World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

japie carbon schreef:Er zijn mensen die met hun middelvinger remmen, dit zodat ze het stuur steviger vast kunnen houden. Misdchien doet vdp dat ook?
Als je de foto’s bekijkt rijd hij meestal deadgrip. En remmen met wijsvinger.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wie vast wil verkennen waar hij/zij moet staan om de ontknoping van de World Cup te zien...

Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wat een geweldige race hebben de vrouwen gisteren volbracht in Albstad. Met wederom een derde plek voor Anne Tauber :-q
Laatst gewijzigd door Jurriaan op ma 21 mei 2018, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Leek erop dat Mathieu niet helemaal tevreden was met zijn derde plek. De race van de vrouwen was spannend tot het einde, in tegenstelling tot die van de mannen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En hoe bepalend de banden keuze was, wat Jolande de winst opleverde + dat ze technisch heel goed was. Sabine Spitz wilde dat ook maar kon na de wielen wissel geen botten meer breken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een heel cross seizoen achter de rug en dan nog een MTB seizoen.
Ik ben benieuwd hoe sterk Mathieu is als ie geen volledig cross seizoen zou rijden.

Natuurlijk is Albstadt een echt klimmers parcours, wie weet stunt ie wel in Nove Mesto :)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Jurriaan schreef:Sabine Spitz wilde dat ook maar kon na de wielen wissel geen botten meer breken.
Dat is misschien maar goed ook, anders deed ze de volgende wedstrijd niet meer mee . "Botten breken". :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

O wacht, het spreekwoord luidt net even anders 8)
v_schultinge

Jurriaan schreef:En hoe bepalend de banden keuze was, wat Jolande de winst opleverde + dat ze technisch heel goed was. Sabine Spitz wilde dat ook maar kon na de wielen wissel geen botten meer breken.
Volgens mij heeft Neff al haar tijd gewonnen in de afdalingen en het na rondje 2 in de klimmetjes wat rustiger aan gedaan en de voorsprong op 2 minuten geconsolideerd. Het verschil tussen haar en de andere dames in de afdalingen was als dag en nacht.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

https://www.facebook.com/UCIMountainbik ... 0252881975" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooie fotoreeks. Bandenkeuze van de meeste profs vind ik toch opvallend. Ze hoeven maar te zeggen tegen de mechanieker welke ze willen en toch rijden de meesten zichtbaar met uiterst weinig profiel op de voorband. Op zulke parcours weegt de extra tractie toch veel sterker door dan de extra grammen en paar watt rolweerstand..
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Afbeelding
Dat gezicht past niet helemaal bij wat er gaat gebeuren.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De shortrace is vrijdag live te zien op redbull zag ik net in een aankondiging van ene N. Schurter :)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef:De shortrace is vrijdag live te zien op redbull zag ik net in een aankondiging van ene N. Schurter :)
Tof :-q Mooi begin vh weekend, denk dat Nino wel even wil laten zien dat hij die ook kan winnen ..... gaat spannend worden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik hoop op een battle tussen Schurter, Mathieu en Gaze in de shortrace.
En ik denk zomaar dat ze allemaal op de fully starten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Course preview van Bawak (Kross team)

https://www.youtube.com/watch?v=9QNCibp0y3I" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie