Eightpins, nieuwe dropper ism Syntace/Liteville

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Nordin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
Mijn mountainbike: 29er only

Pffff, vermoeiend dit. Ramonneke maakt een terechte opmerking over deze award, en dan komen er een paar fanboys langs die de discussie even doodslaan.

@mudmate: gebogen buizen zitten er niet voor de sier op. Het is iets te simpel gedacht om deze te vervangen door rechte buizen onder een schuinere hoek. Zal lekker klimmen......
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het grenst ook wel aan zelfoverschatting, door te verwachten dat jouw vinding wel even een groot deel van de modellen van een groot aantal merken zal laten veranderen.

Maar hee, think big!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nordin schreef:Pffff, vermoeiend dit. Ramonneke maakt een terechte opmerking over deze award, en dan komen er een paar fanboys langs die de discussie even doodslaan.

@mudmate: gebogen buizen zitten er niet voor de sier op. Het is iets te simpel gedacht om deze te vervangen door rechte buizen onder een schuinere hoek. Zal lekker klimmen......
Ach waar een bocht is, kun je ook recht gaan.... :winkie: :winkie: :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Als je daarbij maar niet tekort door de bocht gaat.

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Wie ik????

Uiteindelijk een vakjury van kenners komen tot het uitzinnige idee om deze zadelpen uit te roepen als winnaar. Wie zijn wij, forumleden dan om anders te oordelen en denken dat we het beter weten. Uiteindelijk niet voor niets dat ze destijds het forward geometry ook als zodanig waardeerden...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Daar gaan we weer... :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik mag hopen dat de marketingjongen van Mondraker die de term "forward geometry" heeft bedacht een fikse loonsverhoging heeft gekregen. Want uiteindelijk is het hele idee van lange toptube en korte stuurpen natuurlijk al veel eerder bedacht en uitgevoerd....(al zal deze info moeilijk gaan vallen bij de Mondraker fanbois :lol: )

Om ontopic te blijven: Uitermate interessant idee van de duitsers, maar het voelt een beetje aan als die nobelprijs die Obama kreeg bij zijn aantreden; Misschien eerst eens kijken hoe het zich ontwikkeld en of het echt zo goed werkt?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nou ik heb hem mogen bekijken en mogen voelen op de Eurobike.... Mijn antwoord op jouw vraag is daarom volmondig YEP.

Tja en het forward geometrische idee was idd al eerder geprobeerd. Maar Mondraker heeft daarmee wel een marker geplaatst en een revolutie in het frame concept ontwikkeld.

Hadden ik al gezegd 1,2 en 3 bij de dh wereldkampioenschappen??? Hahaha

Ook zo'n duidelijk iets wat voorlopig waarschijnlijk niet meer geëvenaard wordt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu zijn een hoop van die gebogen zitbuizen wel complete onzin en verre van logisch of praktisch. Dus wie weet brengt een pen als dit daar wel verandering in! In mijn ogen alleen maar beter.


Maar ik zie maar heel weinig fabrikanten instappen bij dit product. Hier en daar een klein merk met 1 of 2 modellen en een enkele framebouwer. Grotere fabrikanten zullen de extra complicaties niet willen handelen! En ja, in dat opzicht begrijp ik die award dus ook absoluut niet...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

SCOTT zou in principe gelijk kunnen produceren. Hun seattube heeft in ieder geval de juiste diameter. Tja en als Scott overstag gaat... 650b hebben hun ook heel duidelijk op de kaart gezet.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Heb je de duurzaamheid ook getest tijdens de Eurobike? Aangezien daar het verschil wordt gemaakt bij de verschillende modellen...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

suravida schreef:Heb je de duurzaamheid ook getest tijdens de Eurobike? Aangezien daar het verschil wordt gemaakt bij de verschillende modellen...

Uiteraard, ik heb in 2 dagen de zadelpen 30.000 keer op en neer bewogen... :roll:
Hij deed het in ieder geval beter dan de Shimano pen. :lol: Die bewoog in slooooowwwww mmmmoooottttiiiiiooooonnnnn......
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

mud mate schreef:Uiteindelijk een vakjury van kenners komen tot het uitzinnige idee om deze zadelpen uit te roepen als winnaar. Wie zijn wij, forumleden dan om anders te oordelen en denken dat we het beter weten. Uiteindelijk niet voor niets dat ze destijds het forward geometry ook als zodanig waardeerden...
Ach, in het land der blinden..... :wink:
Lars TB schreef:Maar ik zie maar heel weinig fabrikanten instappen bij dit product. Hier en daar een klein merk met 1 of 2 modellen en een enkele framebouwer. Grotere fabrikanten zullen de extra complicaties niet willen handelen! En ja, in dat opzicht begrijp ik die award dus ook absoluut niet...
Inderdaad, al zullen het niet alleen de beperkingen van de pen zijn op het gebied van framebouw. Voor de grote merken is de prijs nog belangrijker: het ene jaar heeft RS de beste deal, een jaar later KS. Voor groepen en vorken geldt hetzelfde. Een kleine speler zal daar lastig tussen gaan komen.

Op zich een mooi concept, ziet er een stuk beter uit dan bij de huidge droppers. Duurzaamheid moet zich nog bewijzen, dat lijkt bij droppers nog de grootste uitdaging.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
verzetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 30 maart 2010, 10:19

mud mate schreef: Uiteindelijk een vakjury van kenners komen tot het uitzinnige idee om deze zadelpen uit te roepen als winnaar. Wie zijn wij, forumleden dan om anders te oordelen en denken dat we het beter weten.
:~ :~ :~

Breng mijn zak chips aub :bier: :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mud mate schreef:... Wie zijn wij, forumleden dan om anders te oordelen en denken dat we het beter weten. ...
Inderdaad overheen gelezen...

Jij trekt 'ons' oordeel hier in twijfel??? :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie