Giant 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Allemachtig, gisteren kwam er toch ineens wat moois voorbij op het www. De nieuwe Giant Reign:
Ik geloof dat ik een spaarpotje ga aanleggen. Iemand een leuke Foxy kopen?? :-D

https://ep1.pinkbike.org/p5pb14976875/p5pb14976875.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

https://ep1.pinkbike.org/p4pb14976878/p4pb14976878.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(ik moet nog even uitzoeken hoe ik nu foto's via PB kan delen.....)

Prijzen van de alu-versies (van Giant Italy):

https://www.giant-bicycles.com/it/bikes-reign-2018" onclick="window.open(this.href);return false;

Reign 1.5 (GE): 3.099
Reign 2 (GE): EUR2.599

Reign SX: EUR 3.699

En de link naar de prijzen van de advanced versies:

https://www.giant-bicycles.com/it/bikes ... anced-2018" onclick="window.open(this.href);return false;

En de links naar de diverse nieuwssites en Giant:

https://www.giant-bicycles.com/int/news ... ikes/21657" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.giant-bicycles.com/global/makeitreign" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vitalmtb.com/product/guide/B ... views/2844" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.pinkbike.com/news/giant-rei ... -ride.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De links die je nu gedeeld hebt tussen img tags zetten :bier:

Code: Selecteer alles

[img]https://ep1.pinkbike.org/p5pb14976875/p5pb14976875.jpg[/img]
Afbeelding

Afbeelding
Over long & slack gesproken!

Zag hem ook al op youtube langskomen. Erg sexy inderdaad!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ah, super. Dank je wel!

Zo te zien aan de 2017 modellen voeren ze in Nederland maar een heel beperkte range van deze modellen. Dat is wel jammer dat je dan meteen moet uitwijken naar het buitenland. Of levert Giant op verzoek wel een ander model? Iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mantel heeft de "oude" reign wel in de webshop staan, maar geen idee of de nieuwe straks ook op verzoek leverbaar is...
https://www.mantel.com/giant-reign-2-ltd" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mij is hij veels te lang :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Te lang? Korte(re) stuurpen!

Als de geo van de Foxy vergelijk met de Reign dat is de Reign in maat M en met 50mm stuurpen iets korter. Staand op de fiets dus.

Zittend vraag ik mij even af hoe ik dat moet interpreteren... Bovenbuislengte van Foxy en Reign zijn zo goed als identiek alleen heeft de Foxy een 74.5 hoek en de Giant 73. Wat zou betekenen dat de positie van het zadel bij de Giant verder weg staat van het stuur dan bij de Foxy. Zie ik dat juist?
Laatst gewijzigd door KleinPalomino op di 25 juli 2017, 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

inderdaad veel te lang, wat een reach :o
hij zal zeker heel goed bergaf gaan (tenminste als je rechtdoor moet), maar om hem door de bochten te draaien, wordt andere koek.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mijn reach op de chief is 420 ;)

Het wordt een beetje ongemakkelijk om op een S te gaan rijden. Nu vind ik de stap van een S naar een M ook wel erg groot, zeker als je kijkt naar de veel kleinere stap tussen M en L.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als Giant de vertaling maakt van S, M, L, XL naar 16", 18", 20" en 22", dan klopt de maatvoering nog enigszins. Bij de meeste merken zou ik op L uitkomen, maar 18" is meestal mijn maat geweest. Nu is Giant een merk dat altijd grotere maten gemaakt heeft, dus ook in dat opzicht gaat de maatvoering op.

En bij de M is de reach in lijn met veel andere merken die nog een beetje normaal doen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

655mm bovenbuis in L :o Nieuwste in de fietsindustrie is dat mensen groeihormonen gaan nuttigen? :-{

Kun je zeggen dat je dan een M neemt, 635 is nog steeds groot als je prima past op een 610mm. Oke je kan gaan rijden met een 30mm stem (het feit dat die er niet op zit is dan bijzonder). Maar kijk dan naar de zadelpenbuis van een M, 431mm. Dan rij ik op een kinderfiets :wink:
Aah wacht ik snap het, men neme een M en een 200mm dropper :-q En dat, een 200mm dropper, kan wel eens erg aangenaam zijn buiten NL.

29er come-back:
Afbeelding
Lijkt mij geweldig voor de plaatselijke rondjes.

En voor iets verder weg van de plaatselijke rondjes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Het is meer een update dan een echt nieuw model: Boost, Trunnion mount, 15 mm meer reach. Voor de rest is het allemaal vergelijkbaar met het huidige model. En terecht, want die is nog steeds prima. Ik zit zelf net tussen de L en XL in van het huidige model en heb voor een L gekozen, het nieuwe model zou voor mij perfect zijn.

Er is altijd veel te doen om die 73 graden zitbuishoek en lange bovenbuislengte van de Reign, maar vergeet niet dat dit virtuele waarden zijn op basis van... waarvan eigenlijk? In Duitse tests waar de geometrie wordt nagemeten komt het huidige model altijd op een 74 graden zitbuishoek, dus Giant gebruikt blijkbaar een ander ijkpunt. Met het zadel een stuk naar voren is voor mij de zit ook vergelijkbaar met mijn Spectral (74.5 graden).

Edit:
Overigens ook opvallend dat na de carbon wielen in de duurdere modellen van dit jaar, alle nieuwe modellen weer met alu wielen worden geleverd. Wat mij betreft een goede keuze.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Is weer een mooie fiets, gelukkig geen reden om mijn 2015 exemplaar te vervangen :)
Ik heb net aan een large gekocht en de stuurpen vervangen door 40mm, de nieuwe zou dus M worden?!

Betreft dat te lang om door de bocht te kunnen, das niet mijn ervaring. En kan em dus van harte aanraden ;-)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

paulus1981 schreef:Betreft dat te lang om door de bocht te kunnen, das niet mijn ervaring. En kan em dus van harte aanraden ;-)
Ja, dat lange fietsen prima door de bocht gaan is nog niet bij iedereen aangekomen!

En dat het een mooie fiets is, ja, dat heb ik ook altijd al gevonden. Op de een of andere manier ziet de Reign er de laatste jaren gewoon erg lekker uit. Maar ja, beauty is in the eye of the beholder.

zit er serieus aan te denken om mijn Foxy weg te doen : Suprised :
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met zo'n extreem kort -en geknikt- zitbuisje en een hele lange dropper kan het weleens lastig worden om die kwijt te kunnen. Bovendien, als je de pen dan maximaal laat zakken zit je zo op de achterband als je niet uitkijkt.

Ik vind het wel een mooie fiets om te zien inderdaad, maar naar mijn idee heeft de trend naar steeds langer en slacker wel het punt bereikt waarop het niet meer verder hoeft. Ik heb het idee dat die geometrietrend niet toevallig ook samenvalt met de trend dat mountainbiken steeds meer plaatsvindt in aangelegde trailcentra en minder op natuurlijke paden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Als je de spec-lijst bekijkt zie je ook dat de maat S met een 100mm dropper, de maat M met een 125mm dropper en de grotere maten met een 150mm dropper worden geleverd. Dat zal dus inderdaad wel een relatie tot de bruikbare zitbuislengte hebben.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

kermit schreef:Ik vind het wel een mooie fiets om te zien inderdaad, maar naar mijn idee heeft de trend naar steeds langer en slacker wel het punt bereikt waarop het niet meer verder hoeft. Ik heb het idee dat die geometrietrend niet toevallig ook samenvalt met de trend dat mountainbiken steeds meer plaatsvindt in aangelegde trailcentra en minder op natuurlijke paden.
Dat denk ik niet. Op een aangelegde flowtrail ben je op een wat 'tammere' trailbike nauwelijks in het nadeel t.o.v. een fiets als de Reign. Pas op steile ruige technische trails én op snelheid haal je echt voordeel uit zo'n extreem stabiel bakbeest.

Het is wel zo dat je skills én kracht nodig hebt om dat voordeel er echt uit te halen. Core stability en goede mobiliteit in de rug/heupen zijn ook vereist voor de actieve rijstijl die nodig is met die lange reach te kunnen omgaan. Verreweg de meeste mensen hebben dat niet vanwege onze zittende levensstijl, waardoor we stram zijn, en dan voelt zo'n bakbeest al snel te lang.

Voor mij blijkt yoga de sleutel te zijn, geen enkele upgrade aan het materiaal komt daar ook maar bij in de buurt. Zo veel meer lol op de fiets, ik sta er nog iedere keer versteld van.
Plaats reactie