Tijdens de Sea Otter Classic heeft Vorsprung hun eerste achter demper gepresenteerd genaamd de Telum, een high end coil shock met wat unieke eigenschappen. 1 van de uniekste eigenschappen van deze demper is dat de consument de demper zelf kan re-valven zonder de demper uit de bike te halen hier zit meteen een patent op dus andere merken kunnen het niet zomaar kopiëren voor hun dempers.
Elke demper is custom tuned voor de bike net als wat Push & EXT doen, de demper komt met een premium prijskaartje van $1200 incl Sprindex veer.
https://www.pinkbike.com/news/first-loo ... shock.html
Vorsprung's eerste achter demper Telum
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Mooie demper! Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, heel af en toe verschenen er wat beelden online.
Dat revalven is toch niet zo heel speciaal? Formula doet al met de CTS toch, al is dat wel in de vork en niet in hun dempers.
https://www.rideformula.com/technologies/cts/
Edit: het is Telum, met één L. Dat is op Pinkbike ook fout gegaan zo te zien
Dat revalven is toch niet zo heel speciaal? Formula doet al met de CTS toch, al is dat wel in de vork en niet in hun dempers.
https://www.rideformula.com/technologies/cts/
Edit: het is Telum, met één L. Dat is op Pinkbike ook fout gegaan zo te zien
Wat Formula heeft is meer het tunen van de compressie demping met hun verschillende valves, een re-valve wordt meer gedaan bij een full rebuild onder toeziende oog door een demping expert maar meestal moet de demper vaak uit het frame gehaald worden. Vorsprung heeft het mogelijk gemaakt dat de consument het zelf kan doen in 4 minuten tijd zonder dat de demper uit de fiets moet.MarkMeisner schreef: ↑za 20 april 2024, 00:04 Mooie demper! Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, heel af en toe verschenen er wat beelden online.
Dat revalven is toch niet zo heel speciaal? Formula doet al met de CTS toch, al is dat wel in de vork en niet in hun dempers.
https://www.rideformula.com/technologies/cts/
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life