World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Enne Maxime Marotte, waar haalt die al die levens vandaan in een wedstrijd? Toch even oud als Schurter.
Verder de top 5 gevuld met de lichting ‘94/‘95.

Sabine Spitz weet 7de te worden, zij is 46! Iemand nog iets vernomen van Anne Terpstra? Is zij geblesseerd?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: iemand nog iets vernomen van Anne Terpstra? Is zij geblesseerd?

Beenbreuk tijdens training in Z-Afrika :(

https://www.rad-net.de/nachrichten/bein ... 43580.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

cervus schreef:
Mike123 schreef:. Als je tijdens het fietsen naar Gaze keek leek het wel of hij niet ademde.
Hey, quote van Adrie :D
Als ik hier maar geen gezeik mee krijg. :((
v_schultinge

De Shimano rijders hebben qua bereik toch wel een gigantisch nadeel t.o.v. de Sram rijders. Daar moet Shimano toch wel wat aan gaan doen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Daarvoor heeft Shimano 2x11 Di.
v_schultinge

Daar wil geen één WC rijder mee rijden omwille van ‘t gewicht.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik weet het niet hoor, maar de SRAM rijders hebben 2 jaar lang op 1x11 gereden en niemand heeft geklaagd. 1x12 is meer voor de rest van de wereld. Want als je als wedstrijdrijder meer nodig hebt dan het bereik van 1x11, dan ben je waarschijnlijk verre van een wereldtopper... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Heb de wedstrijd van de mannen nog eens herbekeken , wat mij op viel is dat Shurter meer met VDP bezig was dan met Gaze. Zijn team gaf in de tech zone de positie van VDP door, en hij keek steeds om bij start finish. Toen VDP aansloot schudde hij zelf met zijn hoofd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Speedfreak98 schreef:Heb de wedstrijd van de mannen nog eens herbekeken , wat mij op viel is dat Shurter meer met VDP bezig was dan met Gaze. Zijn team gaf in de tech zone de positie van VDP door, en hij keek steeds om bij start finish. Toen VDP aansloot schudde hij zelf met zijn hoofd.
Klopt, zal niet lang meer duren voor we weten waarom ..... VdP for the win :winkie: :-q
Met het oog op Tokyo is Gaze er ook eentje om in de gaten te houden, prachtige rijder om te zien. Stylist samen met Schurter gister.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef:Ik weet het niet hoor, maar de SRAM rijders hebben 2 jaar lang op 1x11 gereden en niemand heeft geklaagd. 1x12 is meer voor de rest van de wereld. Want als je als wedstrijdrijder meer nodig hebt dan het bereik van 1x11, dan ben je waarschijnlijk verre van een wereldtopper... .
Je hoeft ook niet alles te weten, @Lars... :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Net een filmpje van GMBN gezien, waar de fiets van Jaroslav Kulhavy werd bekeken. Die rijd dus met een Eagle cassette (10-50), maar wel met een 38 tands blad voorop. Ik durf te gokken dat hij die 50 maar heel weinig gebruikt.... ;)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Freekenstein schreef:Net een filmpje van GMBN gezien, waar de fiets van Jaroslav Kulhavy werd bekeken. Die rijd dus met een Eagle cassette (10-50), maar wel met een 38 tands blad voorop. Ik durf te gokken dat hij die 50 maar heel weinig gebruikt.... ;)
Met een 38 aan de voorkant is het toch aannemelijker dat je juist wél met enige regelmaat het kleinste verzet nodig hebt?/
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ultimateme schreef:
Freekenstein schreef:Net een filmpje van GMBN gezien, waar de fiets van Jaroslav Kulhavy werd bekeken. Die rijd dus met een Eagle cassette (10-50), maar wel met een 38 tands blad voorop. Ik durf te gokken dat hij die 50 maar heel weinig gebruikt.... ;)
Met een 38 aan de voorkant is het toch aannemelijker dat je juist wél met enige regelmaat het kleinste verzet nodig hebt?/
Niet als je pro XCO racer bent ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ja voor die gasten is 38 voor normaal. Ik gebruik dat enkel op de weg en zelfs dan heb ik moeite :)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ik rij met 30 voor.... :roll:
Plaats reactie