Nieuwe Evolution compounds van Schwalbe: Addix

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Jurf schreef:Geen gele waas, maar wel dat ze erg synthetisch,glimmend en minder rubberig ogen.
Ook worden ze minder snel vies worden (niet dat dat me boeit, maar het is een observatie).

De DHR/DHF en Ardents voelen voor mij wat meer vertrouwenwekkend dus de MM/HD en NN zijn er tot nader order weer vanaf.
Noobvraag: Zijn de DHF en DHR niet wat overkill voor Nederland?

Ik ben opzoek naar een tubeless set 29+ banden voor de Nederlandse wintermaanden (komende 4-5 maanden). Zal veelal op Drost/UHR rijden en af en toe in Limburg/Ardennen. Wil tussentijds geen banden wisselen, mede vanwege de prijs (ca. €65 per band in 29x3" uitvoering) en omdat ik in de zomermaanden vooral op de racefiets zit.

De keuze 29+ banden is beperkt tot:
Maxxis Minion DHF Plus
Maxxis Minion DHR II Plus
Maxxis Chronicle
Surly Dirt Wizard
Vittoria Cannoli
Vittoria Bomboloni
Bontrager XR4
Bontrager XR2
WTB Ranger

Neig nu naar de combi XR4/XR2.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een +band is niet de ideale winterband, dus ik zou er nog eens over nadenken.
De 3.0 banden gaan snel glijden/drijven op de natte ondergrond.
Done that, 'been there.
Dat kan je natuurlijk compenseren met extreem grof profiel, maar dan ben je met 3kg rubber onderweg.
Of je daar nou zo blij van wordt...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

@Ypuh,
DHR en DHF zijn inderdaad ZWAAR overkill.
Ik heb ze voor mijn Remedy en heb daarbij 2 setjes 27.5 wielen. 1 set met Ardents voor in NL en een set met de DHR/DHF voor tripjes.
Mijn vriendin heeft ook een 27.5 boost fiets met dezelfde grote remschijven en casette en zo kunnen we samen met 1 reserve setje doen bij vakanties.(althans zo heb ik dat thuis verkocht :tong :bier: )
In het buitenland pak ik standaard voor de DHF en afhankelijk van de condities achter de Ardent of de DHR.
Sommige mensen zullen dat overkill vinden, maar die kunnen waarschijnlijk beter fietsen en/of hebben minder problemen met driften en op hun plaat gaan. Ik heb liever iets meer rolweerstand maar wel grip als dat ik ga glijden met mijn voorwiel. Van sport mag je soms moe worden, maar voor NL zou ik zelfs niet standaard een DHR/DHF nemen.

Wat betreft prijzen van Banden, waarschijnlijk kom je bij 29+ minder aanbiedingen tegen, maar ik koop regelmatig watals ze ergens afgeprijst zijn. Een ander setje banden kan zoveel verschil maken dat ik het best een leuke manier vind om je fiets goed mee te tunen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie