Orbea 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat de ene beter is dan de andere..
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Een nieuwe fiets die beter is dan een oude. Wat een kansloos topic! :~
PaganiProductions

de geo is een stuk beter
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Uiteraard. Dat is hetzelfde verhaal als je Yakult oid koopt en denkt dat je daar ineens een stuk gezonder van word. Per saldo komen die bacteriën van nature in je darmen voor en heeft extra inname bij een normale levensstijl geen enkele toegevoegde waarde. Maar goed, je hebt er een flink voor betaald, dus wil graag geloven dat het goed is omdat je anders gewoon genaaid bent.

Mijn vorige fiets was een ook Grand Canyon en kan je zo vertellen dat de keigoeie "geo" van je nieuwe fiets hem echt niet beter maakt dan een Canyon. Sterker nog, als je de moeite had genomen om ze naast elkaar te leggen, zou je zien dat daar helemaal niet zoveel verschil in zit. Het zijn allebei goede fietsen, maar relatief goedkope aluminiumframes zijn per definitie hard. En nieuwe fietsen zijn allemaal afgestemd op een "gemiddelde" gebruiker, dus een persoonlijk goede zit bereik je vaak alleen met een ander stuur, stuurpen of zadelpen.

Dus je hebt een mooie nieuwe fiets, geniet er van.
PaganiProductions

martijn_k1 schreef:Uiteraard. Dat is hetzelfde verhaal als je Yakult oid koopt en denkt dat je daar ineens een stuk gezonder van word. Per saldo komen die bacteriën van nature in je darmen voor en heeft extra inname bij een normale levensstijl geen enkele toegevoegde waarde. Maar goed, je hebt er een flink voor betaald, dus wil graag geloven dat het goed is omdat je anders gewoon genaaid bent.

Mijn vorige fiets was een ook Grand Canyon en kan je zo vertellen dat de keigoeie "geo" van je nieuwe fiets hem echt niet beter maakt dan een Canyon. Sterker nog, als je de moeite had genomen om ze naast elkaar te leggen, zou je zien dat daar helemaal niet zoveel verschil in zit. Het zijn allebei goede fietsen, maar relatief goedkope aluminiumframes zijn per definitie hard. En nieuwe fietsen zijn allemaal afgestemd op een "gemiddelde" gebruiker, dus een persoonlijk goede zit bereik je vaak alleen met een ander stuur, stuurpen of zadelpen.

Dus je hebt een mooie nieuwe fiets, geniet er van.
Dat zeker volgens orbea heeft mijn Alma dezelfde geo als de carbon versies van de Alma dit is top alu frame van Orbea.
Volgens mij maakt niemand echt high end alu fietsen meestal tot 2000 euro voor hardtails mtbs
Plaats reactie