2017 nieuwe banden van Michelin - ook een 2.6

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Dutch schreef:Force voor Ardennen overkill i.t.t. Race'R? Pak je daar dan enkel de brede bospaden?

80gr, is bijna het verschil wat er als afwijking tussen aangegeven gewicht en werkelijk kan zitten bij sommige merken. Zou ik mij niet op dol staren.

Nou weet ik niet of jij het voor een wedstrijd gebruiken wil waar elke gram telt?
Ik vind gewicht best wel belangrijk, maar het gaat me ook om de rolweerstand. Ik heb nog niet met de Force gereden, maar als ik zo de review van cube-elite lees, dan zit hij tussen een Rocket Ron en Nobby Nic in, en dat lijkt me inderdaad wel overkill als achterband.

Hoefddoel voor mij is de BEMC, maar rij daarnaast ook wat andere marathons en XC wedstrijdjes. Vorig jaar ook de BEMC gereden met de Wild Race'r Advanced, zowel voor als achter en dat ging prima (op hoofdzakelijk droge ondergrond).
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4317
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Nou ik denk kwa rolweerstand veel dichter tegen de roro aan dan de nono. Ik schat hooguit 1 a 2 watt meer dan een roroen das echt niks

Het hangt van je rijstijl en doel af. Puur een ardennen marathon droog zou ik de race achter pakken, scheelt 140 gram en vooral dan rolweerstand. ult adv.

Maar ik denk als je 10 marathons rijd je er 7 beter af bent met de force xc. Geef je minder om gewicht en rolweerstand en meer om grip, zeker voor de force xc gaan!!
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Zojuist een setje Force XC 29x2.10 opgehaald bij bike-components. Eerste indruk is goed. Band ziet er heel stevig uit. Gewicht is 645 gram, 15 gram zwaarder dan de specificatie. Best netjes.

Ik had eerder geschreven, afgaande op de review van cube-elite, dat ik de Force XC als achterband een beetje overkill vond. Maar als ik de noppen op het loopvlak vergelijk met mijn Conti X-Kings, dan zijn de noppen kleiner en ook een fractie lager, dus misschien toch zo gek nog niet...

Ik ga ze morgen tubeless monteren en zondag uittesten in de Roc d'Ardenne.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

way2go schreef:Zojuist een setje Force XC 29x2.10 opgehaald bij bike-components. Eerste indruk is goed. Band ziet er heel stevig uit. Gewicht is 645 gram, 15 gram zwaarder dan de specificatie. Best netjes.

Ik had eerder geschreven, afgaande op de review van cube-elite, dat ik de Force XC als achterband een beetje overkill vond. Maar als ik de noppen op het loopvlak vergelijk met mijn Conti X-Kings, dan zijn de noppen kleiner en ook een fractie lager, dus misschien toch zo gek nog niet...

Ik ga ze morgen tubeless monteren en zondag uittesten in de Roc d'Ardenne.

Benieuwd naar verdere ervaringen, vind de Force ook zeer interessant als mogelijke vervanger van mijn huidige x-king/Rara set-up, maar dan wel in 2.25.
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

Inmiddels 300km met de force am 29 x 2,35 achter gereden. Bevalt goed. Rolt licht, weerstand neemt wel toe als bandenspanning laag is. Maar bandje kan lage bandenspanning wel hebben.
Opvallend: op de middennopjes is het profiel al wel duidelijk wat afgesleten, terwijl aan mijn nobby nic pacestar die een 700 km gereden heeft eigenlijk niks te zien is. Dus of dit nou een snel rollende zachte compound is?
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

lochnes schreef:Inmiddels 300km met de force am 29 x 2,35 achter gereden. Bevalt goed. Rolt licht, weerstand neemt wel toe als bandenspanning laag is. Maar bandje kan lage bandenspanning wel hebben.
Opvallend: op de middennopjes is het profiel al wel duidelijk wat afgesleten, terwijl aan mijn nobby nic pacestar die een 700 km gereden heeft eigenlijk niks te zien is. Dus of dit nou een snel rollende zachte compound is?
Mijn eerste indruk van de compound op de Force XC was juist dat deze vrij hard is (in vergelijking tot de compound op de Wild Race'R). In de afgelopen Roc Ardenne heb ik met de banden gereden in vrij droge omstandigheden. Qua grip voldeden de banden ruim al verbaasde ik me er wel over dat de achterband toch wel af en toe wegslipte in klimmen op steenondergrond. Rolweerstand vind ik lastig te beoordelen. Komend weekend ga ik er mee rijden in de BeMC in wat meer uitdagende omstandigheden.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4317
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Voor steen ondergrond zijn wat vollere profielen vaak beter racing ralph, raceking, race, r. Een hogere nop geeft gewoon minder grip op steen/asphalt.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

lochnes schreef:Opvallend: op de middennopjes is het profiel al wel duidelijk wat afgesleten...
Bij mij ook. Vooral achter. En dat terwijl ik amper op mijn fiets heb gezeten. Dit is niet een band die duurzaamheidsrecords gaat breken vermoed ik.

Gisteren dan eindelijk 1 band tubeless gemaakt (uit nood aangezien het ventiel van de binnenband afbrak...). En dat ging zonder enige moeite. Tape zat al in de wielen. Dus optrekken, melk erin en met de normale pomp oppompen. Meteen dicht. Perfect!
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Inmiddels al meer ervaringen ik ben erg benieuwd naar de force XC
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4317
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

remco1b schreef:Inmiddels al meer ervaringen ik ben erg benieuwd naar de force XC
Na Amerongen ook broekpolder er mee gereden en limburgsmooiste.
Voorband heeft in het terrein enorme grip voor en is vooral voorspelbaar je kan hem echt op de limiet rijden.

karkas is mooi stevig waardoor de band op 1.5 bar (29x2,25 met 80kg rijder) perfect rijd voor. Goed comfort en niet rollen in de bochten.
Als achterband vind ik hem als XC rijder in de zomer overkill, maar ben je opzoek naar altijd grip kan je het zeker doen.

Nadeel van de band op asphalt minder grip in bochten als een roro, waarmee ik hem toch het meest verglijk. In alle andere opzichten is de michelin echt superieur

ben benieuwd naar de Jet als achterband
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

thanks
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Toevallig al iemand ervaring met de Michelin Wild AM?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Niemand? En dan vooral in vergelijk met de "oude" Grip'R.
Plaats reactie