Jolanda Neff naar Kross Bikes

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
v_schultinge

Omdat Stockli ermee stopt in de WC MTB gaat Jolanda Neff naar Kross bikes. Ik had zelf eigenlijk verwacht dat ze naar BMC zou trekken (want Zwitsers).

http://www.pinkbike.com/news/jolanda-ne ... -2016.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kross heeft geen fully in het gamma, maargoed de racefully van Stockli was ook niet leverbaar en was ontwikkelt bij Bike Ahead. Dus dat zal geen problemen veroorzaken.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Hopelijk gaat ze bij dit team ook goed presteren
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

v_schultinge schreef: Ik had zelf eigenlijk verwacht dat ze naar BMC zou trekken (want Zwitsers).
Zolang Rissveds nog Olympisch kampioen is: no way. Zou ze altijd 2e viool spelen. Frischi zet duidelijk in op 1 kopman en 1 kopvrouw...en tot dusver niet geheel onverdienstelijk ;-)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
v_schultinge

Har77 schreef:
v_schultinge schreef: Ik had zelf eigenlijk verwacht dat ze naar BMC zou trekken (want Zwitsers).
Zolang Rissveds nog Olympisch kampioen is: no way. Zou ze altijd 2e viool spelen. Frischi zet duidelijk in op 1 kopman en 1 kopvrouw...en tot dusver niet geheel onverdienstelijk ;-)
Rissveds zit bij Scott :)
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Lijkt me niet mis met Kross... Jolanda's oude teammaat bij Giant, Maja Wloszczowska, rijdt al een tijdje bij Kross...

Denk dat het wel positief kan uitpakken, al wordt Rissveds steeds beter en beter en constanter. Volgens mij rijden er weinig snelle vrouwen met BMC. Eigenlijk ken ik alleen Julien Absalon die XC rijdt voor BMC... (en dat is geen vrouw... :lol: ). Zijn vriendin Pauline F. Prevot, ook oud teammaatje van Jolanda en Maja in de Giant periode is ook "noodgedwongen" voor een nieuw team gaan rijden.

Lijkt erop dat de grote top teams uit het mtb XC circuit lijken te verdwijnen. Merida weg, Giant was al weg... En dat teams nog maar een enkele rijders in dienst hebben... In dat geval lijkt het Ghost team het grootste XC team bij de vrouwen te zijn, al hebben ze dan daar weer weinig mannen in dienst rijden...

Verder valt het wel op dat de meeste vrouwen met hardtails rijden. Slechts enkelen reden met fullies van Specialized, Scott of Merida...
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

De grote merken zijn er nog denk ook niet dat die weg gaan Trek, Scott, Specialized, BMC. Die zitten zowel in xc als downhill. Merida en giant zijn gewoon niet meer zo hot ze verliezen gewoon in de marketing de andere merken pakken het slimmer aan.
Plaats reactie