Salsa woodsmoke: 27.5+, 29 & 29+ in één

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik zal maar toegeven dat ik me als dom schaap de afgelopen jaren heb laten omlullen door de marketing verhalen; mijn 26" heb verkocht en een 29er :oops: ....een 29plus :-{ :-{ en zelfs een gravelracer heb aangeschaft :o :cry: ........ik heb er nog elke dag spijt van :bier:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jij ook al? Och ja, mijn leven zou zoveel beter zijn zonder die 29er LTHT en die vreselijke Krampus. Had ik maar beter nagedacht! ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
cvoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20 augustus 2010, 20:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29
Contacteer:

Ik weet anders wel zeker dat mijn leven een stuk beter is zonder die lelijke Salsa...
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik weet niet hoe die Salsa in het sommetje N=X+1 past. Domme marketing hoor. Ik heb liever drie fietsen dan één met drie wielsets, maar dat terzijde.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gebbetje schreef:Ik weet niet zo goed wat ik nou triester vind...die zogenaamde innovatieve zooi die de fabrikanten verzinnen of die zielige schaapjes die er nog seieus een topic over kunnen volkletsen ook. Bij de meeste comments lijken de posters ook echt te menen wat ze schrijven. Je zou toch verwachten dat dit topic een dolle boel zou worden met een hoop schik en jolijt om die domme fabrikanten maar niets is minder waar...
De meeste mensen denken echt dat die innovaties worden ontwikkeld om jullie het meeste plezier op je fiets te bieden...terwijl de fabrikant allang weet hoe schaapachtig dom dat is lacht ie zich kapot terwijl hij de 29er kassa leegt want dat is pas een goede innovatie...onee, de 27,5 kassa want dat is écht de beste innovatie...oh wacht het was de 29+ kassa...of was het nou de 27,5+ kassa die die aan het legen is?

En nou is het wachten op diegene die als eerste roept; "Ja, maar dan heb je wel drie fietsen voor de prijs van één!" Bwahahaha.

Mochten er nog mensen zijn die interesse hebben in een ècht goede innovatie...ik heb muntstukken ontwikkeld met een klein opstaand randje aan één kant. Dan kun je ze makkelijker van een plat oppervlak oppakken! Goed hè? (Hey psst, over twee jaar kom ik met een munt die aan twee(!) kanten een opstaand randje heeft, ik laat je uiteraard direct weten als ze in de pré-order gaan...maarrr wacht niet te lang! Voor je het weet is de eerste batch al vergeven!) Je kunt deze muntstukken bij mij kopen voor maar 10% meer dan de waarde van de munten waar je mij mee betaald! Is dat nou niet fantastisch!? Bestel er gelijk een paar extra mee voor de misses, hartstikke handig met lange nagels.
Hahaha geniaal stuk, beetje kort door de bocht maar wel erg grappig.
Om nou iedereen over een kam te scheren als makke schapen?
Ik denk dat het gros van de MTB'ers die al langer dan 10 jaar fietsen net gewend zijn aan de 29'er en de beginners kopen sowieso een 29'er omdat er geen 26" meer verkocht wordt.
Na 25 jaar 26" en 10 jaar 29" (grove inschattingen he!) is het de laatste jaren blijkbaar tijd voor een enorme variatie aan wielmaten, naafmaten, vorkbuismaten, BB maten, velgmaten, bandenmaten enz. enz.
En dat daar altijd mensen enthousiast op reageren en ze zelfs kopen is logisch, er zijn altijd early adopters.
Misschien lijkt het dan ook door de grootte van dit forum dat heel veel mensen met de laatste trends mee gaan, maar ik schat dat dat nog geen 5% van de markt is, de rest rijdt zijn rondjes gewoon op een 29".
Er is toch niks mis met wat variatie voor die 5% van de markt die dat wil?
Of vindt jij ook dat iedereen gewoon maar een Samsung Galaxy 3 moet kopen omdat de rest maar marketing onzin is en je dat niet nodig hebt?
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Ik zou die woodsmoke wel willen hebben. Had ik die Zealous niet gehad, had ik hem zeker als een serieuze optie overwogen. (nadat ik een stukje bescherming had geplakt op dat plekje waar het dropout boutje tegen het frame zit)
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

Vandaag tijdens de SaSuKo in Uden de salsa woodsmoke aan de tand kunnen voelen.
Een erg leuke speelse fiets welke veel vertrouwen geeft en toch nog snel aan voelt.
Wat me vooral op viel was hoe makkelijk je 'm op z'n achterwiel trok. Dit ging vele male makkelijker dan mijn 2012 Honzo welke toch ook gemakkelijk in een wheelie te trekken is. Bij de Salsa ging het zo makkelijk dat ik zelfs achterover van mijn zadel gleed. Ik neem aan dat de chainstays geschikt voor 29+ toch langer zijn dan de 415mm van de honzo.
De gemonteerde yari voelde een beetje overbodig in combinatie met de plusbanden, maar in het buitenland kan die toch wel heel prettig zijn denk ik.
Hoewel hij qua looks veel lijkt op de Trek Stache voelde die voor mijn gevoel toch als een totaal andere fiets. Iets minder overkill en waarschijnlijk daardoor ook sneller.

Helaas zijn de looks ook in real life niet om aan te zien :-{ . Maar ik denk wel dat ze dankzij deze aparte vormen een bijzondere fiets hebben neergezet welke zich onderscheid van de rest.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zou gewoon met een schuin oog naar de Timberjack kijken :) .
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Haha, wat een uiteenlopende reacties hier. Ik blijf hoe dan ook een zwak houden voor Salsa. Die alternator dropout ( want zo heet die al jaren ) is een hele prima uitvinding waarmee mijn El Mariachi en al zijn voorgangers al jaren probleemloos singlespeed zij te maken. Het schroefje is niet bedoelt om alles strak te trekken, rustig op spanning en dan klemmen met de grote schroeven aan de zijkanten.

Verder 3 "fietsen" ineen weet ik ook niet, kan me voorstellen ( heb ik bij de Genesis Tarn ook ) dat je een 29er en 27.5+ nog kunt combineren, je veranderd er dan ook niks aan je wielomtrek. Maar wat Monkey ook al zegt door er dan een 29+ in te zetten ga je wel hoog van de grond.

Of het allemaal mooi is? Helaas vind ik deze ook minder geslaagd. En dan te bedenken dat Salsa het mooiste frame allertijden de El Maricachi uit de collectie halen :-{
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ben ook niet zo'n fan van dit frame (en van de moves die Salsa de laatste 2 jaar maakt, je zou zeggen dat in die inmiddels enorme line-up van modellen nog wel ruimte zou zijn voor één of twee stalen hardtails i.p.v. een paar nieuwe modellen waar er al honderd-en-één van zijn).
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Voor staal moet je bij Surly zijn.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

CC-Rider schreef:Voor staal moet je bij Surly zijn.
Als je de hoofdprijs voor pisbakkenstaal wil betalen moet je inderdaad bij Surly zijn :wink: . Bij veel andere bedrijf(jes) krijg je hoogwaardiger staal voor dat bedrag, of goedkoper het pisbakkenstaal :winkie: .

Wel bewondering voor Surly hoe ze nieuwe concepten in de markt durven te zetten.
Rilson schreef:En dan te bedenken dat Salsa het mooiste frame allertijden de El Maricachi uit de collectie halen :-{
+1, maar dat heeft denk ik te maken dat de El Mar plaatselijk een succes was. En Europa is voor Salsa een dorpje. Als een model in de USA terugloopt gaat hij er gewoon uit.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

de reacties in de VS liegen er niet om
What a moronic decision by Salsa. They are having a lot of negative feedback on their new line up on that page. I hope they regret it. Really dissapointed that salsa decided to drop one of their most iconic bikes. They could have re invented it with full 27.5+ capabilty or something like that. Now they "replaced" it with a cookie cutter aluminum framed bike.
van mtbr.com

En zo ist....ik kan er ook niet echt bij waarom ze zo'n toppertje eruit halen...jammer.
Die Woodsmoke kan mij visueel ook niet bekoren...
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Ik zou gewoon met een schuin oog naar de Timberjack kijken :) .
:-q :-q

Afbeelding
¯\_(ツ)_/¯
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lees hier al meerdere keren dat de Alternator drop-out een "uitvinding" van Salsa is ...... naar mijn weten was Black Cat er een stuk eerder bij en ook nog eens met een veel mooier uitgevoerde swinger drop-out ;)

http://1.bp.blogspot.com/-WLtoG83uICc/T ... G_5255.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie