed compression, low-speed rebound adj.
• Remote lockout
• Lefty-specific hub
• Carbon fiber fork guard
• Easily removable brake mount
• Weight: Carbon - 1,515g / 3.34lb (actual, 29''); Alloy - 1,735g / 3.82lb (claimed)
• Only available as OE on Cannondale bikes for model year 2019
-
- Pro Biker
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
- Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis
Haha, zelfde tijdJamis Diablo schreef:Jazeker, een halve RS-1philippevk schreef:https://www.bikeradar.com/mtb/news/arti ... ils-52315/
Een nieuwe lefty.... wie had dat gedacht....
Wel nooi om te zien dat ze nu gebruik maken van een reguliere steerer zodat normale stuurpennen ook passen.
Only available as OE on Cannondale bikes for model year 2019
frappant want de grootste verandering betreft compatibility en dus mogelijke verkoop anders dan OE.
Ik heb ooit een oudere lefty (eerste versie) proef gereden, was een gemengde ervaring. Ik kon me er toch vooral niet overheen zetten dat ik niet met losse handen kon rijden, hij wilde niet rechtuit. Alle verhalen over demping vind ik voor vlak NL niet zo spannend. De mannen van Pinkbike hebben daar vast meer recht van spreken.
Enjoy!!
frappant want de grootste verandering betreft compatibility en dus mogelijke verkoop anders dan OE.
Ik heb ooit een oudere lefty (eerste versie) proef gereden, was een gemengde ervaring. Ik kon me er toch vooral niet overheen zetten dat ik niet met losse handen kon rijden, hij wilde niet rechtuit. Alle verhalen over demping vind ik voor vlak NL niet zo spannend. De mannen van Pinkbike hebben daar vast meer recht van spreken.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
aha...
Met Kenda AKA als voorband, dan is het inzetgebied wel duidelijk.
[edit]Maxxis, maar even glad[/edit]
Met Kenda AKA als voorband, dan is het inzetgebied wel duidelijk.
[edit]Maxxis, maar even glad[/edit]
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
Het vergt enige oefening/aanpassing maar je kunt wel met losse handen rijden. Ik moest ik de Lefty eruit gooide ook weer wennen aan een vork met twee poten met losse handen. Ten tijde van de eerste Lefty had ik een tamelijk lichte Manitou XC (race) vork die zo slap was dat je er ook nauwelijks met losse handen mee kon rijden. Nadeel van dat ding t.o.v. een Lefty was dat 'ie ook niet bepaald strak rechtdoor ging als je wel je handen aan het stuur hadHeckler40 schreef: Ik heb ooit een oudere lefty (eerste versie) proef gereden, was een gemengde ervaring. Ik kon me er toch vooral niet overheen zetten dat ik niet met losse handen kon rijden, hij wilde niet rechtuit. Alle verhalen over demping vind ik voor vlak NL niet zo spannend. De mannen van Pinkbike hebben daar vast meer recht van spreken.
Enjoy!!
- Opperhoofd
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
- Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur
Ik vind het een nogal zware vork.
De Lefty Speed 110 carbon opi die ik ooit had was iets van 1200 gram.
En de mensen die Lefty of Headshok onzin vinden hebben er niet mee gereden. Vooral de Headshok kunnen ze imho nog meer uithalen. Voor bikes designs met weinig veerweg. Een "normale" vering welke zo torsie stijf is ga je niet krijgen.
De Lefty Speed 110 carbon opi die ik ooit had was iets van 1200 gram.
En de mensen die Lefty of Headshok onzin vinden hebben er niet mee gereden. Vooral de Headshok kunnen ze imho nog meer uithalen. Voor bikes designs met weinig veerweg. Een "normale" vering welke zo torsie stijf is ga je niet krijgen.