Scapin Offroad Collectie 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Scapin: Stand over height is overrated...
Airborne LSti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 17 februari 2003, 08:02
Mijn mountainbike: X+1

Ik houd al geruime tijd een lijst met preferente onderdelen, frames etc bij. Het argument van het derailleurnokje op de zadelbuis doet mij overwegen de ORAKLO 3 ipv 2 punten te geven. Een kleine afwaardering dus, maar het blijft een (fraaie) verschijning.


cat mat purpose ranking Brand Type Native origin
Frame Ca Trail Hardtail 29 2 Scapin ORAKLO 29 Italy
Frame Ca Trail Hardtail 29 2 Kona HONZO CR USA
Frame Ca Trail Hardtail 29 3 Orbea Alma ESP
frame Ca Trail Hardtail 29 4 Salsa Woodsmoke USA
Morituri te salutante
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Heb zelf een scapin hardtail de bossen in mogen nemen en vond het zeker wel een fijne fiets. Lekker wendbare en speelse fiets. De afmontage hielp natuurlijk ook wel mee. Xt afmontage met crest wielen.

Het uiterlijk vond ik ook best wel mooi. De vormen van het frame ogen op de foto's aardig extreem. In het daglicht kwam dit niet zo erg naar vormen. En het was weer eens wat anders, dan de redelijk rechttoe rechtaan frames.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Airborne LSti schreef:Ik houd al geruime tijd een lijst met preferente onderdelen, frames etc bij. Het argument van het derailleurnokje op de zadelbuis doet mij overwegen de ORAKLO 3 ipv 2 punten te geven. Een kleine afwaardering dus, maar het blijft een (fraaie) verschijning.


cat mat purpose ranking Brand Type Native origin
Frame Ca Trail Hardtail 29 2 Scapin ORAKLO 29 Italy
Frame Ca Trail Hardtail 29 2 Kona HONZO CR USA
Frame Ca Trail Hardtail 29 3 Orbea Alma ESP
frame Ca Trail Hardtail 29 4 Salsa Woodsmoke USA
Derailleur nokje? Heb je ook gekeken naar andere dingen in het vergelijk, zoals geometrie? De Honzo is een compleet andere fiets en heeft andere doeleinden als een Scapin Orakle.
Airborne LSti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 17 februari 2003, 08:02
Mijn mountainbike: X+1

Forau schreef:
Airborne LSti schreef:Ik houd al geruime tijd een lijst met preferente onderdelen, frames etc bij. Het argument van het derailleurnokje op de zadelbuis doet mij overwegen de ORAKLO 3 ipv 2 punten te geven. Een kleine afwaardering dus, maar het blijft een (fraaie) verschijning.


cat mat purpose ranking Brand Type Native origin
Frame Ca Trail Hardtail 29 2 Scapin ORAKLO 29 Italy
Frame Ca Trail Hardtail 29 2 Kona HONZO CR USA
Frame Ca Trail Hardtail 29 3 Orbea Alma ESP
frame Ca Trail Hardtail 29 4 Salsa Woodsmoke USA
Derailleur nokje? Heb je ook gekeken naar andere dingen in het vergelijk, zoals geometrie? De Honzo is een compleet andere fiets en heeft andere doeleinden als een Scapin Orakle.

Andere doeleinden? Help me even, kun je die (verschillen) benoemen?
Morituri te salutante
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Lijkt me duidelijk dat de Honzo en Woodsmoke voor beduidend ruiger terrein geschikt zijn dan de Alma (en de Scapin al helemaal): langere, luiere geo, fatsoenlijke banden en vork en een dropper.
Stamppot with weaksauce!
Airborne LSti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 17 februari 2003, 08:02
Mijn mountainbike: X+1

eRicW schreef:Lijkt me duidelijk dat de Honzo en Woodsmoke voor beduidend ruiger terrein geschikt zijn dan de Alma (en de Scapin al helemaal): langere, luiere geo, fatsoenlijke banden en vork en een dropper.
Scapin is een merk met een frame. Geometrie is anders ok, maar banden, dropper en vork horen niet bij de aangevoerde argumenten voor de verschillen frame-doeleinden. Wel voor gebruik in ruig of minder ruige ondergrond. Heb de indruk dat in de reacties verschillen worden uitvergroot (wat vaker gebeurt om de eigen stelling te onderbouwen). Mijn lijstje is gewoon mijn lijstje in de categorie: "wanne have".
Morituri te salutante
Plaats reactie