Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je kunt de buitenkant wel afdekken, maar hoe zit het met de andere kant? Denk dat daar meer kans op vuil in het lager is dan aan de buitenkant.
De lijnen van dit frame vind ik echt niet mooi. De aansluiting van boven- op zitbuis is al een enorme klomp en dan maken ze die nog even fel oranje zodat-ie zeker opvalt ;-)

Nee, doe me dan maar een ouderwets tribaltje op een Banshee. Of zo.
:-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik vind het een qua details prima doordachte, mooi doorontwikkelde, bike.
De meer organische vormen van het vorige frame spraken me meer aan dan dit wat technischer en minder verfijnd ogende frame. De belijning is vaak wel goed gekozen zodat dat wat gemaskeerd wordt. Maar de grijs-oranje variant vind ik gewoon lelijk, daarbij worden in mijn ogen de minder sterke punten van het frame juist versterkt. Maar er is altijd keus uit 2 kleuren, dus no big deal. En als deze Spectral nog beter rijdt dan de vorige, dan wordt het vast weer een hit. Beetje jammer dat er geen 29” varianten zijn.

Ben ook benieuwd of/wanneer er een nieuwe Lux komt.. maar da’s weer een ander onderwep.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

aurelius schreef: (...)
Ben ook benieuwd of/wanneer er een nieuwe Lux komt.. maar da’s weer een ander onderwep.
Laat die Lux nog maar even voor wat het is, dan rijden we tenminste nog op een actueel model rond...
(en wat minder verleiding voor wat nieuws... 8)
Lekker vies is niet bah...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

:lol: :lol: ... da's ook weer waar. Kunnen we nog even sparen :wink: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

Lars TB schreef:
funride schreef:Dit is wat ik erg aan canyon kan waarderen, teken voor mij dat ze net iets verder kijken dan de standaard oplossing.
Prima, dat mag je vinden. Ik zeg alleen dat ik helemaal niets nieuws zie aan deze fiets. Maar sommige oplossingen brengen ze wel naar een hoger plan. Zoals inderdaad de kabeldoorvoer onder de onderbuis. En er zijn meer merken die de lagers extra afdekken.

Niet nieuw dus, maar wel gewoon erg goed bezig :-q
Lijkt verdacht veel op een YT JEFFSY, zelfde onderbuis en linkage.
Lagers afdekken dmv kapjes kan een slechte keuze zijn. Als er capillaire werking optreed Of condensatie, zal het lager sneller aangetast worden.
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

Nog even zitten kijken naar wat canyon zegt over het nieuwe veersysteem, maar dit is praktisch hetzelfde als YT industries.
Zou het toevallig zijn of toch niet helemaal? :roll:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

rubbâhnoppûh schreef:Nog even zitten kijken naar wat canyon zegt over het nieuwe veersysteem, maar dit is praktisch hetzelfde als YT industries.
Zou het toevallig zijn of toch niet helemaal? :roll:
Ze zijn in ieder geval trendgevoeliger dan andere grote merken. Maar dat kan ook zo zijn omdat ze precies hun plek in de markt weten en het dus een bewuste keuze is!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En daar is de volgende:

Afbeelding

https://www.canyon.com/nl/specials/unruly/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://downhill24.bike/press-release-canyon-torque/" onclick="window.open(this.href);return false;

Minder 'eigen', maar in mijn ogen iets vriendelijker om naar te kijken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Afbeelding

Smoelt al een stuk beter. :-q
Laatst gewijzigd door crapforbrains op di 19 december 2017, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Vind de prijskwaliteit verhouding bij dit model wel wat minder.. Alles behalve de duurste uitvoering hebben GX componenten. (Enkel de duurste twee hebben eagle).

Ziet er verder wel goed uit kwa looks tho
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Crasstest schreef:Vind de prijskwaliteit verhouding bij dit model wel wat minder.. Alles behalve de duurste uitvoering hebben GX componenten. (Enkel de duurste twee hebben eagle).
Ik vind dat juist wel een goede keuze. Vroeger zag je nog vaak dat er met een dure derailleur goede sier gemaakt werd terwijl op belangrijkere componenten bespaard werd. Meer dan GX of zelfs NX heb je niet nodig. Aandrijving werk altijd wel, dat kan gewoon een sluitpost zijn zonder echte nadelen. Meerwaarde is eerder te vinden in de dempers, remmen, banden, wielen, dropper etc.
Laatst gewijzigd door nielsvk op di 19 december 2017, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Zou er ook nog een nieuwe Neuron komen in 2018?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Crasstest schreef:Vind de prijskwaliteit verhouding bij dit model wel wat minder.. Alles behalve de duurste uitvoering hebben GX componenten. (Enkel de duurste twee hebben eagle).
Alle 1x12sp is bij SRAM eagle, dus ook de GX 1x12sp is eagle
Deze zit onder andere op de AL 6.0 en de cf 8.0
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef:
Crasstest schreef:Vind de prijskwaliteit verhouding bij dit model wel wat minder.. Alles behalve de duurste uitvoering hebben GX componenten. (Enkel de duurste twee hebben eagle).
Ik vind dat juist wel een goede keuze. Vroeger zag je nog vaak dat er met een dure derailleur goede sier gemaakt werd terwijl op belangrijkere componenten bespaard werd. Meer dan GX of zelfs NX heb je niet nodig. Aandrijving werk altijd wel, dat kan gewoon een sluitpost zijn zonder echte nadelen. Meerwaarde is eerder te vinden in de dempers, remmen, banden, wielen, dropper etc.
Het eerste dat je vervangt zijn de banden, daarna de wielen en zelfs de remmen zijn tegenwoordig meer persoonlijke voorkeur... Dus een schakelgroep op niveau zou wenselijk zijn!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Lars TB schreef:
nielsvk schreef:
Ik vind dat juist wel een goede keuze. Vroeger zag je nog vaak dat er met een dure derailleur goede sier gemaakt werd terwijl op belangrijkere componenten bespaard werd. Meer dan GX of zelfs NX heb je niet nodig. Aandrijving werk altijd wel, dat kan gewoon een sluitpost zijn zonder echte nadelen. Meerwaarde is eerder te vinden in de dempers, remmen, banden, wielen, dropper etc.
Het eerste dat je vervangt zijn de banden, daarna de wielen en zelfs de remmen zijn tegenwoordig meer persoonlijke voorkeur... Dus een schakelgroep op niveau zou wenselijk zijn!
Op een dergelijke fiets is alles meer dan GX (dat gewoon goed schakelt) toch geld verspilling?!

Ik vind het een mooie fiets trouwens :-q
Plaats reactie