Niner verkocht aan investeringsmaatschappij

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Het bedrijf Niner is verkocht aan UWHK ltd (Hong Kong, onderdeel van United Wheels).

Mede oprichter Chris Sugai blijft de leiding houden. Ook blijven ze (voorlopig?) in Colorado. Meer focus op R&D (te presenteren op de komende Sea Otter classic volgende maand).

Benieuwd hoe het bedrijf zich gaat ontwikkelen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik vind dit soort berichten altijd jammer, maar het is nou eenmaal niet anders.
Ik ben ook benieuwd wat dit teweeg gaat brengen op de lange termijn. Hopelijk valt het allemaal mee.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Als Santa Cruz van PON is kan dit ook wel ;)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Pon is toch alleen verdeler (hoop ik) ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Bang voor sjoemel software :lol:
http://www.pon.com/nl-nl/our-business/w ... n/bicycles" onclick="window.open(this.href);return false;
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

tiewrap schreef:Pon is toch alleen verdeler (hoop ik) ?
Nee, ze zijn echt eigenaar. Overigens van wel meer fietsmerken oa Focus en Cervelo
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

:lol:
naze1975 schreef:Bang voor sjoemel software :lol:
http://www.pon.com/nl-nl/our-business/w ... n/bicycles" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben mij er eentje...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Het sjoemel idee voor de fietsindustrie is nog in ontwikkeling ;-) Voor e-bikes is dat dan weer een stuk makkelijker.

Back on topic:
Benieuwd of ze nu al komen met een e-Niner. 29er zijn ze toch ook al deels van afgestapt.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jurriaan schreef:Benieuwd of ze nu al komen met een e-Niner. 29er zijn ze toch ook al deels van afgestapt.
Klopt, het is natuurlijk begonnen als niche fabrikant van stalen fietsen, alleen met 29" wielen (SIR). Daarna alu en vervolgens ook zelfs carbon.

Toen ik een Niner zocht, was er haast niet aan te komen, en dan alleen nog maar in zeer beperkt assortiment/kleuren. Sinds toen zijn ze behoorlijk gegroeid, natuurlijk ook geholpen door de 29-hype.

Een bedrijf komt op een punt dat er substantieel meer financiën nodig zijn om door te groeien (innovaties zijn duur), en komt er vrijwel altijd een investeerder om de hoek kijken met een goed gevulde zak geld. Op zich niets mis mee, zolang de basis maar niet uit het oog verloren wordt (imho).

Ze hebben inderdaad ook al een 27,5+ fiets in het assortiment, en zelfs een cyclocrosser.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
PaganiProductions

Straks zal je een mtb met launch control krijgen als die fiets uit de merken van Pon komt
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Jan the Man schreef: Een bedrijf komt op een punt dat er substantieel meer financiën nodig zijn om door te groeien (innovaties zijn duur), en komt er vrijwel altijd een investeerder om de hoek kijken met een goed gevulde zak geld. Op zich niets mis mee, zolang de basis maar niet uit het oog verloren wordt (imho).
Dat is vaak het probleem: een investeerder wil die goed gevulde zak alleen maar nog dikker vullen en liefst op korte termijn. Dus wordt er gemorreld aan de basis om uiteindelijk een eenheidsworst over te houden waar je enkel dik betaalt voor de (ooit) befaamde merknaam.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

nielsvo schreef: Dat is vaak het probleem: een investeerder wil die goed gevulde zak alleen maar nog dikker vullen en liefst op korte termijn. Dus wordt er gemorreld aan de basis om uiteindelijk een eenheidsworst over te houden waar je enkel dik betaalt voor de (ooit) befaamde merknaam.
Geef es een voorbeeld dan?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Trek probeerde het met Klein. Dat liep niet zoals gepland.

Cannondale die door Dorel werd overgenomen en productie in Azie liet doen.

Zullen meer voorbeelden zijn maar deze 2 kwamen snel naar boven. Ik wil niet zeggen dat dergelijke overnames slecht zijn of niet noodzakelijk. Het brengt in mijn ogen toch wat schade toe aan het prestige van een merk.
Plaats reactie