Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

WAS schreef: di 23 oktober 2018, 17:19 Ben trouwens heel benieuwd wat voor velgen van 1500 gram je hieronder wilt zetten. Newmen 30mm wielen wegen al 1700 gram en die zijn echt licht. Als je smaller gaat ga je er op achteruit vergeleken met de standaard velgen, dat zou ik niet doen, en carbon staat totaal niet in vergelijking met de rest van de fiets. Mocht je het geld er voor over hebben gewoon doen natuurlijk :wink:
NoTubes Crest... :lol: Ja...echt.... Crest was totaal niet mijn idee bij een 130mm fully eigenlijk.

Ik dacht zelf aan de DT XM421 of de NoTubes Arch velg. Heb bij Ernie besteld. Heb met hem gesproken dat ik een mooie wielset zocht voor onder een 130mm fully met 2.25 banden. Plus gezegd wat ik weeg (67) en dat voor wat ruiger werk in de ardennen (Waimes, RDHF, etc.) is. Daarbij vond hij een XM421 of Arch niet passen en, adviseerde dat een hangespaakte Crest op Boost naven voor mijn gebruik/gewicht makkelijk kan. >=25mm brede velgen voor 2.25 banden vond hij ook niet zo nuttig. Heb 3x gevraagd of hij het zeker weet dat dit niet stuk gaat en gezegd dat gewicht niet mijn eerste prioriteit is. Maar hij is er van overtuigt dat het prima kan. Hij heeft wel een paar wielen gemaakt, dus ik ga het maar proberen :-D
WAS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 juni 2018, 18:12

Ik had 2.25 niet bij een 130mm fully gezocht haha, dan heb ik niks gezegd. 25mm is dan een mooie maat. 32 spaken erin, komt helemaal goed. In dat geval zou ik er maxxis rekons op leggen, zijn lichter en rollen lichter als de nobby's , maar dat is ook persoonlijk.
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

gerbenvl schreef: di 23 oktober 2018, 21:05Het Neuron alu 130mm/130mm model wat nu op de site staat is het nieuwe model. Van Canyon begreep ik dat er aanvullend van hetzelfde model varianten met een carbon frame gaan komen. Op 10-10-2018 zei men dat die over ongeveer 2 maanden er zouden moeten zijn. Maar men gaf geen beloftes.
Excuses, ik doelde met nieuwe modellen op de carbon modellen die hier aangekondigd waren. Nu nog even geduld hebben :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Canyon stopt per 2019 met sponsoren van het succesvolle XC Marathon team, met oa Lakata, Mennen en Hynek, jammer,
https://www.bike-magazin.de/mtb_news/sz ... _11_2018-2.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Erg jammer! Ik snap niet waarom, maar als ik dat artikel lees snappen zelfs de rijders uit het eigen team het niet.
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

awinkel schreef: vr 26 oktober 2018, 13:41 Erg jammer! Ik snap niet waarom, maar als ik dat artikel lees snappen zelfs de rijders uit het eigen team het niet.
Ik gok dat het marathon gebeuren iets te weinig exposure / media aandacht heeft? In plaats van meerdere marathon rijders / een team te sponsoren kiest men er blijkbaar voor om alleen een paar individuele bekende rijders te sponsoren (o.a. Ferrand Prevot en vd Poel). Met die twee trek je natuurlijk wel wat aandacht....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Recall...

https://www.bikeradar.com/mtb/news/arti ... all-53170/

(waarom verbaast het mij nou niks dat het om de achtervork gaat... :roll: )


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nog meer info over de recall op Pinkbike:
https://m.pinkbike.com/news/canyon-reca ... azard.html
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
DoubleOne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 12 december 2012, 15:25

Iemand recent nog een Lux besteld? Achtergrond van mijn vraag: de geweldig lange levertermijn (juni 19) schrikt mij af, ik ben vooral benieuwd of deze naar voor gehaald wordt na bestellen of dat dat echt het beste is dat ze kunnen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou er een mailtje aan wagen. Ze communiceren nu een fantasiedatum om zeeeeer voorzichtig te zijn, in de praktijk lijkt het mee te vallen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Deze had ik gemist:
Een momentsleutel met Wifi. Ik bedoel een ventieldopje met bluetooth is cool maar dit is de overtreffende trap:
https://www.bikeradar.com/gear/article/ ... nch-51890/
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Deze momentsleutels zijn 1000x cooler dan ventieldopjes of pompen met bluetooth. Super voor QC en de monteur is er ook wel blij mee gok ik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Flow&Co schreef: di 30 oktober 2018, 10:19 Deze momentsleutels zijn 1000x cooler dan ventieldopjes of pompen met bluetooth. Super voor QC en de monteur is er ook wel blij mee gok ik.
Nu ken ik erg weinig monteurs die een momentsleutel gebruiken... . :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: di 30 oktober 2018, 11:20
Flow&Co schreef: di 30 oktober 2018, 10:19 Deze momentsleutels zijn 1000x cooler dan ventieldopjes of pompen met bluetooth. Super voor QC en de monteur is er ook wel blij mee gok ik.
Nu ken ik erg weinig monteurs die een momentsleutel gebruiken... . :lol:
Gewoon 1/4 slag voor breken toch :-q ..... of breken en een 1/4 slag terug :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Canyon Recalls Mountain Bikes Due to Crash Hazard

Tot zover een beperkte batch in de US, maar toch een bekend probleem. :-?
Plaats reactie