Canyon 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Calimero1977
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 22 november 2014, 10:02
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2016 Stealth

Helmuth schreef:
Calimero1977 schreef:Wel jammer dat de nieuwe "instap" inflite ineens 200,- duurder is geworden... En ik te laat was om maatje L in de sale te kopen ivm vakantie...
Je kan altijd een mailtje wagen richting Canyon. Welliicht is er nog wat mogelijk als de sale is afgelopen... Ik weet overigens niet of die nu uitverkocht is.
Vandaag reactie op mijn mail gehad, bedankt voor de tip, maar helaas niet meer in L...
Don't let the little things in life get in the way of the big picture...
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Bovendien enorm veel modellen nu al volledig uitgeput of in bepaalde formaten.
Nieuw assortiment pas midden oktober op de site dus in de tussentijd ... ?
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Voodoo077 schreef:Bovendien enorm veel modellen nu al volledig uitgeput of in bepaalde formaten.
Nieuw assortiment pas midden oktober op de site dus in de tussentijd ... ?
Een flinke portie geduld? Iets wat je bij bestellen van een Canyon sowieso al moet hebben als ik de verhalen zo lees... :-{
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Het is ieder jaar hetzelfde en daar kun je rekening mee houden.
Gelijk het nieuwe model willen bij lancering is lange wachttijd.
Bestel je in het voorjaar dan heb je je fiets zo binnen en aan het eind van de zomer is er leegverkoop en moet je wachten tot de lancering van de nieuwe modellen en dan beginnen we weer bovenaan mijn tekst. :lol:

Dus koop een bike in het voorjaar bij Canyon 8) Kan je in de zomer knallen en in de winter sparen
Thormodo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 22:43

Afgelopen winter/voorjaar hadden ze ook nog extra problemen met hun nieuwe ICT systeem: https://www.canyon.com/en-gb/experience ... ml?id=1326" onclick="window.open(this.href);return false; Misschien dat het dit jaar dan eindelijk wat beter voor ze loopt, je weet het niet ^^.

Ik zit nog te kijken wat ik ga doen, ik neig voorlopig naar een alu Grand Canyon. Echter ben ik op vakantie als straks de eindejaarsverkoop begint. Daarnaast ben ik benieuwd wat ze precies voor 2017 met die fiets doen, maar uiteindelijk wil ik hem wel vooral voor XC gebruiken. Wel als enige fiets, dus als de nieuwe Grand Canyon iets meer vering e.d. krijgt dan is dat misschien ook niet verkeerd.

Zo'n Exceed is op zich ook leuk met die korting, maar (voorlopig) nogal overkill voor mij: https://www.canyon.com/mtb/exceed/excee ... x-8-9.html" onclick="window.open(this.href);return false; Keuzes, keuzes :P
Gebruikersavatar
restyle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:05

Pas exceed gekocht, was in voorraad, op ander halve week had ik hem thuis staan.. IT problemen lijken opgelost. Het zal eerder voorraad zijn hoor.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Rembrandt schreef:Het is ieder jaar hetzelfde en daar kun je rekening mee houden.
Gelijk het nieuwe model willen bij lancering is lange wachttijd.
Bestel je in het voorjaar dan heb je je fiets zo binnen en aan het eind van de zomer is er leegverkoop en moet je wachten tot de lancering van de nieuwe modellen en dan beginnen we weer bovenaan mijn tekst. :lol:

Dus koop een bike in het voorjaar bij Canyon 8) Kan je in de zomer knallen en in de winter sparen
Nog voordat dit bericht geplaatst werd, heb ik bovenstaande in de praktijk gebracht.
Half maart besteld, half april binnen (moest "even" wachten). Vond ik nog schappelijk en kan nu dan ook inderdaad al bijna een hele zomer "knallen"
Thormodo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 22:43

restyle schreef:Pas exceed gekocht, was in voorraad, op ander halve week had ik hem thuis staan.. IT problemen lijken opgelost. Het zal eerder voorraad zijn hoor.
Dat bedoel ik ook. Nu de IT problemen zijn opgelost, en ze dus in theorie een beter IT systeem hebben dan eerst, heb je kans dat de levertijden minder worden.
Nu is die kans natuurlijk niet groot, omdat voorraad een probleem zal blijven (tenzij ze de fietsen opeens een stuk duurder maken o.i.d.), maar je weet het niet :P.
Kevin82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 5 augustus 2012, 15:33

Ze zijn vorig jaar ook verhuisd naar een grotere fabriek wat ook de nodige problemen met zich meebrengt.

Dan kan ik begrijpen dat er tijdelijk wel wat kan mislopen.
Ik ken trouwens iemand die ook meer dan drie maanden heeft moeten wachten op zijn cube.
Ook niet echt weinig. Als je dan al even moet wachten,je koopt altijd een fiets die beter afgemonteerd is dan de concurrentie...
TwanK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 14:52
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 (2016)

aurelius schreef:Het 2016 topic loopt ook nog, maar daar er nu nieuws is over 2017 heb ik dat topic maar alvast aangemaakt:

... De carbonnen Grand Canyons zouden daarmee komen te vervallen, en de alu Grand Canyons worden meer tour-trail georienteerd, krijgen wat meer veerweg, 120mm.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze na de introductie van het nieuwe AL SLX frame vorig jaar (lijkend op de Exceed wat vorm betreft) daar nu weer in wijziging in gaan aanbrengen. De voorvork is daar al 110m (behalve voor de 9.9, die is nog 100mm). Bij 120mm wordt de stuurhoek wel erg lui.

Erg benieuwd wat het gaat worden ... En of er een "echte" XC alu fiets blijft.

Twan
(Grand Canyon AL SLX 7.9 2016)
Herma
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 11:33
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 2016

Nou ik ben inmiddels helemaal klaar met Canyon! Begin juli een fiets besteld (Grand Canyon CF SL 7.9) en vandaag, na meerdere malen de leveringsdatum uitgesteld te hebben, te horen gekregen dat de fiets niet meer leverbaar is omdat deze uitverkocht blijkt te zijn.

Nu nog anderhalve week de tijd om een nieuwe fiets te kopen voor ik naar Oostenrijk ga om de World Games te rijden.

Ik ben inmiddels helemaal klaar met Canyon, voor mij geen Canyon meer!
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Herma schreef:Nou ik ben inmiddels helemaal klaar met Canyon! Begin juli een fiets besteld (Grand Canyon CF SL 7.9) en vandaag, na meerdere malen de leveringsdatum uitgesteld te hebben, te horen gekregen dat de fiets niet meer leverbaar is omdat deze uitverkocht blijkt te zijn.

Nu nog anderhalve week de tijd om een nieuwe fiets te kopen voor ik naar Oostenrijk ga om de World Games te rijden.

Ik ben inmiddels helemaal klaar met Canyon, voor mij geen Canyon meer!
Dat is natuurlijk heel erg balen zoiets!
Zeker als je erop gerekend had voor de WG.

Wat ik niet begrijp is dat de éne moment er van bepaalde modellen geen voorraad meer is en deze op uitverkocht staan en als ik een paar dagen later nog eens kijk, zijn er plots wel weer. En nog iets later dan in andere maten ... ?
Zouden dit allemaal annulaties zijn of toch nog extra voorraad?

On Topic: wachten tot midden oktober voor 2017 gamma is wel best lang.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En welk aanbod deed Canyon je vervolgens toen ze niet konden leveren?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8048
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voodoo077 schreef:
Herma schreef:Nou ik ben inmiddels helemaal klaar met Canyon! Begin juli een fiets besteld (Grand Canyon CF SL 7.9) en vandaag, na meerdere malen de leveringsdatum uitgesteld te hebben, te horen gekregen dat de fiets niet meer leverbaar is omdat deze uitverkocht blijkt te zijn.

Nu nog anderhalve week de tijd om een nieuwe fiets te kopen voor ik naar Oostenrijk ga om de World Games te rijden.

Ik ben inmiddels helemaal klaar met Canyon, voor mij geen Canyon meer!
Dat is natuurlijk heel erg balen zoiets!
Zeker als je erop gerekend had voor de WG.

Wat ik niet begrijp is dat de éne moment er van bepaalde modellen geen voorraad meer is en deze op uitverkocht staan en als ik een paar dagen later nog eens kijk, zijn er plots wel weer. En nog iets later dan in andere maten ... ?
Zouden dit allemaal annulaties zijn of toch nog extra voorraad?

On Topic: wachten tot midden oktober voor 2017 gamma is wel best lang.
Met een uitlevering medio voorjaar 2017... :winkie:
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Raar. Zondag besteld, morgen is ie binnen. Vriend van me hetzelfde, op zaterdag besteld en woensdag in huis. Dat was rond januari toen er schijnbaar nog problemen waren. Mijn vorige Canyon ook binnen 4 dagen binnen.

Ik ben blij met Canyon!
Plaats reactie