The rise of the 27.5 - 2.6" tires

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Haha dan bewaren we de wieltest wel voor een keer op die routes :-D
'BUILT not Bought '
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

kermit schreef:Is/komt er ook een 29" versie van die 2.6 bandjes?
Of blijft het beperkt tot 650b?
Vandaag gaat er nogal wat nieuws rond over nieuwe 2.6 Maxxis banden waaronder een 29 2.6 Rekon.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

KleinPalomino schreef:
kermit schreef:Is/komt er ook een 29" versie van die 2.6 bandjes?
Of blijft het beperkt tot 650b?
Vandaag gaat er nogal wat nieuws rond over nieuwe 2.6 Maxxis banden waaronder een 29 2.6 Rekon.
Leuk, een alternatief voor de schwalbe nobby nic, ik zou liever een 2.6 band die geschikt is als achterband voor de nederlandse zandpaadjes zien.. (das bij mij nu een racing Ralph 2.35)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

KleinPalomino schreef:Nu dat het hier gaat over flubberige karkassen...ik vind dat ik de NN 2.6 ook van meer lucht dan eigenlijk gewenst of gedacht moet voorzien. Anders is het dus idd niet prettig. Ik zal ook meteen de overstap naar Maxxis maken als die met hun 2.6'en op de proppen komen..
Hoeveel is meer dan gewenst? Ik rijd met tussen de 1 en 1.2bar en dat bevalt wel...
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Nou ja, misschien heb ik wel een verkeerd referentiekader met de 2.5 WTB Breakout. Die WTB's hadden natuurlijk een dubbel karkas waardoor je met een lage druk kunt rijden en daarnaast ook nog eens goede feedback van de banden krijgt.

Dus laat ik zeggen dat mijn rit met de nieuwe Michelin's een graadmeter wordt of mijn opmerking specifiek de NN betreft of niet. De Michelin's komen vandaag binnen dus ik hoop komend weekeinde toch wel een gaatje te vinden om even te rijden.
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

paulus1981 schreef:
KleinPalomino schreef:Nu dat het hier gaat over flubberige karkassen...ik vind dat ik de NN 2.6 ook van meer lucht dan eigenlijk gewenst of gedacht moet voorzien. Anders is het dus idd niet prettig. Ik zal ook meteen de overstap naar Maxxis maken als die met hun 2.6'en op de proppen komen..
Hoeveel is meer dan gewenst? Ik rijd met tussen de 1 en 1.2bar en dat bevalt wel...
Dat is voor mij ook altijd een beetje aftasten. Met mijn Racekings (wederom :tong ) kan ik met lagere druk rijden zonder dat ik op de velg stoot, maar als de ondergrond wat harder is ben je echt aan het drijven op je banden wat niet veel vertrouwen geeft. Met meer volume kan je dus nog lager, maar dat werkt dan misschien alleen fijn met een steviger karkas?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

https://www.singletracks.com/blog/mtb-g ... re-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

De 2.6 banden staan ondertussen op de US-website van Maxxis. Helaas nog niet op de Duitse site. Een check van de webstores in de EU is ook negatief verlopen. :-{
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Bijna 2 jaar later 😀..

Hoe is onderhand de ervaring met het flabberen? Ik rijd nu 27,5 x 2,8 noni voor ( apex ) en 2,8 roro achter. Ik heb helemaal niet het idee dat de voorkant flabbert, maar dat kan misschien door apex komen? Of wat smallere velg? Ik rijd 40 mm interne velgen en heb een 2,6 Noni besteld voor achteren. Geen apex, wel speedgrip.

Ik ben benieuwd of dat flabberen ook op treed, is misschien wat lastig te pijlen aan de achterkant.. maar als ik voor de voorkant ook een 2,6 noni bestel wil ik niet het geflabber hebben. Zou de apex casing (+20 euro) hier een bijdrage aan leveren?

Hoor graag jullie ervaringen 😀
Omdraaien kan altijd nog!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

paulus1981 schreef: do 23 maart 2017, 00:11
KleinPalomino schreef:
Vandaag gaat er nogal wat nieuws rond over nieuwe 2.6 Maxxis banden waaronder een 29 2.6 Rekon.
Leuk, een alternatief voor de schwalbe nobby nic, ik zou liever een 2.6 band die geschikt is als achterband voor de nederlandse zandpaadjes zien.. (das bij mij nu een racing Ralph 2.35)
Your wish is Vittoria command
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Aan de midden nop te zien hebben ze een dyslectische ontwerper in dienst.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jamis Diablo schreef: di 26 maart 2019, 17:09 Aan de midden nop te zien hebben ze een dyslectische ontwerper in dienst.
:lol: :lol:
Of hij/zij had aan de Mezcal gezeten :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16813
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

paulus1981 schreef: Leuk, een alternatief voor de schwalbe nobby nic, ik zou liever een 2.6 band die geschikt is als achterband voor de nederlandse zandpaadjes zien.. (das bij mij nu een racing Ralph 2.35)
De Rekon vind ik niet echt een Nobby Nic alternatief, is toch een stuk minder grof. Zelfs de Ardent zit qua grip nog net niet op NN niveau.

Ik had die 29x2.6 Mezcal wel als optie in gedachten, maar het duurde me te lang voor dat ding leverbaar werd dus nu rijd ik alweer een tijdje met de 2.6 Rekon's rond :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie