Salsa woodsmoke: 27.5+, 29 & 29+ in één

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Stache is ook geschikt voor singlespeed....Heeft namelijk sliding dropouts ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Dat schroefje zit ook al sinds 2012 op de Mukluk van Salsa.
Werkt eigenlijk hetzelfde als bij stadsfietsen. Het is eigenlijk een afstandshouder.
De borging zit op de schroef boven en onder.
Bij de Mukluk is mij daar nog nooit een lakbeschadiging opgevallen in ieder geval.

Maar om even buiten de looks te kijken ben ik wel benieuwd hoe het zou rollen
in 27,5+ en 29+. De Trek Stache vond ik vorig jaar geweldig om mee te biken (Y).
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik vind het in maat L in een fluor kleurtje een nogal onsoortig samengestelde set buizen. Kortom eens met Suravida dat een trek Stache veel mooier is.

Dat frame ligt op me te wachten, helaas moet ik nog 3 weken op vakantie voor ik em in elkaar kan zetten :)
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

paulus1981 schreef:Ik vind het in maat L in een fluor kleurtje een nogal onsoortig samengestelde set buizen. Kortom eens met Suravida dat een trek Stache veel mooier is.

Dat frame ligt op me te wachten, helaas moet ik nog 3 weken op vakantie voor ik em in elkaar kan zetten :)
pfff dan rijdt je al heel snel een 29+ Paulus. Ik moet nog een week of 6 wachten :o :wink:
If you wanna ride....
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Echt mooi vind ik hem ook niet :-{

Wat ik daarnaast mis is een verklaring hoe je minstens 2.5 cm verschil in bb hoogte tussen 27.5 plus en 29plus wieldiameter in rij-eigenschappen zou moeten interpreteren :~ en dan ook nog 100-140mm vorkhoogte?? Als je 27.5 plus met 100mm zonder pedalstrikes wilt rijden, zit je toch wel erg hoog met 29plus en 120-140mm? .......
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

dizzasta schreef:
pfff dan rijdt je al heel snel een 29+ Paulus. Ik moet nog een week of 6 wachten :o :wink:
Tja geduld is niet mijn sterkste kant :) jij hebt dan wel iets speciaals denk ik? (Custom built?)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

MonkeyRider schreef:Echt mooi vind ik hem ook niet :-{

Wat ik daarnaast mis is een verklaring hoe je minstens 2.5 cm verschil in bb hoogte tussen 27.5 plus en 29plus wieldiameter in rij-eigenschappen zou moeten interpreteren :~ en dan ook nog 100-140mm vorkhoogte?? Als je 27.5 plus met 100mm zonder pedalstrikes wilt rijden, zit je toch wel erg hoog met 29plus en 120-140mm? .......

In de begeleidende teksten hebben ze het over de complete builds met langere vorklengtes voor de 27,5" tergenover de 29+ dus eigenlijk precies andersom wat jij omschrijft, en daarmee geen slimme oplossing in het frame oid
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

paulus1981 schreef:
MonkeyRider schreef:Echt mooi vind ik hem ook niet :-{

Wat ik daarnaast mis is een verklaring hoe je minstens 2.5 cm verschil in bb hoogte tussen 27.5 plus en 29plus wieldiameter in rij-eigenschappen zou moeten interpreteren :~ en dan ook nog 100-140mm vorkhoogte?? Als je 27.5 plus met 100mm zonder pedalstrikes wilt rijden, zit je toch wel erg hoog met 29plus en 120-140mm? .......

In de begeleidende teksten hebben ze het over de complete builds met langere vorklengtes voor de 27,5" tergenover de 29+ dus eigenlijk precies andersom wat jij omschrijft, en daarmee geen slimme oplossing in het frame oid
Scheelt wel iets als je 29plus met 100 en 27plus met 140 rijdt, maar 2.5 cm poets je daarmee niet weg. Excentrisch bb zou kunnen, maar die zit er vlgs mij niet op.
Het is Salsa en zal vast wel werken, maar het lijkt me toch dat er kunstgrepen zijn toegepast om (te) veel wielmaten passend te krijgen, terwijl je jezelf kunt afvragen wie er feitelijk drie wielsets in wil zetten? Combi 27plus en 29 of 29plus en 29 lijkt me logischer......maar who knows :bier:
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ik weet niet zo goed wat ik nou triester vind...die zogenaamde innovatieve zooi die de fabrikanten verzinnen of die zielige schaapjes die er nog seieus een topic over kunnen volkletsen ook. Bij de meeste comments lijken de posters ook echt te menen wat ze schrijven. Je zou toch verwachten dat dit topic een dolle boel zou worden met een hoop schik en jolijt om die domme fabrikanten maar niets is minder waar...
De meeste mensen denken echt dat die innovaties worden ontwikkeld om jullie het meeste plezier op je fiets te bieden...terwijl de fabrikant allang weet hoe schaapachtig dom dat is lacht ie zich kapot terwijl hij de 29er kassa leegt want dat is pas een goede innovatie...onee, de 27,5 kassa want dat is écht de beste innovatie...oh wacht het was de 29+ kassa...of was het nou de 27,5+ kassa die die aan het legen is?

En nou is het wachten op diegene die als eerste roept; "Ja, maar dan heb je wel drie fietsen voor de prijs van één!" Bwahahaha.

Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in een ècht goede innovatie...ik heb muntstukken ontwikkeld met een klein opstaand randje aan één kant. Dan kun je ze makkelijker van een plat oppervlak oppakken! Goed hè? (Hey psst, over twee jaar kom ik met een munt die aan twee(!) kanten een opstaand randje heeft, ik laat je uiteraard direct weten als ze in de pré-order gaan...maarrr wacht niet te lang! Voor je het weet is de eerste batch al vergeven!) Je kunt deze muntstukken bij mij kopen voor maar 10% meer dan de waarde van de munten waar je mij mee betaald! Is dat nou niet fantastisch!? Bestel er gelijk een paar extra mee voor de misses, hartstikke handig met lange nagels.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

.......zegt iemand die zelf fatbike rijdt in een land zonder sneeuw :~ frustratie? .....of gewoon te veel :bier: :bier: ?
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Gebbetje, ik kan mij wel vinden in je stukje. Wie wil er nu gezien worden op zo'n gedrocht.

maar eigenlijk vind ik dit niet zo erg belangrijk nieuws. Veel belangrijker is dat bij Bad Iburg nu overal verbodsbordjes hangen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gebbetje schreef:Ik weet niet zo goed wat ik nou triester vind...die zogenaamde innovatieve zooi die de fabrikanten verzinnen of die zielige schaapjes die er nog seieus een topic over kunnen volkletsen ook. Bij de meeste comments lijken de posters ook echt te menen wat ze schrijven. Je zou toch verwachten dat dit topic een dolle boel zou worden met een hoop schik en jolijt om die domme fabrikanten maar niets is minder waar...
De meeste mensen denken echt dat die innovaties worden ontwikkeld om jullie het meeste plezier op je fiets te bieden...terwijl de fabrikant allang weet hoe schaapachtig dom dat is lacht ie zich kapot terwijl hij de 29er kassa leegt want dat is pas een goede innovatie...onee, de 27,5 kassa want dat is écht de beste innovatie...oh wacht het was de 29+ kassa...of was het nou de 27,5+ kassa die die aan het legen is?

En nou is het wachten op diegene die als eerste roept; "Ja, maar dan heb je wel drie fietsen voor de prijs van één!" Bwahahaha.

Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in een ècht goede innovatie...ik heb muntstukken ontwikkeld met een klein opstaand randje aan één kant. Dan kun je ze makkelijker van een plat oppervlak oppakken! Goed hè? (Hey psst, over twee jaar kom ik met een munt die aan twee(!) kanten een opstaand randje heeft, ik laat je uiteraard direct weten als ze in de pré-order gaan...maarrr wacht niet te lang! Voor je het weet is de eerste batch al vergeven!) Je kunt deze muntstukken bij mij kopen voor maar 10% meer dan de waarde van de munten waar je mij mee betaald! Is dat nou niet fantastisch!? Bestel er gelijk een paar extra mee voor de misses, hartstikke handig met lange nagels.
haha geweldig bijdrage. Jij begrijpt toch ook dat niemand dit eigenlijk wil lezen? Beter gezegd dat je dit alleen maar hoort te denken en niet hoort te schrijven, en al helemaal niet op een plek die door andere gelezen wordt? Whahaha :winkie:

Laat ons in de waan dat 2017 mtb's beter tot veel beter zijn dan fietsen van pak weg 10 jaar geleden :wink:
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

MonkeyRider schreef:.......zegt iemand die zelf fatbike rijdt in een land zonder sneeuw :~ frustratie? .....of gewoon te veel :bier: :bier: ?
Hohoho...dat gaat te kort door de bocht!
Wie hebben de fatbike uitgevonden? (nou, geen fabrikant gaan noemen hè)
Wat is de wielmaat van een fatbike? (En dan bedoel ik niet die + troep)
En...hoe kun jij nou stellen waar ik fiets? (Fiets heel veel in sneeuwrijke omgeving s'winters, zomers vaak in Waik Am Meer)
Gefrustreerd? Ja, bij tijd en wijle, wie niet!
Drinken doe ik sowieso al niet...
Dus...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Luc151 schreef:Gebbetje, ik kan mij wel vinden in je stukje. Wie wil er nu gezien worden op zo'n gedrocht.

maar eigenlijk vind ik dit niet zo erg belangrijk nieuws. Veel belangrijker is dat bij Bad Iburg nu overal verbodsbordjes hangen.
Hmm, ik heb blijkbaar een pleurishekel aan verbodsborden...maar, heel apart, ook aan bordjes/briefjes die pro mtb zijn.... :o

Hier heb ik inmiddels een AH tas vol van ingeleverd bij de gemeente. Ik trek er gemiddeld zo'n 10-15 per rit van de bomen. Achterlijke idioten...je eigen bron van inkomsten vervuilen...rattengedrag.

Afbeelding
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als de Gebbetjes van deze wereld het voor het zeggen hadden reden we nog steeds op fietsjes met cantiremmen, stuurpennen van 150mm en even zo brede sturen. Uiteraard is er boel marketinggelul, maar ontkennen dat de mtb de afgelopen 10 jaar veel beter is geworden slaat helemaal nergens op. (Maar bedankt voor je bijdrage, nu weten we weer wie de slimste hier op het forum is ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie