World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maaf2 schreef:Allemaal leuk en aardig, maar er wordt gewoon een Nederlandse knul 4e bij de junioren! Laten we dat vooral niet vergeten te vermelden
Ja, :-q :-q :-q :-q :-q voor Tristan!
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier een video met Rob warner en Bart Brentjens op La bresse!

https://www.redbull.com/int-en/tv/video ... -la-bresse" onclick="window.open(this.href);return false;

Kon de video moeilijk vinden maar via Google toch gevonden.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7397
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

maaf2 schreef:... er wordt gewoon een Nederlandse knul 4e bij de junioren!
Dat was me even ontgaan (te laat voor de junioren race, .3 op het podium en geen prioriteit voor de Fransen) maar vernam het later van Daniel op een ander medium... Geweldig resultaat, waarschijnlijk het beste in DH sinds Gerwin...

Het is droog, de lucht is blauw maar ik betwijfel dat het opdroogt ...

In order geval de grasbochten werden we niet better op. Regency de de tijd day Amory daar door moest was er weinig meer van over en was iedere zinvol alternative ook geprobeerd... Vroeg starten was een voordeel.


Oh...
Must see crazy style from Gwin
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Rayb81 schreef:Hier een video met Rob warner en Bart Brentjens op La bresse!

https://www.redbull.com/int-en/tv/video ... -la-bresse" onclick="window.open(this.href);return false;

Kon de video moeilijk vinden maar via Google toch gevonden.
Is Bart nog de enige die met bar-ends rijdt tegenwoordig. Of is dit nog de fiets van toen hij kampioen werd? :-D
Ze hebben het in ieder geval niet makkelijk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

cheeta schreef:...
In order geval de grasbochten werden we niet better op. Regency de de tijd day Amory daar door moest was er weinig meer van over en was iedere zinvol alternative ook geprobeerd... Vroeg starten was een voordeel.
Slaapdronken of nog niet gaan slapen?

Maar inderdaad lijkt Maes het voordeel van de vroege start te hebben gehad. Maar hij was op dat ene segment al bruut veel sneller dan vrijwel iedereen die voor of vlak na hem dat stuk nam. Hij heeft daar toch serieus gas gegeven!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef:
cheeta schreef:...
In order geval de grasbochten werden we niet better op. Regency de de tijd day Amory daar door moest was er weinig meer van over en was iedere zinvol alternative ook geprobeerd... Vroeg starten was een voordeel.
Slaapdronken of nog niet gaan slapen?

Maar inderdaad lijkt Maes het voordeel van de vroege start te hebben gehad. Maar hij was op dat ene segment al bruut veel sneller dan vrijwel iedereen die voor of vlak na hem dat stuk nam. Hij heeft daar toch serieus gas gegeven!

niet alleen daar, ook in eerste segment was hij al sneller dan veel andere. ik denk dat hij zonder het "voordeel"
ook wel heel dicht bij de winst was geweest.
Hoeveel verschil maakt regen t.o.v 15 minuten geen regen en 20 passanten?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef:niet alleen daar, ook in eerste segment was hij al sneller dan veel andere. ik denk dat hij zonder het "voordeel"
ook wel heel dicht bij de winst was geweest.
Hoeveel verschil maakt regen t.o.v 15 minuten geen regen en 20 passanten?

Eerste stuk ging om honderdsten.

Het verschil was tussen 'slappe' modder en zuigende modder!

Gezien zijn 7e plek in de kwalificatie had Maes waarschijnlijk ook wel podium gereden als hij ook laat gestart was, maar je ziet dat van de laatste starters en vrijwel niemand meer in de buurt van het podium kwam. Alleen Pierron nog, die ging alleen op het laatst nog even onderuit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

La Bresse XCO
Final Results:

Elite Men

1. SCHURTER Nino 1:26:25
2. KERSCHBAUMER Gerhard +0:12
3. MAROTTE Maxime +1:32
4. VAN DER POEL Mathieu +2:19
5. KORETZKY Victor +2:32

Elite Women

1. NEFF Jolanda 1:33:03
2. BATTY Emily +0:05
3. LANGVAD Annika +0:27
4. FERRAND PREVOT Pauline +0:33
5. KELLER Alessandra +1:27

U23 Men

1. FAGERHAUG Petter 1:23:22
2. CULLELL ESTAPE Jofre +0:14
3. ANDREASSEN Simon +0:33
4. DUBAU Joshua +0:33
5. JOHANNESSEN Tobias +0:56
U23 Women

1. FREI Sina 1:22:01
2. RICHARDS Evie +0:33
3. EIBL Ronja +1:37
4. TOVO Marika +3:02
5. BATTEN Haley +3:53
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wereldbeker overall 2e achter Nino Schurter is natuurlijk ook gewoon fantastisch.
Hier alle definitieve standen: https://m.pinkbike.com/news/results-fin ... -2018.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

reactie op site Corendon
Mathieu van der Poel is op de wereldbeker mountainbike in La Bresse vierde geworden. In het eindklassement eindigt hij op de tweede plaats.

