Kona in moeilijkheden?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kona, onlangs verkocht aan een investeerder. Of overgenomen. Heeft de stand op Sea Otter tijdens het opbouwen weer afgebroken. De discounts de afgelopen weken waren vrij fors in de VS. Met zelfs koop 1 Kona en krijg een 2de Kona. Volgens mij is dat een actie die voor een grootgrutter als AH nog wel te doen is. Maar of dat ook werkt voor een fietsmerk?

Zover nu bekend is, krijgen de medewerkers op donderdag een update over de stand van zaken aldus Pinkbike.
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

Ik las het ook. Hopelijk valt het mee. Zou jammer zijn als Kona verdween. Toch een van mijn favoriete merken (heb er 3,5)
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 850
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Het uitblijven van echt nieuwe modellen voorspelt weinig goeds vrees ik. Hoop dat ik het mis heb… 😒
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Rommelt daar al een tijdje... helaas...

Jammer, het is een leuk merk. Errug blij met mijn Kona - gaat niet meer weg ook. Misschien komen er nu wel spotprijzen voor een Honzo :winkie:
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Ik zou het echt jammer vinden…maar helaas zo werkt commercie …
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Kan degene die Pole uit de brand red, ook meteen Kona meenemen.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Eigenlijk hoop ik op de oprichters het weer durven over te nemen
VictorM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 18 november 2023, 13:25

Oh dat zou jammer zijn, de Sutra LTD was toch wel een van mijn dropbar 29'er opties om in de toekomst aan te schaffen/op te bouwen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

https://nsmb.com/articles/rumors-of-kon ... aggerated/

Tja... een dergelijk merk verkopen aan een generieke investeringsmaatschappij is al een doodsvonnis. Ik merkte het als eerste aan de Kona website. Dat was altijd een goede bron van informatie waar je jaren in de tijd terug kon gaan voor specificaties (handig als je zoals ik veel overjarige en tweedehands fietsen en frames koopt) maar veranderde opeens in een soort catalogus met alleen de courante fietsen. Daarna werden sommige modellen schaars en toen gingen er opeens fietsen in de uitverkoop in een 1 + 1 gratis deal :~

Ik ben ergens best een Kona fan, het merk heeft me altijd aangesproken als mix van imago, prijs (Kona's waren altijd wel goedkoop te vinden) en kwaliteit (ik pas goed op Kona's en ze rijden uitstekend). Ik kocht mijn eerste Kona in 2004 en heb er een stuk of 12 gehad, meer dan van ieder ander merk. Feitelijk was Kona al dood (sinds de verkoop in 2022) dus laat ik maar in de rouw gaan :((

Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kona is een heerlijk merk, ik ken ze al sinds begin 90-er jaren toen ze heel mooie stalen frames en fietsen maakten, heb er een paar gehad ook als retrobike projecten

RIP Kona

mijn 1992 Explosif
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Gooi ik er ook een plaatje tegenaan:

Afbeelding

Kona Coiler, omgebouwd naar Coilair. Hier in Oostenrijk in 2009. Meer veerweg dan dit heb ik nooit in bezit gehad (160/150).
VictorM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 18 november 2023, 13:25

Uitgerekend vandaag nieuws over een nieuw model op bikepacking.com
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

VictorM schreef: vr 19 april 2024, 13:38 Uitgerekend vandaag nieuws over een nieuw model op bikepacking.com
een leuke gravel bike ja.
https://nsmb.com/articles/kona-ouroboros-gravel-bike/
Plaats reactie