Easton adé mountainbikeparts / RaceFace 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Easton zegt vanaf modeljaar 2017 vaarwel tegen mountainbikes en zal nu alleen maar de racefietsmarkt bedienen. RaceFace neemt het stokje over. RaceFace heeft in 2014 Easton overgenomen (http://www.pinkbike.com/news/race-face- ... -2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;) en beide merken zijn niet veel later in handen van Fox terecht gekomen (http://www.pinkbike.com/news/fox-race-f ... -2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;).

http://www.mtb-news.de/news/2016/09/19/ ... aufraeder/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel jammer, ik heb persoonlijk meer met Easton dan met RaceFace maar ook logisch aangezien ze met dezelfde produkten in dezelfde vijver zitten te vissen. RaceFace brengt ook 1-op-1 de Haven stuurpen onder hun eigen label uit, net als o.a. de Arc velgen, dus wat dat betreft zit het wel snor, we hoeven niets te missen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zat er inderdaad al aan te komen. Sommige merken melden al in hun spec list voor de 2017 velgen 'Race Face', terwijl op de foto heel groot 'Easton' op de velgen stond... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Toch is in mijn ogen het "merk" raceface, een beetje minder geworden door al die af fabriek afmontagesets die op diverse merken geleverd zijn. "Vroeger" waren ze nog echt een merk wat enkel aftermarket te krijgen was. Begrijpelijk dat men ook als eerste montage geleverd wil worden maar daarmee is het in mijn ogen niet meer wat het was helaas. (zelfde geld ook een beetje voor syncros)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Syncros is aardig gelinkt aan Scott. Dat maakt het voor mij althans dat Syncrosparts niet op mijn shortlist staan. RaceFace zit dan wel op verschillende merken als OEM-afmontage maar er zit niet zo'n merkgebonden sfeertje aan.

En wat Easton betreft, ik lees net dat Thomson met 35mm sturen en stuurpennen gaat komen. Thomson wil er verder nog niets over kwijt dus dat zal wel modeljaar 2018 worden. Dan heb ik weer een optie als mijn Easton aan vervanging toe is. :D Alhoewel de Newmen-parts ook lekker zijn.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Dutch schreef: "Vroeger" waren ze nog echt een merk wat enkel aftermarket te krijgen was.
Nog langer geleden was RaceFace het huis componenten merk van Rocky Mountain....
Stamppot with weaksauce!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Inderdaad ja, daar had ik niet eens meer bij stil gestaan. :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

eRicW schreef:
Dutch schreef: "Vroeger" waren ze nog echt een merk wat enkel aftermarket te krijgen was.
Nog langer geleden was RaceFace het huis componenten merk van Rocky Mountain....
Dat moet voor 1994 zijn geweest :~ :-q
Plaats reactie