Veel overlast door fietsers motorijders etc in Zuid Limburg

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
PaganiProductions

Er schijnt veel overlast te zijn door fietsers ook mountainbikers motorijders in Zuid Limburg Het L1NWS van maandag 5 juni - http://www.1limburg.nl/l/47877" onclick="window.open(this.href);return false; #1Limburg
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Het valt allemaal wel mee hoor (M.u.v. de ENCI) . Gezellig druk zou ik het willen noemen. Het is voor op de MTB wel verstandig om druk bezochte locaties in het weekend te mijden (SPB bijvoorbeeld). In het heuvelland kun je regelmatig wandelaars tegenkomen. Maar als we een beetje rekening met elkaar houden is dat zeker geen probleem.

Groeten,
PaganiProductions

Luuc91 schreef:Het valt allemaal wel mee hoor (M.u.v. de ENCI) . Gezellig druk zou ik het willen noemen. Het is voor op de MTB wel verstandig om druk bezochte locaties in het weekend te mijden (SPB bijvoorbeeld). In het heuvelland kun je regelmatig wandelaars tegenkomen. Maar als we een beetje rekening met elkaar houden is dat zeker geen probleem.

Groeten,
Gister nog de route mtb van Windraak gereden zelf wel redelijk druk met wanderlaars op de route meesten gingen gelukkig aan de kant voor je.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

PaganiProductions schreef:Er schijnt veel overlast te zijn door fietsers ook mountainbikers motorijders in Zuid Limburg Het L1NWS van maandag 5 juni - http://www.1limburg.nl/l/47877" onclick="window.open(this.href);return false; #1Limburg
Ik heb het item net bekeken, maar overlast door mountainbikes haal ik er niet uit. Meer toerisme in het algemeen en de hoeveelheid evenementen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

PaganiProductions schreef:
Luuc91 schreef:Het valt allemaal wel mee hoor (M.u.v. de ENCI) . Gezellig druk zou ik het willen noemen. Het is voor op de MTB wel verstandig om druk bezochte locaties in het weekend te mijden (SPB bijvoorbeeld). In het heuvelland kun je regelmatig wandelaars tegenkomen. Maar als we een beetje rekening met elkaar houden is dat zeker geen probleem.

Groeten,
Gister nog de route mtb van Windraak gereden zelf wel redelijk druk met wandelaars op de route meesten gingen gelukkig aan de kant voor je.
Wat deed je met degenen die niet aan de kant gingen?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Linkje wordt niet zichtbaar bij mij?
Als Limbo kan ik beamen: het is hier soms erg druk op de wegen. Je zult maar aan het parcours van de uitgezette Amstel Gold Race wonen, aan de favoriete wegen van de motorrijders... met drukke weekenden als Pinksteren... niet plezierig. Tel daarbij op de vele evenementen op de weg, et voila... druk.

Gelukkig wordt een en ander nu wel beter gereguleerd, en Limburg kan ook niet zonder: 'we bestaan ervan', toerisme, economische pijler.

Daarom fiets ik in het bos en soms net over de grens op drukke tijden, lekker ongestoord en ongerept :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
PaganiProductions

PaneVino schreef:
PaganiProductions schreef:Er schijnt veel overlast te zijn door fietsers ook mountainbikers motorijders in Zuid Limburg Het L1NWS van maandag 5 juni - http://www.1limburg.nl/l/47877" onclick="window.open(this.href);return false; #1Limburg
Ik heb het item net bekeken, maar overlast door mountainbikes haal ik er niet uit. Meer toerisme in het algemeen en de hoeveelheid evenementen.
Bij Limburgmooiste heb je iets van 15000 fietsers waaronder ook een groot aantal mountainbikers.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Je kan het ook omdraaien. ''Ik als fietser heb veel last van de automobilisten,, En dan zitten er ook nog van die stinkende klassieke auto,s tussen die aan geen enkele norm hoeven te voldoen.
"This species has amused itself to death"
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

We zorgen altijd voor hinder wanneer er wandelaars over hetzelfde pad lopen. Zou jij het als wandelaar prettig vinden om elke paar minuten stil naast het pad te moeten gaan staan?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

byorka schreef:We zorgen altijd voor hinder wanneer er wandelaars over hetzelfde pad lopen. Zou jij het als wandelaar prettig vinden om elke paar minuten stil naast het pad te moeten gaan staan?
Nee daarom ben ik gaan fietsen. :bier:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

naze1975 schreef:
byorka schreef:We zorgen altijd voor hinder wanneer er wandelaars over hetzelfde pad lopen. Zou jij het als wandelaar prettig vinden om elke paar minuten stil naast het pad te moeten gaan staan?
Nee daarom ben ik gaan fietsen. :bier:
:winkie: :-q :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

kan niet meer schreef:Je kan het ook omdraaien. ''Ik als fietser heb veel last van de automobilisten,, En dan zitten er ook nog van die stinkende klassieke auto,s tussen die aan geen enkele norm hoeven te voldoen.
Zondag daar op terras je wilt weten hoeveel wielrenners er in een voorbij komen.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

aurelius schreef:Daarom fiets ik in het bos en soms net over de grens op drukke tijden, lekker ongestoord en ongerept :-q .
Inderdaad, en tov wandelaars e.d. gewoon solidair opstellen, je moet eens zien hoe ver je met wat vriendelijkheid komt.
¯\_(ツ)_/¯
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Yep. En natuurlijk eventueel op tijd bellen (natuurlijk zit er een bel op je stuur!), wat vaart minderen, vrolijk 'dank je wel!' roepen, en je hebt nagenoeg nooit problemen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Wat ik nooit snap is dat 20km zuidelijker het opeens veel rustiger is. Of moet ik dat hier niet vertellen. :wink:

De hele week staan de randstedelingen in de file om hier ook weer aan te schuiven. :bier:
Plaats reactie