Ingrid Components

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Nu had ik al eens een gehoord van Miranda uit Spanje, maar blijkbaar komt Ingrid uit Italië... (alleen heeft de naam niets met een vrouw te maken blijkbaar... ;) )

Via Facebook en Velozine kwam dit nieuwsbericht bij me binnen...

Afbeelding

Ziet er wel mooi uit, maar ik denk dat dit nog 3D renderings zijn. Soms is dat moeilijk te zien met behulp van een knappe PC, aangezien ik zelf ook enige Solidworks ervaring heb. Eigenlijk vind al dat machinaal bewerkte metaal altijd wel mooi... Met zo'n industriële look. (Misschien dat ik daarom ook met Hope remmen rijd...:) ). Maar denk zomaar dat er wel een leuk prijskaartje aan hangt. Mij benieuwen of het überhaupt op de markt gebracht gaat worden, die complete groepset...

Overigens ben ik eigenlijk nog niemand op het forum tegengekomen met componenten van Leonardi Factory überhaupt, want dat bestaat al een tijdje en Guilio Mancini engineert ook al een tijdje...

Ingrid Bike
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Suntoro schreef:Ziet er wel mooi uit, maar ik denk dat dit nog 3D renderings zijn.
Zoals in het nieuwsbericht gemeld wordt bestaat de derailleur enkel nog in bytes en niet in alu...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

DeKerfs schreef:
Suntoro schreef:Ziet er wel mooi uit, maar ik denk dat dit nog 3D renderings zijn.
Zoals in het nieuwsbericht gemeld wordt bestaat de derailleur enkel nog in bytes en niet in alu...
Ja, dat begrijp... Mooi dat ik door jullie op Ingrid werd geattendeerd, want ik kende het niet. Zie nu wel wat herkenningspunten bij Cannondale in bepaalde componenten. Maar juist van machinaal bewerkte onderdelen zijn prototype modellen makkelijkere te maken, dan onderdelen waar gietmallen voor gemaakt moeten worden. Dat weet ik ook uit eigen ervaring uit RC modelbouw waarin ik werkzaam ben geweest. Neemt niet weg dat een produktiemodel er daadwerkelijk anders uit kan gaan zien. Maar kijkende naar overige componenten van Ingrid zal dat niet zoveel afwijken van het virtueel ontworpen onderdeel. Of iets van de "tekentafel" om de praktijk net zo goed werkt is altijd de vraag, net als of er daadwerkelijk wel weer markt is voor dit soort exclusievere componenten (zoals vroeger...)

Blijft toch moeilijk voor deze "niche" markt..., maar de markt is er wel, al is die wel klein. Maar soms zegt een 3D rendering ook niet alles. Soms bestaan er al prototype parts van iets zonder dat daar berichtgeving over wordt gegeven door de fabrikant, tenzij jullie directe inside informatie hebben van Ingrid.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ziet er op "papier" goed uit...
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Strak design, ben benieuwd of het wat wordt.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Suntoro schreef:...tenzij jullie directe inside informatie hebben van Ingrid.
De lijn is kort en de info komt dan ook uit eerste hand. In het artikel staat ook hint (foto) naar hoe ik hem ken. Bij hen die al wat langer op dit forum rondfietsen zal wellicht het kwartje vallen. Strikt genomen doet het er verder niet zo toe.

Ik (wij allemaal @Velozine), zijn gezond sceptisch bij dit soort nieuws. Er zijn wel vaker 'mooie plaatjes' te zien. Ook met 3D printen kun je ook al een heel eind komen met het tastbaar maken van dat wat je op een zondagavond onder het genot van een McChouffe in SolidWorks digitaal kleide. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ontwerp werkt, laat staan duurzaam is.

De context in deze maakt dat er toch wel wat meer achter steekt dan iemand die goed digitaal kan kleien. Het zien van zijn ontwerp(en), wetende wat ie eerder al maakte onder eigen label én hem persoonlijk kennende deed me besluiten hier wat over te schrijven met een iets opener vizier. Toch staat voorop (zoals ik ook al meldde in het bericht): eerst zien, dan monteren, dan proberen én dan pas geloven…
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Net even het artikel van Velozine gelezen. Dat ziet er mooi uit. Passie (Y)
v_schultinge

http://www.mtb-mag.com/en/bike-check-en ... bronson-c/" onclick="window.open(this.href);return false;

De producten op de fiets.
Plaats reactie