Nieuwe XT en saint pedalen van Shimano

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef:
Kapitein Iglo schreef:Daar kun je toch eigenlijk met je verstand niet bij? Feitelijk heeft shimano nu dus wegwerppedalen voor eenmalig gebruik geïntroduceerd... :roll:
Daarmee volgen ze helaas de markt...
Hoe vaak vervangen jullie die pinnetjes dan? Als ze echt krom of beschadigd zijn draai je ze er met griptang toch ook gewoon uit ...... of nemen jullie een handje van die pinnetjes mee op de trail :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef:Hoe vaak vervangen jullie die pinnetjes dan? Als ze echt krom of beschadigd zijn draai je ze er met griptang toch ook gewoon uit ...... of nemen jullie een handje van die pinnetjes mee op de trail :roll:
Hé, stop nou! Niet realistisch worden hè, dat neemt alle lol van de discussie weg...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Toevallig zag ik deze week op 1 van mijn pedalen dat een pin helemaal afgebroken is. Daar is dus weinig meer aan te redden met een griptang, aangezien er geen mm meer uit het pedaal steekt.

Gelukkig kan ik het schroefje er van onder zo uit draaien ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

yo-eddy schreef:Hoe vaak vervangen jullie die pinnetjes dan? Als ze echt krom of beschadigd zijn draai je ze er met griptang toch ook gewoon uit ...... of nemen jullie een handje van die pinnetjes mee op de trail :roll:
Bijna dagelijks. Omdat dat zo lekker gaat, zo van onderen he.


:tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Maar het blijft toch raar dat als je iets koopt dat het redelijk snel niet meer functioneert, ik bedoel dan de lagers van de saints. Het is dat we allemaal zo handig zijn om ze zelf te servicen. Ik had hetzelfde met mijn saints, na 1 maandje draaide 1 pendaal voor geen meter meer, terwijl ik die ervaring met de XT pendalen nooit heb gehad.
Hopelijk is het bij de nieuwe saints beter geregeld.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

kermit schreef:
MacReal schreef:...en dat je voor het afstellen/servicen van de lagers nu een tooltje nodig lijkt te hebben...
Dat lijkt wel op het systeem dat ze bij de 520, 530 etc. al langer gebruiken, een kunststof ring om de as uit het pedaal te kunnen schroeven.
Het lijkt er wel op, maar Shimano zou Shimano niet zijn als het niet weer een ander tooltje is. Terwijl alle duurdere pedalen juist die zeskant hebben waar iedereen die een pedaal zelf onderhoudt een sleutel voor heeft liggen..

Lager ervaring met Saints hier hetzelfde, na het derde ritje de lagers afstellen, sindsdien goed.
Plaats reactie