Nieuwe Garmin Edge 1030

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En nog steeds rij ik rond met een 60Csx op m'n stuur. Onnavolgbaar als het gaat om robuustheid, betrouwbaarheid, batterijduur, bediening in regen, en offroadnavigatie.

In al het andere zuigt-ie, maar dat boeit me niet :bier: Daarvoor hebben we de smartphone met Strava :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

3x garmin ,.3x drama .

Polar punt !
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

4x Garmin, 2x bryton, geen probleem,
Garmin of Bryton punt!
Maar de v650 is natuurlijk wel een koopje ten opzichte van de prijs van de edge 1030.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Vanmiddag garmin 1030 opgehaald, druk aan het instellen etc.

Ik heb een Topo kaart NL op SD kaartje, deze moet achter in het toestel geplaatst worden zoals bij een smartphone.
Probleem is dat de garmin het kaartje niet ziet, bij de optie selecteer kaart. Ik zie 4 kaarten staan.
Iemand hier al ervaring mee?
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Kaartje formateren, dan in de Garmin doen

daarna de kaart via basecamp opnieuw installeren.

Kan altijd zijn dat het sd niet ondersteunt wordt/werkt
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

het is een kaart gekocht op SD kaartje, kaartje is wel leesbaar maar zegt dat er geen kaart op staat.
Terwijl wel de helft van het geheugen gebruikt is.
Heb al een mail naar Garmin gestuurd, krijg dan waarschijnlijk wel weer een nieuw kaartje. is niet de eerste keer dat er wat met een SD kaartje was.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
crewone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 8.0 2018

Meerder mensen op het garmin forum rapporteren hetzelfde probleem.

(Dat bijvoorbeeld openMTBmap kaarten niet werken op de 1030)
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

robertbrand schreef:Vanmiddag garmin 1030 opgehaald, druk aan het instellen etc.

Ik heb een Topo kaart NL op SD kaartje, deze moet achter in het toestel geplaatst worden zoals bij een smartphone.
Probleem is dat de garmin het kaartje niet ziet, bij de optie selecteer kaart. Ik zie 4 kaarten staan.
Iemand hier al ervaring mee?
Garmin heeft een nieuw Topo kaartje gestuurd (tegen betaling) en nu werkt het wel.

Heb wel een ander probleem. Tijdens het rijden van een live segment valt de Garmin regelmatig uit. Dit doet hij gemiddeld 1x per rit.
Heel irritant. Zal vast een softwarebug zijn. hoop dat updates het probleem zullen verhelpen.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Software bug herkenbaar. Garmin gebruikt de early adaptors als tester...
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

sjezer schreef:Software bug herkenbaar. Garmin gebruikt de early adaptors als tester...
Klopt helemaal, Heb op advies van Garmin Servicedesk de boel gereset. Vervolgens ben je weer een uur bezig om alles weer ingesteld te krijgen. (drie fietsen). Alle Strava segmenten opnieuw geupload. Ben benieuwd of het probleem nu is opgelost.
Zou eigenlijk niet weten waarom hij nu geen storing meer zal vertonen.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

robertbrand schreef:
sjezer schreef:Software bug herkenbaar. Garmin gebruikt de early adaptors als tester...
Klopt helemaal, Heb op advies van Garmin Servicedesk de boel gereset. Vervolgens ben je weer een uur bezig om alles weer ingesteld te krijgen. (drie fietsen). Alle Strava segmenten opnieuw geupload. Ben benieuwd of het probleem nu is opgelost.
Zou eigenlijk niet weten waarom hij nu geen storing meer zal vertonen.
Bij de 510 en 820 kon je een backup maken van de mappen die op de Garmin stonden, bv map Sports. Hier staan de aangemaakte fietsen in.
Weet niet of dit kan bij de 1030
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat kan ook op de 1000 en zal dus op de 1030 ook kunnen want het is gewoon een configuratie file.

Op de 1000 gaat het om de .fit files
setting.fit
totals.fit
Cycling..............fit

(de puntjes staan voor hoe jij de instelling genoemd hebt, bij mij bv cyclingroadrace.fit en cyclingmountainMTB.fit)
Plaats reactie