Scott 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

De eerste 2018 modellen zijn alweer gepresenteerd met de Genius die dankzij een handig trucje zowel als 29 inch en 27.5 inch te gebruiken is. Ook zijn de goedkopere modellen van GX Eagle voorzien: http://www.velozine.nl/2017/06/16/scott ... e-for-all/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verwacht van de Spark niet veel nieuws omdat deze vorig jaar al een forse update hebben gekregen. Wss alleen net zo makkelijk om te bouwen naar 27.5/29 als bij de Genius.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Korting op de 2017 spark lijkt mij al een mooi begin ;-)
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Je moet ervan houden....maar dat oranje zwart met groen vind ik wel een gave kleuren combo op die Scott!! Ziet er dik uit zo :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Scott durft geen wielmaat te kiezen en komt met een trucje. Kan ook..
Wie ook alweer hier op het forum rijdt in zijn 29er ook met 26 fatwheels? Nerve 29er meen ik.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Jurriaan schreef:Scott durft geen wielmaat te kiezen en komt met een trucje. Kan ook..
Wie ook alweer hier op het forum rijdt in zijn 29er ook met 26 fatwheels? Nerve 29er meen ik.
Best slim toch? Misschien zijn er ook potentiele kopers die deze zelfde gedachten hebben. Het risico op de 'verkeerde' fiets kopen omdat je twijfel tussen een 27.5 en 29er is dan ook redelijk weg. Extra wielsetje kopen en je hebt ze allebei :)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Erik89 schreef:
Jurriaan schreef:Scott durft geen wielmaat te kiezen en komt met een trucje. Kan ook..
Wie ook alweer hier op het forum rijdt in zijn 29er ook met 26 fatwheels? Nerve 29er meen ik.
Best slim toch? Misschien zijn er ook potentiele kopers die deze zelfde gedachten hebben. Het risico op de 'verkeerde' fiets kopen omdat je twijfel tussen een 27.5 en 29er is dan ook redelijk weg. Extra wielsetje kopen en je hebt ze allebei :)
Zoals dit bedoel je? :wink:


Afbeelding

Afbeelding

2016 Genius 710+
1ste foto met 27.5 - 3.0
2de foto met 29 - 2.2
Wordt nu dus de standaard voor de Genius lijn, elke wielmaat past. :-q :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

:-q
Ahaaa Scott heeft het idee dus gejat :winkie: (heb je een sys?)
mr Fix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 18 juni 2017, 08:18

hoezo gejat Jurriaan..... dat is toch ook een scott :o
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

:winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jurriaan schreef::-q
Ahaaa Scott heeft het idee dus gejat :winkie: (heb je een sys?)
Nee, geen sys gemaakt. :oops:
Maar idd ook een Scott dus niet gejat.
Geen idee wie er mee begon maar een Santa Cruz High Tower kan ook een 27.5+ of 29er wiel in.
mr Fix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 18 juni 2017, 08:18

En wat rijd het fijnste Jefro98 de 29 of de 27.5+ ?
Vind die nieuwe scott trouwens wel een mooie fiets .
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ligt er aan waar ik ga rijden. Op de trails van de Utrechtse Heuvelrug zijn de plus wielen standaard, de extra grip van de dikke banden is geweldig daar.
Als we een rondje XC Lunteren, Doorwerth o.i.d. doen dan gaan de 29er met Xking bandjes erin, dat rolt een stukkie fijner op de lange paden.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

mr Fix schreef:hoezo gejat Jurriaan..... dat is toch ook een scott :o
De Genesis Tarn heeft ook al een paar jaar de mogelijkheid om met 27,5+ én 29' banden te fietsen. Mij lijkt het dat per definitie in elke 27,5+ fiets 29" gewone banden passen. De hoogte is vrijwel gelijk waardoor er geen aanpassingen nodig zijn aan de geo om bijvoorbeeld de BB hoogte aan te passen.

Als ik grip en controle wil zet ik de + banden er in, voor het snellere werk de 29" banden.

Bij de nieuwe Genius liggen de bandenformaten wat dichter bij elkaar, waardoor de geo een beetje aangepast kan worden omdat je dan wel verschil krijgt in hoogte van de banden.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Xtrailer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 maart 2014, 21:53
Mijn mountainbike: Mondraker Factor Plus customized | Liteville H-3 MK2 29+
Contacteer:

Trek, Specialized en Mondraker doen dat kunstje met de verschillende wielmaten ook al een paar jaar. De Mondrakers (Factor en Foxy) hebben bijna de geometry van de 2018 Genius (of andersom;-)
Oprichter & voorzitter @ MBC XTRAIL | For the love & fun of it!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Sommige slechte ideeën zijn erg moeilijk uit te roeien. Daar is hij weer, de geïntegreerde stuur-stuurpen:

Afbeelding
Plaats reactie