Zipp maakt nu 650bwielen waarmee je ook offroad kan rijden.

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

asphaltdude schreef:
novaterra schreef:Zipp en budget?????
Weet je al wat de wielen kosten???
Zonder gezocht te hebben, naar Zipp kennende: orde van grootte van €1800 - 2000? :winkie:
Aardig in de buurt: https://www.bike-components.de/en/Zipp/ ... et-p59392/" onclick="window.open(this.href);return false;
novaterra schreef:Aero wielen onder een mtb brengen niks....
Weet ik niet.. Kan je niet zonder meer stellen denk ik. Er valt vast wat tijd mee te winnen. GMBN testte toen ook eens een skin suits en 'dichte' wielen in een enduro MTB, ging aardig rap. En gezien je bij marathons ook gewoon groep/peloton vorming hebt is er wel degelijk sprake van een wind-weerstand die op zijn minst relevant is.

Overigens, waarom dit nu opeens naar boven komt icm 650b weet ik niet. Je kan al een hele tijd een setje ZIPP 808 disc wielen in je MTB ketsen en gaan, 28" <--> 29er.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Real Epic '89 schreef:

In de cyclocross rijden ze met deze velgen omdat er bij deze velgen geen modder op blijft liggen.
Is dat echt de enige reden?

Ik vroeg me namelijk altijd al af waarom de crossers met een hoge (stijve) velg rijden ipv wat soepelers om de klappen beter op te vangen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

nversteege schreef:
Overigens, waarom dit nu opeens naar boven komt icm 650b weet ik niet. Je kan al een hele tijd een setje ZIPP 808 disc wielen in je MTB ketsen en gaan, 28" <--> 29er.
In het filmpje ging het juist om 650b wielen in een racefiets frame.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Rayb81 schreef:
Real Epic '89 schreef:

In de cyclocross rijden ze met deze velgen omdat er bij deze velgen geen modder op blijft liggen.
Is dat echt de enige reden?

Ik vroeg me namelijk altijd al af waarom de crossers met een hoge (stijve) velg rijden ipv wat soepelers om de klappen beter op te vangen.
Komt eigenlijk nog uit de tijd dat ze met velg remmen reden en er in hoge velgen meer Tube velgen beschikbaar waren. Een gravel rijder wil daarnaast toch graag een betrouwbaar geheel (grotere afstanden en een veel al losse harde ondergrond.) en kiest liever voor een Tubeless 29er of 650B combinatie om toch met meer comfort en op een lagere spanning te kunnen rijden.
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

Ik heb gisteren een set van deze wielen besteld bij mijn FM, inclusief een set WTB ByWay 47c banden. Ik ben pas aanstaand weekeind in de gelegenheid om ze op te halen (als alles er is), als ik er een flink stuk mee heb gereden dan laat ik hier wel weten wat ik er van vind.
Plaats reactie