Shimano 4-zuiger XT remmerij

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Veel van die e-MTB's worden vooral als wegfiets gebruikt. Moet je voor de grap eens in (bijvoorbeeld) Baselbiet in Zwitserland gaan kijken, landweggetjes met stijgingspercentages van twintig procent en meer zijn daar dagelijkse kost voor woon-werkverkeer.
Vorsprung durch Pedantik.
peter.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 augustus 2012, 21:12
Mijn mountainbike: Trek Sawyer, Salsa Spearfish, Cube Cross Race en Trek Stache.

Vooral in het buitenland zijn e-MTB's enorm in opkomst.
Adventure by bike
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Nu wilde ik eigenlijk de Magura MT Trail Sport op mijn Camber leggen. Toch eens kijken welke beter uit de bus komen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

BullS4 schreef:Nu wilde ik eigenlijk de Magura MT Trail Sport op mijn Camber leggen. Toch eens kijken welke beter uit de bus komen.
Ieder ander merk...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Tja, das wel heel zwart wit, mijn mt7 set is beter dan welke shimano set of sram guide ik ook heb gehad. Qua remkracht en doseren heb ik nog niks gehad wat beter aanvoelt. Qua onderhoudt had de sram guide last van plakkende zuigers, en de shimano set(xt) last van een verschillend drukpunt. En onderhoud als ontluchten is bij allemaal evenveel werk
Bird Aeris 9 blurple
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

BullS4 schreef:Nu wilde ik eigenlijk de Magura MT Trail Sport op mijn Camber leggen. Toch eens kijken welke beter uit de bus komen.
Sinds een maand of 9, de MT Trail carbon in gebruik op een Trek Top Fuel.
Probleemloze rem, erg krachtig en heel goed te doseren.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

novaterra schreef:Tja, das wel heel zwart wit, ...
Zwart-wit... Misschien wel. Maar voor een merk dat al 20 jaar geplaagd wordt door lekkende remhendel of remmen die lucht aanzuigen, vind ik de hoeveelheid berichten over de MT nog steeds schokkend. SRAM heeft inderdaad ook jaren dramatische remmen uitgeleverd, maar die lijken het momenteel weer goed voor elkaar te hebben.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Lars TB schreef:
novaterra schreef:Tja, das wel heel zwart wit, ...
Zwart-wit... Misschien wel. Maar voor een merk dat al 20 jaar geplaagd wordt door lekkende remhendel of remmen die lucht aanzuigen, vind ik de hoeveelheid berichten over de MT nog steeds schokkend. SRAM heeft inderdaad ook jaren dramatische remmen uitgeleverd, maar die lijken het momenteel weer goed voor elkaar te hebben.
Dat is ook nog mijn dilemma. Schitterende remmen, maar af en toe hebben ze er series bij zitten die een hoop problemen geven.
Of toch maar gaan voor de betrouwbaarheid van Shimano.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Heb ook afscheid genomen van de MT remmen op m'n Epic. De voorrem heeft het nooit echt goed gedaan. Nu weer terug bij de vertrouwde XT's.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

novaterra schreef:Qua onderhoudt had de sram guide last van plakkende zuigers, en de shimano set(xt) last van een verschillend drukpunt.
Dat drukpunt wat soms net iets anders is dat herken ik wel. Verder probleemloos
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Zo nieuw is dat toch niet, 4 pot xt remmen? Back in the days waren dit favorietjes bij xc en dh rijders. (mede omdat xtr toen nog geen schijfvariant had)

Afbeelding
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

ultimateme schreef:Zo nieuw is dat toch niet, 4 pot xt remmen? Back in the days waren dit favorietjes bij xc en dh rijders. (mede omdat xtr toen nog geen schijfvariant had)

Afbeelding
Die ook nog Ice Tech compatible zijn.
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Kortom, niks nieuws.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, wel dus, want deze kun je wel weer nieuw kopen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Van die oude XT vierpots heb ik drie setjes gehad, probleemloze rem, echt fit and forget (en dezelfde blokjes als Hope, dus keus genoeg).
En met grotere schijven echt wel goede remmen, maar eerlijk is eerlijk, de bite van de huidige Shimano's hadden ze niet.

Ben wel benieuwd of er naast de looks nog functionele verschillen met Zee zijn, anders zie ik weinig reden voor de introductie van deze vierzuiger XT's. Boeiend wat voor letters erop staan... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie