2017 nieuwe banden van Michelin - ook een 2.6

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Er zijn drie versies van de racer. Gewoon, advanced en ultimate advanced. De middelste daarvan is niet in 29 te krijgen. De ultimate is lichter en heeft minder profiel. De gewone heeft een lager tpi karkas en minder goed rubber en is goedkoper.

Wat betreft het nieuws :joepie. Was erg tevreden over Michelin banden waar ik mee heb gereden, maar er zaten nogal wat gaten in de collectie. Dat probleem lijkt nu opgelost te gaan worden.
Give me little bits of / more than I can take
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

paulus1981 schreef:leuk die 2.6 als ze die nou eens in 29" leveren.....
Ik zie net een nieuwsitem op singletrackworld waar staat dat de 2.6 ook in 29" komt, zou mooi zijn!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik volg dit even...
Vooralsnog erg tevreden over mijn Wild Race'R en Wild Grip'R combo op de Inbred.
Ik ben wel benieuwd of een Michelin 2.6 nog in een normale vork gaat passen, RS Pike ofzo..
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Meh, alleen een 26" in 27.5" dus. Underwhelming to say the least.....

https://www.pinkbike.com/news/four-new- ... -ride.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

zonoskar schreef:Meh, alleen een 26" in 27.5" dus. Underwhelming to say the least.....
De first ride review is behoorlijk positief anders. Jammer dat je favoriete maat er niet bij zit, maar als allle maten uit dat rijtje inderdaad beschikbaar komen is het toch best een compleet assortiment bij elkaar vergeleken met het huidige aanbod. 29x2.6" kan ik toch niet kwijt in mijn frame. Zeker niet als de sizing consequent is met de huidige wild racers. 2.25 is meer dan 60mm (bijna 2.4") op mijn velg. Heeft een mooi gootje in mijn chainstays uitgesleten :cry: . Eigen schuld natuurlijk, ik had het best kunnen weten dat 0.5mm aan iedere kant niet genoeg zou zijn.
Een force AM/force XC combi lijkt mee een heel mooi allround Nl/Ardennen setje. Ik had alleen geen zin om te wachten op de introductie, dus ik heb net gisteren een setje 2.1 en 2.25 racers besteld voor komend zomerseizoen.
Give me little bits of / more than I can take
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Allemaal leuk, maar ik krijg mijn wild grip 'R advanced niet om mijn notubes crest velgen en mijn spline xr 1501 velgen heen. Zo lang dit probleem niet is opgelost is het een nogo voor mij althans.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

rokl schreef:Allemaal leuk, maar ik krijg mijn wild grip 'R advanced niet om mijn notubes crest velgen en mijn spline xr 1501 velgen heen. Zo lang dit probleem niet is opgelost is het een nogo voor mij althans.
Heb ook ztr crest velgen (26 inch), maar dan met Wild Race'R Advanced. Absoluut geen probleem bij mij...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ak-77 schreef:
zonoskar schreef:Meh, alleen een 26" in 27.5" dus. Underwhelming to say the least.....
De first ride review is behoorlijk positief anders. Jammer dat je favoriete maat er niet bij zit, maar als allle maten uit dat rijtje inderdaad beschikbaar komen is het toch best een compleet assortiment bij elkaar vergeleken met het huidige aanbod. 29x2.6" kan ik toch niet kwijt in mijn frame. Zeker niet als de sizing consequent is met de huidige wild racers. 2.25 is meer dan 60mm (bijna 2.4") op mijn velg. Heeft een mooi gootje in mijn chainstays uitgesleten :cry: . Eigen schuld natuurlijk, ik had het best kunnen weten dat 0.5mm aan iedere kant niet genoeg zou zijn.
Een force AM/force XC combi lijkt mee een heel mooi allround Nl/Ardennen setje. Ik had alleen geen zin om te wachten op de introductie, dus ik heb net gisteren een setje 2.1 en 2.25 racers besteld voor komend zomerseizoen.
2.25 60mm :o
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

De inches vallen ruim bij Michelin.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Breedte is niet alles. Een band moet ook een beetje hoog zijn voor demping.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4319
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Zijn zijn bij BC op voorraad.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Das mooi op tijd. Ik dacht dat ze pas in mei zouden komen... Ben benieuwd of de Jet XCR nu ook vervroegd op de markt zal komen.

Helaas wel flink duurder dan de vorige Michelin modellen: 50 euro per band.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ja, dat is jammer van die prijs, maar niet verrassend voor een gloednieuw model, waar bovendien alleen de premium uitvoering van is. Ik heb nog even getwijfeld of ik het setje racers van 25 per stuk dat nog bij DHL onderweg is terug zou sturen en ruilen voor een setje force xc. Als ze iets goedkoper waren geweest misschien wel,maar ik ga deze eerst eens oprijden en dan zien we wel weer.
Give me little bits of / more than I can take
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ze zijn een stuk eerder op voorraad dan eerder gemeld. Ik ga een setje Force AM 2.6 proberen. Toevallig vrijdag een bestelling bij BC geplaatst die nog niet met DHL is meegegeven dus deze nu nog laten toevoegen. Ik hoop dat deze toch een stuk beter rollen dan de NN 2.6. En eigenlijk ook dat de wanden wat steviger zijn zodat ze met de pomp tubeless te maken zijn. Dat heb ik bij de NN 2.6 nog altijd niet gedaan. Gelukkig ook maar, ik denk dat de NN 2.6 meteen in de verkoop gaan.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En hoe breed zullen de 2.6 vallen? Als 2.25 al 60mm is dan zal 2.6 enkel in 'boost' bikes passen.
Plaats reactie