Giant 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: Voor 1800 euro heb ik al een goede Carbon hardtail met een betere afmontage dan die Giant hetzelfde geld trouwens ook voor Trek. Dan kan nog zeker 4 a 500 euro uitgeven voor een fatsoenlijke voorvork.
PaganiProductions schreef:Mijn alu Canyon is nog een paar 100 gram lichter dan die lichte Carbon frames in hun standaard setup.
Wie is hier nu gek?

Je gaat toch geen €2.200 - €2.300,- uitgeven als een alu Canyon lichter is?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef: Voor 1800 euro heb ik al een goede Carbon hardtail met een betere afmontage dan die Giant hetzelfde geld trouwens ook voor Trek. Dan kan nog zeker 4 a 500 euro uitgeven voor een fatsoenlijke voorvork.
PaganiProductions schreef:Mijn alu Canyon is nog een paar 100 gram lichter dan die lichte Carbon frames in hun standaard setup.
Wie is hier nu gek?

Je gaat toch geen €2.200 - €2.300,- uitgeven als een alu Canyon lichter is?
Dat is precies mijn punt mensen die voor geld een Giant kopen met een slechte afmontage hebben geld te veel.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gewicht is niet het enige wat telt, en wat betreft geld teveel...dat vinden anderen voor elk wissewasje naar de fietsenmaker hollen :wink:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: Dat is precies mijn punt mensen die voor geld een Giant kopen met een slechte afmontage hebben geld te veel.
Maar je zegt hetzelfde over die andere carbon fietsen!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Serieus Lars? Je gaat de discussie met Pagani aan? Je weet dat je dat niet kan winnen hè? :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

suravida schreef:Serieus Lars? Je gaat de discussie met Pagani aan? Je weet dat je dat niet kan winnen hè? :lol:
Regenachtige zaterdagmiddag, dan wil je nog wel eens wat proberen om de tijd te verdrijven :kiss:



Het mooie is dat PP over een paar maanden mijn woorden in een discussie gaat gebruiken! Dus je kunt het zien als een methode van leren :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef: Dat is precies mijn punt mensen die voor geld een Giant kopen met een slechte afmontage hebben geld te veel.
Maar je zegt hetzelfde over die andere carbon fietsen!!
Veel wel ja.
PaganiProductions

Jurf schreef:Gewicht is niet het enige wat telt, en wat betreft geld teveel...dat vinden anderen voor elk wissewasje naar de fietsenmaker hollen :wink:
Klopt maar zeg wel iets hoe ze hun best hebben gedaan natuurlijk is dat niet alles.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Liever een goed frame en wat mindere afmontage, dat zijn toch slijtdelen die ik zelf op de duur toch vervang.
Bird Aeris 9 blurple
PaganiProductions

novaterra schreef:Liever een goed frame en wat mindere afmontage, dat zijn toch slijtdelen die ik zelf op de duur toch vervang.
Klopt tot een zekere hoogte.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Het verschil tussen slx en xt ga jij niet merken, dus dat kan het verschil niet maken. Maar een goed frame ga je wel wat van merken.
Bird Aeris 9 blurple
PaganiProductions

novaterra schreef:Het verschil tussen slx en xt ga jij niet merken, dus dat kan het verschil niet maken. Maar een goed frame ga je wel wat van merken.
ik heb eigenlijk meer over voorvork daar hoort minimaal een Rockshock reba onder.
En minimaal slx en je merkt het verschil bijna niet.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

novaterra schreef:Het verschil tussen slx en xt ga jij niet merken, dus dat kan het verschil niet maken. Maar een goed frame ga je wel wat van merken.
Nee, sorry, hier ga ik Wouter grotendeels gelijk geven (zoals Wouter al zegt: "tot op zekere hoogte"). Ik ben namelijk van (onderbouwde) mening dat je bij de goedkope carbon frames niet van 'goede' frames kunt spreken. Je krijgt de voordelen van carbon pas echt als je voor de duurdere modellen gaat.

Daarnaast zijn de verschillen tussen (enigszins vergelijkbare) hardtails van dezelfde orde als het verschil tussen SLX en XT. Nauwelijks te merken dus. (Ik heb het niet over geometrie!!)


En in het geval van deze Giant ben je dan wel erg duur uit als je alles (langzaam) gaat vervangen, want je moet daadwerkelijk alles vervangen. Net als bij bijna iedere carbon hardtail van rond de €2.000,-.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik denk dat het carbon frame van deze fiets niet een van de goedkoopste is.

Een paar jaar geleden had Giant voor hun goedkope fietsen de gewone "Composite".
Stapje hoger was Grade Composite, daarna Advanced Grade Composite, zoals deze fiets dus.

Lijkt me niet inferieur daar alleen Advanced Grade Composite SL als ik me niet vergis het hoogwaardigste bij Giant is.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het zijn zowel letterijk als figuurlijk wel een hoop dure woorden :winkie:
Plaats reactie