Op Capreo na dan die heeft 9t op een klassieke body.MacReal schreef:Dat is het nadeel van de klassieke body, dan past er simpelweg niets kleiners op.
Sunrace cassette MX80 11-speed 11-50T
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Vond de overgangen nog best netjes zo.
Sunrace: 11-13-15-18-21-24-28-32-36-42-50
Shimano: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42
Sunrace begint gewoon iets eerder met 3 tandjes tussen de verzetten. Ik ervaar dat echter niet als vervelend.
Sunrace: 11-13-15-18-21-24-28-32-36-42-50
Shimano: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42
Sunrace begint gewoon iets eerder met 3 tandjes tussen de verzetten. Ik ervaar dat echter niet als vervelend.
- R&DY
- Mountainbike Junk
- Berichten: 201
- Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
- Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup
Ik ben van 2x10 naar 1x11 overgestapt. Rij nu 34t voor en 11-46 achter. Het rijd echt geweldig. Ik heb nooit het idee gehad dat iets tekort kom. En anders kun je er altijd nog een 32t of 30t op leggen voor.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Ook een mooi alternatief: E-thirteen, 9-46 cassette, 1x11. XD-body vereist.
Bereik van deze 1x 11 = 511%, Eagle 1x12 = 500%.
Ik rijd deze 9-46 met een 28T Oval Absolute Black. Geeft hetzelfde bereik als een 10-50 Eagle icm een 30T blad, behalve dat je met de 9-46 dus een nog iets zwaarder verzet kunt trappen.
Kan ook een mooi alternatief zijn voor deze Sunrace cassette.
Bevalt me prima!
Bereik van deze 1x 11 = 511%, Eagle 1x12 = 500%.
Ik rijd deze 9-46 met een 28T Oval Absolute Black. Geeft hetzelfde bereik als een 10-50 Eagle icm een 30T blad, behalve dat je met de 9-46 dus een nog iets zwaarder verzet kunt trappen.
Kan ook een mooi alternatief zijn voor deze Sunrace cassette.
Bevalt me prima!
Laatst gewijzigd door aurelius op di 2 mei 2017, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
In werking, maar de investering lijkt me van een andere orde?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Zeker, duurder! Rond 260,-.
Maar goed, wil je een breder bereik dan een Eagle, een cassette die ook nog eens wat lichter en goedkoper is dan een Eagle, dan kan dit dus een alternatief zijn.
https://www.google.nl/search?q=sram+eag ... ette&spf=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed, wil je een breder bereik dan een Eagle, een cassette die ook nog eens wat lichter en goedkoper is dan een Eagle, dan kan dit dus een alternatief zijn.
https://www.google.nl/search?q=sram+eag ... ette&spf=1" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Groot, groter, grootst. Maar aan het andere eind van de cassette heb je alleen maar onbruikbare stappen. Van 10 naar 12 of 11 naar 13 is dan bijna 20% en dus pakweg het verschil van 30 km/u naar 35 km/u als je een gelijk toerental voor je benen aan wilt houden. E*13 heeft dan nog een beetje nagedacht met hun 9 naar 10 stap, maar dan wederom 10 naar 12 schiet niet op.
Leuk dus, dat hele bereik, maar nauwelijks praktisch. Ik denk dat mindere goden als wij gebaad zijn bij de lichte versnellingen. En de meesten van ons trappen ook nauwelijks bij als je in het terrein boven de 30 km/u komt.
Dan zijn versnellingen in het bereik van 30+ km/u vooral nuttig voor (marathon-)wedstrijdrijders. En die hebben dan weer die extreem lichte versnellingen nauwelijks nodig.
Met andere woorden: pas het kettingblad voor aan. En maak een 11 speed cassette iets van 11-36. Oh, wacht, die is er al. Past alleen niet op de 10 sp body... .
Just my 2 cents...
Leuk dus, dat hele bereik, maar nauwelijks praktisch. Ik denk dat mindere goden als wij gebaad zijn bij de lichte versnellingen. En de meesten van ons trappen ook nauwelijks bij als je in het terrein boven de 30 km/u komt.
Dan zijn versnellingen in het bereik van 30+ km/u vooral nuttig voor (marathon-)wedstrijdrijders. En die hebben dan weer die extreem lichte versnellingen nauwelijks nodig.
Met andere woorden: pas het kettingblad voor aan. En maak een 11 speed cassette iets van 11-36. Oh, wacht, die is er al. Past alleen niet op de 10 sp body... .
Just my 2 cents...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"