Liteville

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Maar is dat dan alleen een nood oplossing zodat je thuiskomt.. of begrijp ik het verkeerd? Als je frame krom is en je gaat je wiel toch recht zetten dan loopt je rem toch aan? :~
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Doel je nu op die draadmoer?

Ik denk dat die bedoeld is om je frame te optimaliseren, dus niet voor onderweg hulp.
En anders: als je wiel er scheef in staat is het een kleine moeite ook even de klauw iets scheef te zetten. Als je dan toch stil staat!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zou het verkeerd vertaald zijn van Duits naar Engels?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 30 december 2018, 20:00 Zou het verkeerd vertaald zijn van Duits naar Engels?
Tuurlijk!

(9) Syntace X12 Steckachssystem ermöglicht Sturz-
und Spureinstellung
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

baron062 schreef: zo 30 december 2018, 19:49 Doel je nu op die draadmoer?

Ik denk dat die bedoeld is om je frame te optimaliseren, dus niet voor onderweg hulp.
En anders: als je wiel er scheef in staat is het een kleine moeite ook even de klauw iets scheef te zetten. Als je dan toch stil staat!
Waar ik op doel is datgene wat litveille aangeeft met nummertje 9, dat is de syntace x12 steekas constructie..

Verder, bij wat je schrijft kan ik me weinig voorstellen..Optimaliseren? Je frame is niet recht af fabriek en dat kan je hiermee opvangen? Of adverteert liteville met een feature voor als je ja frame krom rijdt? M.a.w. een liteville frame rijdt je krom, maar dat is geen probleem, daar hebben ze al aan gedacht.. Of liteville maakt zijn frames niet recht, maar daar hebben ze ook over nagedacht?

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan me bij geen van alle suggesties er echt iets bij voorstellen....
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

hendrikjan schreef: zo 30 december 2018, 20:47 Waar ik op doel is datgene wat litveille aangeeft met nummertje 9, dat is de syntace x12 steekas constructie..

Verder, bij wat je schrijft kan ik me weinig voorstellen..Optimaliseren? Je frame is niet recht af fabriek en dat kan je hiermee opvangen? Of adverteert liteville met een feature voor als je ja frame krom rijdt? M.a.w. een liteville frame rijdt je krom, maar dat is geen probleem, daar hebben ze al aan gedacht.. Of liteville maakt zijn frames niet recht, maar daar hebben ze ook over nagedacht?

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan me bij geen van alle suggesties er echt iets bij voorstellen....
Een frame is nooit recht af fabriek, binnen bepaalde toleranties. Met die draadinserts kan je, of de fabrikant, dit optimaliseren. Daarmee is Liteville 1 van de weinigen denk ik.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

OK.. helder.. soort van.. :-q

Ben overigens best benieuwd naar wat er nog meer gaat komen van hen in 2019.. o.a. een gravel frame...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Perfect systeem, die X12 steekas met de moer in drie versies (waarvan twee dus licht excentrisch).
Inderdaad bedoeld om kleine afwijkingen qua recht staan van het achterwiel op te kunnen vangen. En niet alleen bij Liteville, er zijn genoeg andere merken die met de X12 standaard werken en daar zit ook zo'n moer op. Mijn eigen Snowdon heeft ook X12, maar Herman de Biker heeft dat frame zo netjes gemaakt dat we gewoon de concentrische moer konden gebruiken :-q

Zie het zo: geen enkel frame is 100% zuiver recht, er is altijd sprake van een miniscule afwijking, als het goed is binnen de gestelde tolerantie-eisen. Met zo'n excentrische moer kun je dat nog verbeteren indien gewenst, bij alle andere systemen niet. Dan zit je dus met een scheefstaand wiel, hoe gering de afwijking ook is (en je zult er doorgaans ook niets van merken).

Ik heb zelf geen Liteville, maar ik denk dat er maar weinig merken frames bouwen die zo tot in detail doordacht zijn als een Liteville. Misschien een klein custom merk als "onze eigen" 11Ants... :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie