Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Pat. schreef:Volgens huize EHV wordt het 2019 wanneer de nieuwe Neuron wordt geïntroduceerd en
En die wordt een beetje veranderd met de huidige. Dus verwacht iets meer (tsja en ow...)
Verder weet ik dus ook helemaal niets. Kreeg niks losgepeuterd. ;)

Ik ben benieuwd wat er op de Canyon stand van de Roc staat. Dan is het immers al bijna half oktober.
Heb het via de mail nagevraagd. Vanaf medio oktober komen de 2019 modellen online. Mbt tot de Neuron krijg ik niet een hele duidelijke richting. Men hint dat de verwachting is dat het 2019 model zelfde blijft met alleen andere afmontage. Plus een hint dat er 'volgend seizoen' iets meer veranderd. Maar geen idee wat men daar precies mee bedoeld :~
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Dan maar gewoon een slackset in de Neuron om hem nog wat meer Trail gerichter te maken.
Jammer dat de 1300 euro versie al uitverkocht is. Alleen al om frame en demper is het
de moeite waard ;) Rest van de onderdelen in de verkoop en ombouwen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Pat. schreef:Dan maar gewoon een slackset in de Neuron om hem nog wat meer Trail gerichter te maken.
Heeft iemand een link naar een site / fabrikant waar je zo'n slack set kan bemachtigen, zoek dat voor m'n spectral, thanks.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

https://www.workscomponents.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; verkoopt ze. Ik denk hier ook nog over.
https://www.workscomponents.co.uk/10-de ... 1834-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false; Deze moet je dan hebben geloof ik.
Cane Creek is de originele bedenker van de Angleset, die zijn verstelbaar geloof ik. Ook nog wel te vinden via google, maar wel iets duurder.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Flow&Co schreef:https://www.workscomponents.co.uk/ verkoopt ze. Ik denk hier ook nog over.
https://www.workscomponents.co.uk/10-de ... 1834-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false; Deze moet je dan hebben geloof ik.
Cane Creek is de originele bedenker van de Angleset, die zijn verstelbaar geloof ik. Ook nog wel te vinden via google, maar wel iets duurder.
Dankje :-q .
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

marcomtb1972 schreef:
Pat. schreef:Dan maar gewoon een slackset in de Neuron om hem nog wat meer Trail gerichter te maken.
Heeft iemand een link naar een site / fabrikant waar je zo'n slack set kan bemachtigen, zoek dat voor m'n spectral, thanks.

Ik heb hetzelfde bewerkstelligd maar dan met Offset bushings ipv een slackset. Ik weet niet welke methode hiervoor beter is?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bij offset bushings zakt de hele fiets onderuit, bij een angle-set verander je alleen de balhoofdhoek. Voor bikepark-werk zouden de bushings een voordeeltje kunnen zijn. Voor de meeste andere gevallen niet echt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Pat. schreef:Dan maar gewoon een slackset in de Neuron om hem nog wat meer Trail gerichter te maken.
Jammer dat de 1300 euro versie al uitverkocht is. Alleen al om frame en demper is het
de moeite waard ;) Rest van de onderdelen in de verkoop en ombouwen.
Stel dat je op die manier een graad eraf haalt en hem dus naar 68,3 brengt, blijft het dan nog wel een logisch geheel bij de Neuron? Modernere frames hebben vaak kortere chainstays zodat met een vlakkere balhoofdhoek het geheel toch nog wendbaar is? De Neuron mist dat dan. Dus vraag me af of het daardoor het rijgedrag nog wel ok is?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

gerbenvl schreef:
Pat. schreef:Dan maar gewoon een slackset in de Neuron om hem nog wat meer Trail gerichter te maken.
Jammer dat de 1300 euro versie al uitverkocht is. Alleen al om frame en demper is het
de moeite waard ;) Rest van de onderdelen in de verkoop en ombouwen.
Stel dat je op die manier een graad eraf haalt en hem dus naar 68,3 brengt, blijft het dan nog wel een logisch geheel bij de Neuron? Modernere frames hebben vaak kortere chainstays zodat met een vlakkere balhoofdhoek het geheel toch nog wendbaar is? De Neuron mist dat dan. Dus vraag me af of het daardoor het rijgedrag nog wel ok is?
Ik zou zeggen in de meeste gevallen is het zelfs beter.

Van die extreem korte achtervorken komen de meeste merken terug.

En als een Neuron dan niet meer wendbaar zou zijn, dan zou dus ongeveer alles in de AM en enduro-categorie dus wel in kunnen pakken :roll: :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Alive and kicking. Nog geen prototype van de Strive tijdens de laatste 2018 Enduro.
Afbeelding
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik ben wel fan van een kleurtje i.p.v. dat zwart dat je teveel op bikes ziet, maar diegene die deze bike heeft samengesteld was een beetje kleurenblind. Allemaal andere tinten rood op vork, callipers, pedalen en frame. En dan nog eens ander geel bij handvaten en naven. En ook nogeens een geel Maxxis logo op de voorband tov een wit op de achterband.
M@rTinB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 16:43
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7

Echt waar? Uitverkocht of 9 maanden levertijd? Pfff, willen ze dan nog wel verkopen?
Jammer om zo Canyon liefhebbers weg te sturen naar andere merken...
_ferry_
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 10:24

Zag dat de nieuwe Neuron op de site stond. Zomaar wat dingen die mij opvielen:
De twee beschikbare veerwegkeuzes - 120 mm bij 27,5" en 110 mm bij 29"
Vervolgens klik ik wat modellen aan en zie ik bij de 7.0 130mm bij de 29" staan en ook voor de 27.5" Zowel voor als achter.
Bij de 9.0 dan weer wel 120mm voor, en 120 of 110 achter afhankelijk van de wielmaat.

30 tandjes voor op de 7.0. Als je dat combineert met 27.5 wielen, dan trap je toch enorm veel toeren als je een beetje door kan rijden qua terrein?
Ik heb nu een Nerve, nog met triple, wat een dubbel gaat worden als de boel aan vervanging toe is. Maar het lijkt mij een vrij licht verzet. Maargoed, dat ik liever een dubbel heb op zo'n allround bike (wat ook weer wat euro's scheelt) zal wel persoonlijke keuze zijn ;)

Dropper post en wat dikkere en langere vork. Nice.

Een hele lelijke versteviging tussen zitbuis en bovenbuis. Bij mijn Nerve vind ik dat juist 1 van de mooiste delen van het frame omdat het een mooi doorlopende vorm is. Nu ziet het er lettelijk vrij afgezaagd uit.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nieuwe Canyon Neuron:
Veerweg 130mm voor en achter. Opvolger van de Spectral 29er.
bbq black is niet meer..?
Demper langer geworden, 210mm
Achterbrug een centimeter korter
wielbasis een stuk langer door vlakkere balhoofdhoek.
Canyon dropper
Vrouwenmodel met Maxxis banden, heren met Schwalbe..
Stuurpen is 50mm!!
Afbeelding
Het handige frame driehoekje tussen bovenbuis en staande buis is weg. Daar stop ik graag mijn handschoenen als ik les geven. Als we dan verder rijden weet ik altijd waar ze zijn :lol:
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Lijkt er op dat ze nu niet verder gaan dan de AL7.0?! Dus als je een hoogwaardigere afmontage wil moet je naar de Lux of Spectral? Gekke keus. Misschien dat de duurdere Neurons niet verkochten. Jammer!
Plaats reactie