Van bij de start ging het mis voor van der Poel. Hij kreeg een probleem met zijn voorvork. Zijn vering was daarna niet meer juist afgesteld waardoor hij veel krachten verloor op de hellingen.

Toch bleef van der Poel sterk rijden. Nino Schurter die van bij de start wegreed, kreeg in de derde ronde het gezelschap van van der Poel. Even leek het erop dat het een mooie tweestrijd ging worden. Maar het voorvork speelde van der Poel te veel parten. Schurter reed alleen weg. Italiaans kampioen Gerhard Kerschbaumer kwam aansluiten bij de Nederlands kampioen. Maar ook die reed een paar ronden voor het einde van hem weg. Van der Poel leek dan op weg te zijn naar de derde plek, maar in de laatste ronde kreeg hij een leegloper. Daardoor verloor hij de controle in een van de gevaarlijke afdalingen en viel hij. Maxime Marotte kon hem op die manier nog passeren. Van der Poel werd uiteindelijk vierde na een wedstrijd vol pech.

“Van in de start reed ik een veertje in mijn voorvork stuk. Daardoor ging mijn vering niet meer af. Dat zorgde ervoor dat ik heel veel krachten verloor op de hellingen. In de laatste ronde kreeg ik dan ook nog een leegloper. Dat zorgde ervoor dat ik in de afdaling met de rotsten de controle verloor en viel. Ik ben teleurgesteld.”

English Reaction

“Right after the start I broke something in my front fork. My suspension was completely disrupted. The climbs were a lot harder with that broken front fork. I waisted a lot of power on the uphills. In the last lap I had a flat tire. That’s why I lost control on the downhill with all the rocks. I’m disappointed.”
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik vroeg me al af waarom hij zijn lock-out niet gebruikte.


Maar zo deinde de vork van Sauser ook in het seizoen dat hij domineerde. Maar ja, als het eenmaal tussen de oren zit... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7397
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dropper post zie je meer en meer, maar bij de mannen zijn het toch vooral de U23 die ermee rijden (ca. 10%)...
Afbeelding

Chainless mag dan in DH voor heroische momenten zorgen, in XC bleek het redelijk kansloos...
Afbeelding

Daar naar beneden rijden met een zadel op volle hoogte blijf ik dapper vinden...
Afbeelding

Winnaar van de "most stylish rider of the day award" in alle opzichten...
Afbeelding

Nino met veruit de kortste lijn...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rachel volgas...


Nog niet helemaal full extension maar niet slecht voor een comeback...


Amaury vanuit een andere hoek...


Paraplu's en kettingzagen (een Canadees met was grappig, iedere halve zool met wordt vervelend) zouden ze overigens moeten verbieden.

En met een toetsenbord gaat het beter dan met een telefoon die nagenoeg overal Engels van wil maken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die kettingzagen vind ik ook irritant.
Vooral tijdens XCO horen die dingen er niet.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Leuke beelden!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef:
funride schreef:niet alleen daar, ook in eerste segment was hij al sneller dan veel andere. ik denk dat hij zonder het "voordeel"
ook wel heel dicht bij de winst was geweest.
Hoeveel verschil maakt regen t.o.v 15 minuten geen regen en 20 passanten?

Eerste stuk ging om honderdsten.

Het verschil was tussen 'slappe' modder en zuigende modder!

Gezien zijn 7e plek in de kwalificatie had Maes waarschijnlijk ook wel podium gereden als hij ook laat gestart was, maar je ziet dat van de laatste starters en vrijwel niemand meer in de buurt van het podium kwam. Alleen Pierron nog, die ging alleen op het laatst nog even onderuit.
maar zie zijn corner speed!!!! :o :o
je ziet ook gewoon dat zijn run alles of niets is, hij had natuurlijk ook niks te verliezen.

https://www.redbull.com/ca-en/videos/ma ... -la-bresse" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie