Cape Epic 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Kan best snappen dat sommige hem nu een zak hooi vinden...
Maar in de wedstrijdsport is het nu eenmaal zo, kijk bv op de wg bij eenval partij, zie je dan iemand kijken naar anderen?
Zie je bij bv motorcross of motorrace iemand naar anderen kijken?

Snap echt wel dat t menselijk zou zijn om te gaan kijken maar tegelijk ook dat het niet onmenselijk is om t niet te doen... :)
Tis dan ook geen toertocht die hun daar rijden.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

't is wedstrijd, he.
Ik hoor hem zo 'sorry' zeggen, en terug aanzetten...
't ziet er echt onbeleefd (en ongehoord) uit, maar ik zou uiteindelijk hetzelfde doen..
v_schultinge

TaurineR schreef:'t is wedstrijd, he.
Ik hoor hem zo 'sorry' zeggen, en terug aanzetten...
't ziet er echt onbeleefd (en ongehoord) uit, maar ik zou uiteindelijk hetzelfde doen..
Bij een XCO waar verzorging in de buurt is kan ik mij daar iets bij voorstellen en bij een wielerpeloton waar de koersdokter en teamauto’s achteraan rijden ook. Neemt niet weg dat ik het een misselijke mentaliteit vindt. Als door jouw toedoen iemand zwaar gewond raakt, dan stop je gewoon. Zeker bij een wedstrijd waar verzorging langer op zich kan laten wachten. UCI zou hem wat mij betreft voor de rest van het seizoen mogen uitsluiten.
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

"Bij een XCO waar verzorging in de buurt is kan ik mij daar iets bij voorstellen en bij een wielerpeloton waar de koersdokter en teamauto’s achteraan rijden ook. Neemt niet weg dat ik het een misselijke mentaliteit vindt. Als door jouw toedoen iemand zwaar gewond raakt, dan stop je gewoon. Zeker bij een wedstrijd waar verzorging langer op zich kan laten wachten. UCI zou hem wat mij betreft voor de rest van het seizoen mogen uitsluiten".

Niks gewend jij hahaha...
Is toch ook gefilmd? Dus waren meerdere mensen bij betrokken.
Nooit een sport gezien waarbij in een wedstrijd een mede sporter medische assisentie MOET verlenen. Mag wel natuurlijk, maar als hij dit niet doet kan en zal de UCI dit nooit bestraffeb.
Maar zoals ik al eerder schreef, menselijk ja, als sporter... NEE.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

ik denk dat iemand als Fumic echt wel de inschatting kan maken of je door kan rijden of niet. Het is nou ook niet zo dat hij er zo slecht bij lag dat je een beroep moet doen op je 'menselijkheid'. Kom op zeg, het zijn professionals en dan is dit nou eenmaal 'all in the game'. Er was zo te zien ook geen opzet in het spel. Fumic maakt zelf ook een aardige klap namelijk.
Plaats reactie