Sunrace cassette MX80 11-speed 11-50T

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

:bier:

En als je langer kijkt gaat-ie nog tegen de klok in draaien ook!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Bowiex schreef:
Kapitein Iglo schreef:Nee hoor, die zijn er gewoon. Volgens mij levert AB die zelf ook - nu weet ik ook meteen waarom :lol:
Ze hypnotiseren de klanten. :lol:
Afbeelding
doet mij een beetje denken aan Escher, die van die mooie afbeeldingen.
http://winkel.mcescher.nl/posters" onclick="window.open(this.href);return false;
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik heb zo een chainguide liggen. Van AB maar ook van de Sworks. En de fietsindustrie zou de fietsindustrie niet zijn als dat dus in 1x zou passen. Dus het past niet. Zelfs die standaard Sworks guide past dus niet op het frame dat ze leveren. Dus moet je zelf uitvulbusjes klussen. Niet van die sims van een halve mm maar gewoon een mm of 4. Dat is ronduit slecht. De AB is iets beter, 3mm uitvullen, maar toch. De kettinglijn zit binnen de .5mm van de specs. Dus daar ligt het ook niet aan. Dus ik ga maar voor een smaller tandwiel dan. Een ronde wellicht. De vraag is, welke past wel goed, behalve de standaard van Sram, want die past -de fietsindustrie zou de fietsindustrie niet zijn- niet op de Raceface crank. Stel je voor dat er uniformiteit in de onderdelen zou zitten, dat kan echt niet.
:-q :winkie:
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik gebruik een XCX van e13 met oval, gewoon op de iscg tabs, misschien iets lomper, maar werkt prima met oval.
⛧⛧⛧
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb net een Eagle set gescoord en wilde die ook met een AB ovaal blad gaan rijden. Lees ik nu goed dat Ironhorse Erik problemen heeft met een AB ovaal blad? Maar dan treed zijn probleem dus op aan het ene vreemde element in de Eagle set-up.

Het kan natuurlijk zijn dat dat materiaal dat ze bij de vreemd uitziende Eagle bladen weghalen ervoor zorgt dat het werken kan.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

Ik denk dat Heckler40 de spijker op zijn kop slaat. Als je alle revieuws moet geloven is eagle niet alleen een verbetering qua bereik, maar ook een veel soepelere werking qua schakelen. Ik denk dat het AB ovale vlad de boosdoener is. Met een eagle blad waarschijnlijk geen problemen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Hij heeft niet in zoveel woorden geantwoord op mijn vraag of het om een AB oval gaat maar het ook niet ontkend. Het lijkt er dus wel op.

Aan de voorzijde aflopende ketting kan je kwalijk aan de cassette toebedelen.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Bowiex ik heb een Ab ovaal.
De problemen kwamen toen de ketting van wat (Hamburgs) zand werd voorzien.
Toen wilde hij niet meer op de 10 en als ik naar de 50 ging, liep hij er voor vanaf.
Dat was prima reproduceerbaar.
Dus heel de boel weer goed schoon gemaakt, opnieuw ontvet en in de Squirt.
Toen was het 50 probleem opgelost. Daar heeft de AB weinig mee van doen.
De ketting lijn is perfect, dat wil zeggen, fabrieksspecs, ik ben een mierenneuker daarin.
Van het weekend weer ellende, enorme vertraging in schakelen.
Een halve omwenteling. Weer het rode malletje erbij gepakt, het zag er zo debiel uit.
Let op, voor het eerst van mijn leven de manual gelezen. Want ik was gewaarschuwd.
Ik ben er niet uitgekomen dus naar de LBS. Die zegt ook "alles zit prima en perfect".
En gvd tikken en klikken en gewoon niet willen schakelen. Wat een gedoe.
Ik kwam thuis en dacht fok it ik doe het zoals het mij goed lijkt.
Resultaat, dat rode malletje voor afstellen afstand top pullye naar grote tandwiel bij het vullis.
Zo krap mogelijk gezet en jahoor, het bekende ploink ploink ploink
Zondag twee rondjes Schoorl gereden, helemaal keurig, alles zoals gewenst.
Toch binnen 100km voor mekaar gekregen alle 12 kransjes te schakelen.
Maar let op. Dit systeem zit dus zo leip in elkaar dat als de fiets uitveert het nu eigenlijk te krap loopt op de 50T.
Nu zal dat in de praktijk niet zoveel voorkomen, maar het geeft wel aan wat voor enorm compromis dat Eagle op een fully is. Voor de goede orde een 2017 Sworks Enduro, die rond de Eagle ontworpen is.
Dat vind ik toch wel een kwalijke zaak.
Ik zal hem oprijden, maar als ik het zo zie ga ik gewoon weer terug naar een XTR 1x11.
Daar heb ik nooit dit soort gezeik mee gehad, niet in het zand niet op het strand, niet in de sneeuw, bagger, gewoon altijd gaan.
Dit voelt wel weer terug naar 1988 met SIS schakelaars op je stuur....
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Oh ja een ander voorblad ga ik wel naar op zoek.
Het zou zomaar kunnen.
De "pijn aan je ogen" kettinglijn zul je er echter niet mee kunnen voorkomen vrees ik.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En hoe bevalt de 11-50 van Sunrace? Qua schakelperformance gelijk aan Shimano?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mij bevalt hij nog steeds prima :bier:
Afbeelding

Qua schakelen merk ik weinig verschil met de NX cassette op mijn andere fiets.
Shimano 11s cassettes heb ik nog nooit mee gereden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Toch een hele andere ervaring dan di vanBike-magazine. Daar voert SRAM de ranglijst aan en is Sunrace hekkensluiter. Ligt de waarheid in het midden of wordt Meer Montainbike gesponsord door Sunrace :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef:Toch een hele andere ervaring dan di vanBike-magazine. Daar voert SRAM de ranglijst aan en is Sunrace hekkensluiter. Ligt de waarheid in het midden of wordt Meer Montainbike gesponsord door Sunrace :wink:
Ik kan het wel met ze eens zijn. Dat is ook ongeveer mijn ervaring. Probleem is alleen dat het verschil heel klein is en het vooral onder zware belasting pas naar voren komt. Dus in de praktijk merk je er niet heel veel van. Die bladen (en zeker de Duitse!) moeten dus overdrijven om een beetje verhaal te kunnen maken.

Het is zo iets als een Golf GTI langzaam noemen ten opzichte van een Audi RS6. Het klopt, maar in de praktijk ben je met de Golf net zo snel van Den Helder naar Hoek van Holland.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Werd ik maar gesponsord ;)

Nu vergelijk ik natuurlijk wel de nx cassette met Dr sunrace, wellicht dat onze oosterburen een xd cassette hadden?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dank voor de nuancering Lars.

Test cassettes waren o.a.: SRAM GX XG-1150 & SUNRACE CSMX8 (idd niet de 11-50)
(helaas geen losse Sunrace kransjes ter vervanging van de meeste gebruikte)
Plaats reactie